• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Alexander

Panerai
2-Faktor
Just det: lite sen rapport här. Jag har märkt att flygvärdar och värdinnor brukar ha klockor på sig. Ofta känner jag inte igen, eller hinner inte se modellerna men på senaste resan från Luleå till Rhodos 23 augusti var det en ung kille som bar en helsvart G-shock Casioak.
Tjejen jobbar som flygvärdinna. Vet att hon blivit jättebesvärad om hon glömt klockan hemma vid något tillfälle. Klockan är ett viktigt verktyg i arbetet med landstingstider, avgångar etc.
 

_bb58_

Cartier
Jag var på ett event igår där det fanns en och annan Seamaster 300 och Sub men till min stora förvåning sprang jag förbi en kille med en Royal Oak på armen. Tyvärr hann jag inte byta några ord med honom. Men kul med en AP ute i det vilda mitt bland alla Omega och Rolex.
 
  • Like
Reactions: Man

Chun

Omega
2-Faktor
Var inne på Åhléns i går och kassörskan hade en Datejust. Såg ut att vara 41an så hon hade kanske lånat mannens.
 
  • Like
Reactions: Man

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
MacGyver
20231013_142636.jpg
20231013_142617.jpg
20231013_142629.jpg
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag spottade en 126718GRNR idag på vårt lokala bageri. Inte ofta man ser den typen av klockor i vårt lilla samhälle, men personen (som jag inte kände igen) var förmodligen en sommargäst på vinterbesök. Jäkla fin klocka oavsett! Synd att det nästan aldrig passar att berömma någons klocka ute på samhället…

En sånhär alltså:
IMG_5440.jpeg
 

davestoni

Panerai
Jag spottade en 126718GRNR idag på vårt lokala bageri. Inte ofta man ser den typen av klockor i vårt lilla samhälle, men personen (som jag inte kände igen) var förmodligen en sommargäst på vinterbesök. Jäkla fin klocka oavsett! Synd att det nästan aldrig passar att berömma någons klocka ute på samhället…

En sånhär alltså:
IMG_5440.jpeg
Såg den på nymans up close för några veckor sedan, vilken jävla pjäs, blev helt ställd när jag såg den. Homerun för Rolex på denna klocka
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Såg en svensk snubbe bada med Speedmaster i poolen på en resort.

Såg även en annan snubbe vid frukosten med en svart Breitling SOH II på gummi. Blev glad av det. Jag hade en blå en gång i tiden.
 
Summering av de första veckorna på det nya året: Väldigt mycket Casio både G-Shock och LPT med eller utan guldplätering. Har även sett en hel del Seiko Presage i olika utföranden, jag vet inte om just den klockan har blivit populär igen eller om det är tillfällighet.
 

Arcticreef

Panerai
Besökte gallerian i Bal Harbour igår. Såg för andra gången i mitt liv en RM utanför en handlare. Jag tycker de bara blir fulare o fulare.
 
Inte idag och inte ens igår men jag var på 40-års middag för inte så länge sen och av 60 personer så hade fler än hälften submariner.
Det kändes nästan pinsamt att vara en av dom som hade en. Det kanske var då jag omedvetet bestämde mig för att göra mig av med den.
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
Inte idag och inte ens igår men jag var på 40-års middag för inte så länge sen och av 60 personer så hade fler än hälften submariner.
Det kändes nästan pinsamt att vara en av dom som hade en. Det kanske var då jag omedvetet bestämde mig för att göra mig av med den.
Haha Fyfan kan relatera smått. Kan nog känna så för Rolex överlag ibland. Vad blir/blev det istället?
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Inte idag och inte ens igår men jag var på 40-års middag för inte så länge sen och av 60 personer så hade fler än hälften submariner.
Det kändes nästan pinsamt att vara en av dom som hade en. Det kanske var då jag omedvetet bestämde mig för att göra mig av med den.

Ja, det verkar inte vara någon brist på Rolex.
”Bristen” är ganska konstgjord.
Villa, Volvo, Vovve och även Rolex.
I var mans ägo nuförtiden
 

Arcticreef

Panerai
Inte idag och inte ens igår men jag var på 40-års middag för inte så länge sen och av 60 personer så hade fler än hälften submariner.
Det kändes nästan pinsamt att vara en av dom som hade en. Det kanske var då jag omedvetet bestämde mig för att göra mig av med den.
Några kunde oxå ha varit ”Rolex”.
 

UNO

Panerai
Inte idag och inte ens igår men jag var på 40-års middag för inte så länge sen och av 60 personer så hade fler än hälften submariner.
Det kändes nästan pinsamt att vara en av dom som hade en. Det kanske var då jag omedvetet bestämde mig för att göra mig av med den.
Tyckte du om området kring Mariatorget förutom att en TT Sub sticker ut ?
🙂
 
Senast ändrad:

ottie

Omega
2-Faktor
Idag vid djurgården såg jag en fin Paul Newman Daytona, har för mig att jag sett en här på ks förut, kan det stämma må tro?
 

The_riddler

Omega
2-Faktor
Väldans många som går runt med Apple Watch etc, men mitt i allt det såg en med en Omega Seamaster 300, samt en liten Datejust idag.
 
  • Like
Reactions: Man
Topp