• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Såg nåt udda på hotellet idag, en gammal välklädd gubbe i 70 års åldern som drog upp vänsterarmen och tittade på någon guldig chrono av okänt märke. Suckade lite och drog upp högerarmen och blottade fram en till!?! guldig sak som jag tror efter lite googlande var en IWC Da Vinchi chrono i guld. Pimpad gubbe! En klocka på varje arm såg stenhårt ut på honom!
Palla såna specialla typer med udda vanor.

Lol och du gav klockan till honom? Jag skulle sägas "ursäkta, jag måste gå, har brottom" för att dölja min paranoida rån-rädsla.

Varför inte? En väldigt trevlig man i medelåldern på en flygplats. Vart skulle han springa? Jag är dessutom hyfsat vältränad och håller på med kampsport så i värsta fall hade jag kunnat ta tillbaka den.

Det är ju bara kul med uppmärksamhet ibland :)

Spinning igår. X-33 på ena sidan och en reduced på andra sidan. Jag sportade min knallrosa G-shock såklart :)

Såg en kvinna på golfrestaurangen vid Linköpings universitet som hade en speedy.. Svårt att se till en början då hennes länk var så lös att klockan för det mesta hängde under handleden!

Såg att min rektor sportade en Tag Heuer Carrera (osäker på exakt modell), såg även en annan lärare på skolan med en Omega Seamaster PO 2500. :)

var inte och kikade på Jarl Sandin i Göteborg idag och såg att butiksbiträdet bar en sjöö sandström UTC Skydiver, mycket bra bemötande i butiken för övrigt!

Den här i dag.
f5YqFJm.jpg

Träffade precis en förvaltare med en Rolex Datejust med vitguldsring inköpt 1971 för 4000 kr. Den skulle kostat 4800 kr egentligen. Inköpt på Klostergatan, vet dock inte var eftersom det inte längre finns en urmakare där.

Jag avslutade mötet med att kommentera hans ur och sen pratade vi lite allmänt om hans Datejust. Jag tipsade honom om att glaset går att putsa upp själv då det var ganska repigt.

Såg en Rolex Hulk på pendeltåget på en ganska ung herre, någon här ifrån kanske?

Min kollega sportade en Rolex SubC som var riktigt fin även den!

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Under gårdagen hade jag en kund som har en 16570 med vit tavla och senare en JÄVLIGT otrevlig jävel som bar den ultimata grisarklockan DD II på länk i YG.

Tillbaka
Topp