• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

TompaC

Rolex
2-Faktor
Inte idag då men igårkväll så var det födelsedagsfest där man fick diverse trevliga klockor.
Patek Philipe 5980R
Rolex Yachtmaster Hel guld
Omega speedmaster
Rolex Submariner 16610
Sjöö Sandström Chronolink

Kan även tilläga att samtliga var väldigt klockintresserad och diskuterade gärna vidare med mig om sina klockor.

//En nöjd KSare
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Åkte Palma - CPH idag
99% på att det var Michael laudrup med en platina daytona
Även en tjej med 116515 och det passade sjukt bra
Samt en rose nautilus på brunt läder
Enda roliga med den flygningen
 

oskj93

Omega
Inte idag men i London

1 Richard Mille
10+ AP RO i olika varianter
2 Nautilus
Mängder av Rolex(helguld sub, vitguld sub osv)

Detta var typ nästan enbart på Harrods och längs New Bond Street:p
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Äldre dansk herre i butiken med en AP RO stål/stål chrono :)
Han blev glad när jag uppmärksammade dennes klocka.
 

Moffan

Rolex
2-Faktor
Tog tåget idag och hamnade framför en herre med en SBGX061 i ypperligt skick.
Trots att jag inte lirade alls med denna senast jag provade den så pirrade det till lite.
 

_Utopi

Omega
Ramlade in på aktionsverket igår nu under Fashion week och såg de här klockorna.
Tyckte de var stilrena och snygga dock inte i den kategorin som ovan nämnda men de är svensk tillverkade med schweiziskt urverk i alla fall.

Fil 2016-09-01 09 21 30.jpeg Fil 2016-09-01 09 21 01.jpeg
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
Var i London förra helgen och har aldrig sett så många klockor tidigare. Jag förstår nu den fulla vidden av att Suben brukar refereras till som en 'dussinklocka'
4x Submariner no date
2x Submariner date
2x Daytona (varav en med keramisk glasring)
Yachmaster TT med blå tavla
DayDate (36?)
PP Nautilus
Cartier Tank Francaise
Breitling Navitimer
 

matage

Omega
Sitter på kickoff med jobbet och förvånansvärt bra klockspotting jämfört med en vanlig dag på kontoret.

Några Rolex DJ i damstorlek, en och annan Breitling, lite vintage Omega men mest glädjande att se att nya VD'n kör Panerai på scen.

Mer trist att konferencieren har en Hublot-BB-kopia (förutsatt att de inte har en med kvarts/jumping second) ;)
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Var ute på Marie Leveau i helgen, maîtren rockade en jättefin AP RO. Även i veckan stötte jag på en RO, denna gång en Chrono på tjejen som råddade Strömmas båt till Fjäderholmarna. Satt som en smäck i nautisk miljö!
 
Inte idag då men igårkväll så var det födelsedagsfest där man fick diverse trevliga klockor.
Patek Philipe 5980R
Rolex Yachtmaster Hel guld
Omega speedmaster
Rolex Submariner 16610
Sjöö Sandström Chronolink

Kan även tilläga att samtliga var väldigt klockintresserad och diskuterade gärna vidare med mig om sina klockor.

//En nöjd KSare
Tänk vad ett litet ord kan göra skillnad, eller menar du på riktigt att du FICK dessa klockor?
 

marlun

Rolex
Fake Hublot Big Bang :mad:
Fake Sub C :mad:
Sjöö Sandström Royal steel Classic. Mycket fin klocka :)
En Datejust 1601 :)
Ni vet en sån där Diesel, typ 60mm :hungover:
 

TompaC

Rolex
2-Faktor
Inte idag då men igårkväll så var det födelsedagsfest där man fick se diverse trevliga klockor.
Patek Philipe 5980R
Rolex Yachtmaster Hel guld
Omega speedmaster
Rolex Submariner 16610
Sjöö Sandström Chronolink

Kan även tilläga att samtliga var väldigt klockintresserad och diskuterade gärna vidare med mig om sina klockor.
EDIT: "Fick se"
//En nöjd KSare
@Harman Kardon om det ändå vore så väl.
 

Husse

Patek
Mötte kommunens kulturchef på Konsum för ett par timmar sen och upptäckte att karln sportar Speedy på grått Nato!
Helt oväntat!:)
 
Senast ändrad:
Topp