• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Såg en gubbe på minimaran med en datejust 41a med slät bezel och oysterlänk. Blev ännu mer nöjd med mitt beslut att välja jubilee på min.
 
  • Like
Reactions: Man
Efter en dag på stan kan jag rada upp följande:
(Obs! Bilder lånade från nätet)

1. En Cartier Tank av dammodell på en välsvarvad man runt 30 av amerikansk börd.
Ståtligt byggd med kraftiga armar som på ett riktigt imponerande vis bar damuret till t-shirt och shorts.
(Riche Fenix)

IMG_1178.jpeg



2. En familj där mor och son (ca 25 år) bar varsin Citizen Aqualand.
Den förstnämnda på länk (liknande 5-länks Speedmastermodell) och sonen på originalgummi.
(Mälarpaviljongen)

IMG_1182.jpeg



3. Ett grabbgäng med två Moonswatch (Saturnus och Moon) och en Tudor Black Bay (svart).
(Mälarpaviljongen)

IMG_1180.jpeg



IMG_1183.jpeg


IMG_1184.jpeg
 
Senast ändrad:

Lingrush

Cartier
Jag spottade en 126718GRNR idag på vårt lokala bageri. Inte ofta man ser den typen av klockor i vårt lilla samhälle, men personen (som jag inte kände igen) var förmodligen en sommargäst på vinterbesök. Jäkla fin klocka oavsett! Synd att det nästan aldrig passar att berömma någons klocka ute på samhället…

En sånhär alltså:
IMG_5440.jpeg

Hur menar du när du skriver att det nästan aldrig passar?
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hur menar du när du skriver att det nästan aldrig passar?
Det är inte ofta jag tycker det känns bekvämt att berömma någons klocka helt enkelt. Själv hade jag bara blivit glad för lite klocksnack men det känns som att man lätt kan bli påträngande om man flyger på random människa på stan och börjar tjata klockor eftersom de flesta inte har något intresse trots att de kan bära fina grejer på armen.
Brukar du själv kommentera folks klockor på stan?
 

Lingrush

Cartier
Det är inte ofta jag tycker det känns bekvämt att berömma någons klocka helt enkelt. Själv hade jag bara blivit glad för lite klocksnack men det känns som att man lätt kan bli påträngande om man flyger på random människa på stan och börjar tjata klockor eftersom de flesta inte har något intresse trots att de kan bära fina grejer på armen.
Brukar du själv kommentera folks klockor på stan?

Märker jag att det är rätt tillfälle så brukar jag kommentera klockan. T.ex i kön någonstans. Oftast har det faktiskt tagits emot väl. Jag brukar förutsätta att personen vill prata om klockan men det har också hänt att de inte riktigt är så nördiga som man själv.
 
Topp