• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Deep Sea, SD, Hulk-sub, Zenith Daytona, GMT ceramic 18k och några blandade Submariners. Allt på Port du Soleil under eftermiddagen i solskenet :cigar:
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Rapportering, 15:e juni 2013: I dag såg jag två stycken vanliga Rolex subs, två stycken SMP:s samt en 16613.
En av subbarna satt på svart-sand-rött Bondnato.
Han som bar 16613 såg ut som Masterkiller och erbjöd sin son (?) en banan.
Över till er andra!
 

Målarn

The Steak
Alldeles för många Seamasters på NK :), 7st...!!
En Aqua Terra på byggherren och en Lady Datejust på nån kvinnlig projektledare :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Dessa...
5ED8D14D-3C9E-4A78-B307-80DE1F5BC1A1-265-000000156047F2FE_zpsf6114446.jpg
 

Marckus

Panerai
Bor för tillfället några minuter från gare du nord i paris. Klockmodet för gemene man verkar vara pjäser >45mm. Kanske är norra paris som ensamt står för intresset av diesels jätteklossar och annat gigantiskt. En paus från alla wellingtons mao...
 

Isodor

Audemars
Huserade runt Sture idag och säg en äldre sub och typ resten DW.. En DJ också ägaren drog ned betyget ..
 

Gin

Breitling
Var också vid Stureplan, såg en dam med en Patek Aquanaut på ett café. Hennes man hade också något fint men kunde inte identifiera.
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Under gårdagens midsommarfirande sågs en man med helgulds Sub samt sonen? med en GMT.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Bedrövligt midsommar gäng. Jag och frugan kör rolex. De andra: 2 triwa en Suunto och någon tax free plastklocka. Idag kommer åtminstone en Sjöö Sandström på besök .
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Igår midsommarafton på hembygdsgården i Kristinehamn spottade jag och min ganska intresserade hustru en 16710. En colt chrono och en nyare superocean. Vi själva bar som oftast 16610 och 422. Övriga klockbärare i vårt sällskap bar Bucherer TT (min mor) och Baby-G (min åttaårige son).
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Väldigt sub och seamaster tätt, och en och annan SD, samt en Hubbe på hembygdsgården i Hersbyn (Sollentuna). Packat som sillar. Inget jag kan rekommendera.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

RDFG

Cartier
Igår midsommarafton på hembygdsgården i Kristinehamn spottade jag och min ganska intresserade hustru en 16710. En colt chrono och en nyare superocean. Vi själva bar som oftast 16610 och 422. Övriga klockbärare i vårt sällskap bar Bucherer TT (min mor) och Baby-G (min åttaårige son).

Bor du i Kristinehamn?

Ont: Inte nåt idag men vanligtvis är det en SMP quartz, en SMP midsize quartz (på en karl uuuuuuh) samt ett hav av certina och pulsklockor som finns på kontoret.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Åh neeeej ! Det kom en Daniel Wellington istället ...

Vad sägs om att man borde ha låneklockor som folk får låna när dom kommer hem till en med något sådant på armen.
Ungefär som slipa och kavaj lånas ut på vissa tvivelaktiga restauranger.


Sedan är det värsta när man måste instämma om att klockan är fin för att inte skapa dålig stämning om det är frugans kompisar tex.
 

Snårtas

Rolex
Såg en dam med en Tag Heuer, samt yngre entreprenör med en AT runt midsommarstången igår. Inga bilder tyvärr...


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Folk i LA är både fult klädda och dåliga klockor :nailbiting: men har sett en guld/stål sub! Någon hublot, och massa daytona fakes :banghead:
 

Ricrob

Patek
Var det ngn/några härifrån som hängde på Boo-badet igår? Var där mellan 12:30-13:30 ca och såg fler Rolex än på Rob Engström!

Tre ladie's DJ, ett par DJ 36'or på damer, SubC, GMT Pepsi, 116613, GMT-C och även en Tag Grand Carrera, en Bvlgari, en SMP Chrono, en PO 8500 mm.. Galet klocktätt mao, i liiike!
 

Bodén

Panerai
Var det ngn/några härifrån som hängde på Boo-badet igår? Var där mellan 12:30-13:30 ca och såg fler Rolex än på Rob Engström!

Tre ladie's DJ, ett par DJ 36'or på damer, SubC, GMT Pepsi, 116613, GMT-C och även en Tag Grand Carrera, en Bvlgari, en SMP Chrono, en PO 8500 mm.. Galet klocktätt mao, i liiike!


Då kunde man se dig flimra förbi på TV4? Eller var det där de var och filmade?
 

fredtiger

Cartier
Midsommar med barndomsvänner som jag inte sett på något år eller så. Tio vuxna och 9 barn samt 3 rolex (sub, explorer 1, OP), 1 Breitling superocean, 1 omega seamaster (AT?, snygg i vart fall). Dessutom kom grannen över och dansade med oss och sin Omega PO (också snyggare IRL än på bild, faktiskt riktigt snygg). Med andra ord en bra midsommar! :D
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Var på Rodeo drive i LA! Såg datejust, Explorer II, subbar, en fet gubbe med guld daytona, omega PO och massa mer :D även inne på patek philippe och fick se en Perpetual calender som var limiterade till 3 ex.. :eek:
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Såg en oris aquis date på ica bunkeflostrand idag tyckte han sneglade tillbaka på min handled för att se vad jag hade :p

Summa summarm: nu vill jag också ha en oris :( darn it
 

oystercase

Cartier
Midsommarafton bjöd på bra spotting. Patek nautilius vitguld m länk o brillisar, på en tjej men ändå automatverk, Harry Winston på hennes gubbe.
Släkten kan när de vill...., inte så ofta som min vitgulds dd känns billig....
 

jempaa

Breitling
Var på fest här om dagarna med elever från Handelshögskolan. Där fanns det vanliga utbudet för oss unga. Subbar, PO och SMP 300or... Kvällslägsta var när en tjej frågade om min 168000 var en Daniel Wellington för jag slängt på mitt sommarnato :(
 

Barda

Cartier
Såg en riktigt udda kombo på flyget till Salzburg idag.
Man i 50-årsåldern
kläder: Röd piké, sliten. Kavaj, fin sömnad och tyg. troligtvis rätt dyr, satt som en potatissäck. Svarta vrålspetsiga skor och svarta jeans.

Han spelade Worms på telefonen och läste någon serietidning.

Klocka: Cartier Tank Francaise på bruntläder - vrål snygg.

Berlin TXL (vilken jävla skitflygplats för övrigt) bjöd på lite allt möjligt
Deep Sea, Cartier Santos, några Omegor.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Var på fest här om dagarna med elever från Handelshögskolan. Där fanns det vanliga utbudet för oss unga. Subbar, PO och SMP 300or... Kvällslägsta var när en tjej frågade om min 168000 var en Daniel Wellington för jag slängt på mitt sommarnato :(
Svarade du DW-homage, eller?

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 
Topp