• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Aron

Omega
Inte sett idag men gör en liten resumé av semesterresan genom Europa till Kroatien och tillbaka. Sg en Rolex Dj på en tysk herre i en butik i Kroatien. Sedan var det ganska tunt. Kan ju dock bero på att jag själv var ganska upptagen med att bada, sola och dricka bira så jag hade nog inte så bra koll, sedan på en ställplats i Tyskland stod vi granne med en husbil där det bodde ett mycket trevligt par bestående av två äldre gentlemen från GB som ha varsin Frank Müller. Sen såg jag en Rolex 116610lv på ett museum vi var på. Mm det var nog det hela... :(
 

Emil

Cartier
en gäst på krogen som jag jobbar extra för bytte klocka med en annan i baren, självklart var man snabbt framme för att försöka se så mycket som möjligt med giraffhalsen. ena killen hade en SMP och den andra en Breitling heritage superocean, självklart blev jag påkommen också och var tvungen att slaska upp även min klocka, en seiko sumo. klockorna gick runt på varandras handleder men till besvikelse för bratten får jag säga, förhoppningarna var större. SMP:n satt som smäck däremot!
 

M021

Rolex
2-Faktor
Breitling avenger på en av våra business navigators, första gången på 3 år han fått en kommentar, lös upp som en sol.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Galet...imorse inom loppet av 30 sek såg jag en Fantastisk Snowflake, en mkt trevlig DJ, en Daytona...som ägaren sa var från -75, en GMT TT som var magisk samt en Sea-Dweller....hallelulia vilken morgon....kommer vara glad hela dagen.....
 

maxmol

Panerai
Vet inte vad som var grejen men såg 4-5 pers som alla hade TAG Heuer Carrera (de var inte i samma sällskap) medan jag väntade i passkontrollen på JFK.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Såg faktiskt en royal oak i roséguld på en man igår kväll på Stockholms Centralstation, brunt croco armband på den men kommer inte ihåg färgen på urtavlan vilket stör mig. Om den var äkta? Det vet jag inte.
 

Snårtas

Rolex
Något försenat inlägg... För två veckor sen var jag på Bro Hof och käkade lunch med några kompisar på uteterassen. Helt plötsligt kommer Joe Labero ut från klubbhuset med den stekigaste klocka jag nånsin sett. Hublot av någon "Bang"-modell alldeles fullproppad med diamanter. Jag stirrade som en besatt på klockan, så han såg lite obekväm ut och gick in i klubbhuset igen :)

Undrar om han tog av sig den på banan...
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Nääääääääääiiiijjjjjjj.......

Klev ut från kontoret första dan e semestern o möts av detta tvärsöver gatan....

BE29A236-F8DA-4E62-953A-D8C2F68E5BB5-786-000001469A1A2910_zps69999587.jpg


...ska jag behöva se det varje dag????:(

...jag trodde vi satt i nåt sånt jävla AAA-läge med Prada o de andra just för att slippa sån här skit... vi får flytta kontoret till Sumpan el nåt ställe med riktiga urmakare...
 

Mangusta

Cartier
Vet inte vad som var grejen men såg 4-5 pers som alla hade TAG Heuer Carrera (de var inte i samma sällskap) medan jag väntade i passkontrollen på JFK.

Jag antar att det var amerikaner du såg och jag vet varför du såg så många. I USA anses TAG vara ett mycket bra och ganska lyxigt märke- för rimliga pengar vill säga och inte att jämföra med PP förstås. TAG har relativt hög status i USA. Vad jag inte fattar är varför TAG anses så B i Sverige när det är ganska högt ansett i USA. Kan någon förklara det?
 

maxmol

Panerai
Jag antar att det var amerikaner du såg och jag vet varför du såg så många. I USA anses TAG vara ett mycket bra och ganska lyxigt märke- för rimliga pengar vill säga och inte att jämföra med PP förstås. TAG har relativt hög status i USA. Vad jag inte fattar är varför TAG anses så B i Sverige när det är ganska högt ansett i USA. Kan någon förklara det?

Vet inte. Men jag tror att de har lite samma problem som Seiko. De har en för bred serie med både billiga Quartz klockor och finklockor. Tänker mig att det är Formula 1 och Kirium som är plastig och/eller fula som dragit ner märket. Sen fins å andra sidan Monaco och i viss mån även Carrera som är rätt så feta klockor.
 

oscaroscar

Panerai
Vart i Rhodos, såg submariner på äldre herre, datejust på butiksbiträde, panerai submersible på man i klockbutik, panerai radiomir på en stilig herre i cph flygplats och ulysse nardin maxi marine på nån ryss på McDonalds.
 

Mangusta

Cartier
Vet inte. Men jag tror att de har lite samma problem som Seiko. De har en för bred serie med både billiga Quartz klockor och finklockor. Tänker mig att det är Formula 1 och Kirium som är plastig och/eller fula som dragit ner märket. Sen fins å andra sidan Monaco och i viss mån även Carrera som är rätt så feta klockor.

Så skulle det kunna vara. Överlag så verkar folk i Sverige (inte klocktokiga) tro att TAG är mycket billigare än vad det är, kanske just pga dom billiga modellerna du pratar om. Link t ex ligger ju på över 30 000 kr och det är ju inte billigt även om den inte kostar som en Daytona. Men du har kanske rätt i att dom billiga modellerna drar ner märket i stort. Link och Aquaracer som jag har erfarenhet av är verkligen inte dåliga utan det är väldigt gedigna klockor som tål mycket misshandel. Jag tycker dom gör bra klockor, i varje fall i det övre segmentet.
 

maxmol

Panerai
Så skulle det kunna vara. Överlag så verkar folk i Sverige (inte klocktokiga) tro att TAG är mycket billigare än vad det är, kanske just pga dom billiga modellerna du pratar om. Link t ex ligger ju på över 30 000 kr och det är ju inte billigt även om den inte kostar som en Daytona. Men du har kanske rätt i att dom billiga modellerna drar ner märket i stort. Link och Aquaracer som jag har erfarenhet av är verkligen inte dåliga utan det är väldigt gedigna klockor som tål mycket misshandel. Jag tycker dom gör bra klockor, i varje fall i det övre segmentet.

Tror det. USA och Japan har inte samma kultur av att märken ska vara antingen eller. Därför är tex Tag mer popis. Och jag tycker att Grand Seiko är mycket vanligare i USA än i Sverige.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Traskade en sväng i kvarteren mellan Stureplan och Sergels torg, speciellt på Jakobsbergsgatan tycker jag man ser många klockbärande yuppiesar. Om de inte har Rolex-subbar så har de Speedysar. Jag har dock lite svårt att tro att alla Rolex man ser är äkta. Såg även en Panerai Radiomir Black Seal och en Doxa... nästan roligast att se den sistnämnda, den är med säkerhet äkta.
 
Topp