• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Var och kollade på gamla bilar inne i Varberg igår. En av entusiasterna bar en gammal Oysterquartz, dock stod han och diskuterade en gammal cykel med "pungkrossarväxel" så jag hann inte snacka klockor.
Hahaha! :hilarious: Var allt något komiskt i det där... Lyssnade du tillräckligt länge för att få reda på vad en pungkrossarväxel är för något? :pompus:
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Jag var på visning av en lägenhet idag och såg en AP RO, modigt att låta den ligga framme. Kändes fel att ta en bild men jag tror ingen märkte det. Mäklaren körde med en Stål sub mycket fin den också. Men den lyckades jag inte ta en bild på
DSC_0133.JPG
Helt galet!
 

Poppe

Cartier
Hahaha! :hilarious: Var allt något komiskt i det där... Lyssnade du tillräckligt länge för att få reda på vad en pungkrossarväxel är för något? :pompus:
Självklart smög jag runt och lurade, en av gentlemännen hade nämligen en sån cykel med sig. Det var däremot svårare att hitta en bild på den, "pungkrossarväxel" gav få resultat på google. Men här är den.
bonanza.jpg
 
Självklart smög jag runt och lurade, en av gentlemännen hade nämligen en sån cykel med sig. Det var däremot svårare att hitta en bild på den, "pungkrossarväxel" gav få resultat på google. Men här är den.
bonanza.jpg
Synnerligen frän hoj. Nu förstår jag vad pungkrossarväxel innebär! :) Härligt att karln hade oysterquartz också.. Glömde skriva det innan. :)
 

Oniel

Panerai
Såg ytterligare en gubbe med en date-sub. Denna gång i stål. Kanske bara är jag som är nojig och inte gärna kör med klocka på gymmet ;)
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Hamnade brevid två kvinnor på lunchen igår. En hade en strösslad DJ på oyster, den andra en sub. Trevligt, men hade varit snyggare med jubilee.
 

Edin

Panerai
Såg en äldre herre på Ikeas soffavdelning i Kungens Kurva som sportade en Breitling Emergency. Såg riktigt fin ut och roligt nog kommenterade han min Panna så vi slog oss ner i en soffa och bytte klockor en stund till våra respektives stora förvåning. Frågade om han var medlem på KS men så var ej fallet.
 
Två kompisar ringde mig idag. De ville visa vad de köpt för klockor...
Har enbart sett kvitto på en 116610LV och en 116610LN idag pga leveranstider från butiken (eller högt köpsug från mina männer. kanske ska sägas). De är snart helt nere i klockträsket, det är iaf grymt kul!
De ska regga sig här om de inte redan gjort det.
 
Topp