• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Poppe

Cartier
Såg två sopiga kopior på förfesten ikväll. En breitling Bentley och en ap roo i rosé. Nämnde inget men det gick inte att ta miste på.
 

Fadershan

Patek
Måste komma ut mer.. kollar alltid på folks handleder men sällan jag spottar något kul. Är ju ändå ganska sannolikt att när ni ser en mer "avancerad/ovanlig" modell att det är en fellow KS-are. Kan ju säkerligen hända på gulrollar och brattar oxå men tänker att det är fler mortals som går på de mest kända "skrytmärkena". Dont get me wrong, älskar oxå dinkor som lyser gult! :)
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Såg en guldpanna på min egen handled idag. Inne på nymans.
IMG_2090.JPG
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Har sett ett par roliga klockor i plugget under den senaste veckan:
- En gul Superocean A17345.
- En Datejust på oyster, såg ut som en 116200.
- En Datejust 31mm på oyster.
- En liten DamBreitling.
 
  • Like
Reactions: Man

Brage

Omega
Såg en Tag Heuer Monaco på ARN idag påväg till MMX idag, blå urtavla på svart läderband. Kanske någon medlem här?
 

Knypplarn

Cartier
Ganska vanlig dag på jobbet. 5711, Kermit, Sea Dweller, GMT, SMP, någon tvåtons Bratte och min egen Rödsub. Ändå ganska bra utdelning på ~15 anställda.

Några av kollegorna sitter även på flera trevliga ur så att det blir lite variation, företrädelsevis Rolex men även några Omegor.
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Ganska vanlig dag på jobbet. 5711, Kermit, Sea Dweller, GMT, SMP, någon tvåtons Bratte och min egen Rödsub. Ändå ganska bra utdelning på ~15 anställda.

Några av kollegorna sitter även på flera trevliga ur så att det blir lite variation, företrädelsevis Rolex men även några Omegor.

Verkar vara en trevlig arbetsplats:)

Ett dussintal parfymklockor ... suck ... ska börja trycka upp flyers och ge till alla stackars satar att det finns en väg ut ur mörkret.

Ungefär så ser det ut på mitt jobb. Dvs. man stöter på några dussin ur och penn och parfymklockor varje dag.

Jo förresten... en kille på Pressbyrån där jag brukar köpa mitt morgonkaffe har haft någon Seiko-dykare på länk. Det är typ den mest exklusiva klockan jag stött på de senaste dagarna.
 

Ninen79

Audemars
Såg att min 15-åriga elev rockade en lady datejust, det var en överraskning!
Häftigt!
Förresten undrar jag lite hur en idrottslärare sätter betygen E, C och A i Rörelse? Låt säg vad är kriterierna för betyget A i bollspel?

Erbjuder du dina elever okänd mark och miljöer när du har orientering? Vad händer om en elev har tagit alla kontroller på A nivå men kommer in 30 min efter utsatt tid?

Om en elev har A i alla momenter men E i simning, har eleven då D i slutbetyg?

Tacksamt för svar!
@yonsson kanske har koll på betygskriterierna i ämnet Idrott och Hälsa ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Häftigt!
Förresten undrar jag lite hur en idrottslärare sätter betygen E, C och A i Rörelse? Låt säg vad är kriterierna för betyget A i bollspel?

Erbjuder du dina elever okänd mark och miljöer när du har orientering? Vad händer om en elev har tagit alla kontroller på A nivå men kommer in 30 min efter utsatt tid?

Om en elev har A i alla momenter men E i simning, har eleven då D i slutbetyg?

Tacksamt för svar!
@yonsson kanske har koll på betygskriterierna i ämnet Idrott och Hälsa ;)
Kunskapskraven är samma, det handlar om hur väl man bemästrar färdigheterna, så att säga. Subjektiv bedömningsfråga alltså, finns inga direkta mätbara krav för respektive betyg.
 
Topp