• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

bigbengtsson

Breitling
Vilka kvalificerade killgissningar det blev över mitt avseende här på forumet, då jag inte kunde låta bli att göra ett "roligt" inlägg I denna tråd vars rubrik man kan tolka som jag gjorde. :confused:
 

Pippis pappa

Rolex
2-Faktor
TT DJ i rose på oyster med jäkligt gött häng på en trevlig äldre herre som förestod den lokala paddelhallen. Avstod från att kommentera då jag kan se rätt risig ut ibland och inte ville göra honom obekväm.
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Flög hem från USA här om veckan, åkte business för första gången och höjdpunkten var mina grannar. Till höger en Daytona med vit dial och subdial, till vänster en Patek på svart gummiband (såg tyvärr inte klockan). Riktigt klocksafari 😍
Efter 5 månader måste jag säga följande:
Intressant att man tycker att det är klocksafari.
Ingen Breguet, Moinet, Tourbillon, GoS...
Massproducerad Rolex och Patek, haha
Och du med din Seiko. Den är riktigt fin.
 

SörenWarg

Omega
2-Faktor
Efter 5 månader måste jag säga följande:
Intressant att man tycker att det är klocksafari.
Ingen Breguet, Moinet, Tourbillon, GoS...
Massproducerad Rolex och Patek, haha
Och du med din Seiko. Den är riktigt fin.
Jag är för ny i klockträsket för att inte tycka att en Nautilus eller Daytona är häftiga att se IRL. Sen finns det förstås mycket annat spännande i alla möjliga prisklasser som för mig är klocksafari. Det ligger i betraktarens ögon helt enkelt.
 

bestefaer

Breitling
Victorinox av oklar modell. En Seiko Turtle på en tunn kvinnlig handled (respekt) samt dagens enligt mig coolaste, en Sjöö Sandström Skydiver. Nu råkar den sista sitta på min egen handled men jag såg den ändå idag😁
 

TonyMontana

Breitling
Mannen bakom mig i säkerhetskontrollen på flygplatsen idag bar en Submariner two tone ("bluesy"). Själv bar jag en Rolex submariner date. Funderade på att utbyta ett par ord men var för blyg och det är ju rätt stressigt i säkerhetskontrollen som det är.
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
4Z25nL0.jpg
v4joBkz.jpg


Det går bra nu.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Två veckor i Parga. Inte sett något överdådigt men en mängd submariners och datejusts, även på lokalbefolkningen. En turistande dam hade en santos och en annan turist en francaise. Ytterligare har jag spottat ett par bb58 och på vägen hem bar en medpassagerare en tt sub, en annan en aquatimer chrono och roligast av alla var en orange doxa på en äldre herre.

Själv bar jag 👇

IMG_9535.jpeg
 
Senast ändrad:
Två veckor i Parga. Inte sett något överdådigt men en mängd submariners och datejusts, även på lokalbefolkningen. En turistande dam hade en santos och en annan turist en francaise. Ytterligare har jag spottat ett par bb58 och på vägen hem bar en medpassagerare en tt sub, en annan en aquatimer chrono och roligast av alla var en orange doxa på en äldre herre.

Själv bar jag 👇

IMG_9535.jpeg
Jag har bett herren skicka bild på sin Doxa. Han har haft den sedan den var ny. Såldes av butik i Huddinge som enligt honom även hade Rolex på den tiden. Silverräven blev lite förvånad när jag ringde och frågade om han var i Parga.
 
  • Like
Reactions: JDQ
Två veckor i Parga. Inte sett något överdådigt men en mängd submariners och datejusts, även på lokalbefolkningen. En turistande dam hade en santos och en annan turist en francaise. Ytterligare har jag spottat ett par bb58 och på vägen hem bar en medpassagerare en tt sub, en annan en aquatimer chrono och roligast av alla var en orange doxa på en äldre herre.

Själv bar jag 👇

IMG_9535.jpeg
Här är en bild på Parga-Doxan, skön wabi efter drygt 50 år. Tyvärr inte orginallänk, den är från Geckota.
744A665D-D23B-4890-9E4A-57D4AB026B3D.jpeg
 

Satriales

Omega
Såg en Omega Seamaster James Bond 50th Anniversary - sällsynt klocka att se i det vilda! Dvs den med ”007” över hela urtavlan
 
Här är en bild på Parga-Doxan, skön wabi efter drygt 50 år. Tyvärr inte orginallänk, den är från Geckota.
744A665D-D23B-4890-9E4A-57D4AB026B3D.jpeg

Eehh… Vafan hände här?
Känner ni två varandra eller listades det här ut enbart via den här tråden mellan två (tre kanske) i övrigt okända människor?
Nice!

Parga är för övrigt hur nice som helst. Jag har varit där två gånger.
Själv skriver jag det här inlägget från Pythagorion där jag luftar min GMT-master och mitt dykarhembygge.
Återkommer med eventuella watchspottings!

(Förlåt för lätt OT)
 
Eehh… Vafan hände här?
Känner ni två varandra eller listades det här ut enbart via den här tråden mellan två (tre kanske) i övrigt okända människor?
Nice!

Parga är för övrigt hur nice som helst. Jag har varit där två gånger.
Själv skriver jag det här inlägget från Pythagorion där jag luftar min GMT-master och mitt dykarhembygge.
Återkommer med eventuella watchspottings!

(Förlåt för lätt OT)
Jag känner en Doxa-herre som brukar hänga i Parga veckan efter midsommar. Såg inlägget och ringde honom och fick bekräftat att han och Doxan varit där.
 

Makkanxd

Rolex
Såg en Breitling superocean på mesh på en dam idag på Costco i Arninge. Känns ju som en lågoddsare att hon alternativt hennes respektive hänger här ;)
 

TonyMontana

Breitling
Har varit ute och rest och spottade en Yachtmaster Everose med Oysterflex armband på en mamma när jag besökte hotellets kids lounge. Visste inte att de hade en dammodell så jag var lite förvånad att den passade på hennes lilla handled men efter att googlat lite nu så förstår jag att det var en 37 mm.

Senare, i morse, på en lång flygning hem, spottade jag en Datejust i guld på en flygvärdinna när hon sträckte över en rum and coke. Den var fin också men Yachtmastern kändes som mycket mer karaktär ändå. Blev faktiskt lite imponerad.
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Just det: lite sen rapport här. Jag har märkt att flygvärdar och värdinnor brukar ha klockor på sig. Ofta känner jag inte igen, eller hinner inte se modellerna men på senaste resan från Luleå till Rhodos 23 augusti var det en ung kille som bar en helsvart G-shock Casioak.
 
Topp