• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Såg precis en här på kontoret ha på sig en Patek Philippe 5970 om jag inte såg helt fel.
Senast jag såg honom på julfesten hade han en Franck muller Casablanca... Tror jag hittat en till som gillar klockor =)

patek-philippe-5270.jpg

På planet Helsingfors - Göteborg i fredags såg jag en ganska ung herre med IWC XVII på armen. Måste varit något härifrån. Funderade på att fråga men var både trött och en aning bakfull så blev inget av det.

Bumpar upp den här tråden! Att alltid ta puls och blodtryck i patientens vänsterarm är en bra vana för vårdens klockmuppar. Det är inte ofta man ser något spännande, men ibland händer det:

Herre i 80-årsåldern, pensionerad akademiker. Bar en schyst 5513 med gilt-tavla T<25. Rundade kronskydd. Sparsam patina. Nitad länk. Stilig.

Tycker jag sällan ser klockor utöver ur&penn standard men nu Breitling Aero på snabbtåget mellan Sthlm malmö. Igår såg jag en gammal risig Tag Heuer chrono link med trasig flip lock samt en till Tag aquaracer på en spoling på gymmet.

Började plugget idag och spottade två dinkor i klassrummet. En modern Datejust med svart tavla och en funkig Omega Seamaster. Jag har hamnat i gott klocksällskap.

AP ROO roséguld, Patek nautilus samt Rolex daytona och GMT, svar ja. flygplatsen är stället man ska vara på om man vill se feta klockor!

Intervju med finansskojare inom mezzaninefinansiering idag, snubben hade en SMP 2254 på ett svart, rätt schysst och rätt stort gummi. Spottade såklart gmtn och min uppsatskollega bar en Sjöö Sandström Royal Steel Chrono

Lämnade kontoret för att jobba ute på en lokal site i veckan där jag tidigare jobbat. Vid lunchbordet fick jag en komplimang av en av de lokala cheferna som kommenterade min nya AP, glad som fan blev man såklart, Riktigt trevlig man, Själv kör han en Aqualand så bra smak har han trots sitt icke befintliga klockintresse.

3 sekunder senare kommer ytterligare en av cheferna och sätter sig ner och hör att vi pratar om min nya klocka som gillas till utseendet, sätter sig och innan jag ser vad han har på armen häver ut sig "jag har en likadan men blå", ser över på armen och ser någon form av AP ROO Navy kopia med quartz verk och plast boett, modell klocka såld under vattenfestivalen.

Hade svårt att bita mig i tungan, men fick fram, "ahh, schysst...."

Vill inte låta snobbig över huvud taget men det gjorde lite ont i mitt hjärta om jag ska vara ärlig :arghh:

Spelade en innebandymatch idag och en kille slängde av sin seamaster (antagligen några år gammal, såg inte på nära håll) innan första byte vid sidan av avbytarbänken. Sen låg den där resten av matchen.
Måste varit en riktig beater :)

Såg en äldre man på gymmet idag, gissningsvis ca. 70, som gled omkring med en Explorer II "Steve McQueen". Troligtvis helt ovetande om dess nuvarande värde :).

Johan & John från Börspodden var och föreläste på min skola idag. Såg att Johan hade en shysst IWC Aquatimer (medan John inte hade någon klocka), dock osäker på ref.nr. :)

• Like
Reactions: ZQT
Tillbaka
Topp