• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Mötte folket bakom det svenska kolfiber-cykelmärket Rolo på Eurobike-mässan i förra veckan. En av dem bar denna Patek Philippe Nautilus. Köpt på åttitalet. Alla i hans familj har en Patek. Ryktet sa att denna kille var bra bundis med John Kerry. Och i förlängningen Obama I guess...

Mötte en intressant filur som hade haft en cigarettbåt vid Tranholmen på åttiotalet. Numera hade han någon form av byrå och hade ett helt gäng med Rolex hemma i byrån. Bar en Deepsea när jag snackade med honom.

En Oris dykare, kan ha varit en 47mm. Dessutom sportade klockbäraren en Maserati så vem av er var det????
Shell Rocklunda Västerås utspelade det hela sig.

Spanade in en så kallade Omega Seamaster "pre Bond" i 36 mm-utförande idag. Plus en Tag Heuer Aquaracer i tvåton (som jag skrivit om i annan tråd). En duktigt stor Garmin sprang förbi mig när jag cyklade hem också. Den satt fast en snabb liten kille i klockan. Såg svettigt ut. Kanske han körde intervaller, som jag redan hade klarat av. :D

Känner mig ganska övertygad om att det mest intressanta under morgondagen kommer att vara det som sitter på min handled. Ser fram mot att bli överraskad av någon annan.

A

Mötte folket bakom det svenska kolfiber-cykelmärket Rolo på Eurobike-mässan i förra veckan. En av dem bar denna Patek Philippe Nautilus. Köpt på åttitalet. Alla i hans familj har en Patek. Ryktet sa att denna kille var bra bundis med John Kerry. Och i förlängningen Obama I guess...

Klart grabben ska ha en Patek... :)

För att "vara från åttiotalet", så ser den där väldigt välhållen (oanvänd) ut. Länken ser superfin ut. Och boetten.

A

En svart SMP i föreläsningssalen bredvid mig. Konstigt nog såg han inte så klockintresserad ut (vem vet?) så jag tyckte inte att det var läge att vi började kolla på varandras Omegor... haha.

Varit på premiärvisning av nya Merca S-klass ikväll.
Mycket fina klockor. Bla helgulds gmt, ett gäng stålsubbar och gubben Hedin hade nån läcker sak i guld med en massa komplikationer, gissar IWC.
Sen va Jarl Sandin där med en IWC-monter så jag fick klämma lite:)

Hade nog min värsta klockspottardag någonsin igår.

1 st guld/stål Datejust av nyare snitt, 1 st Royal Oak Offshore i rosé vid lunchtid på Il Calcio Bukarest. Hade jag haft mage hade det varit lätt att spotta dussinet med finklockor på stället, mkt pengar som flöt omkring på parkeringen i form av SLR Mercedes, halvdussinet Ferraris och några random Bentlys bland normala lyxbilar.

På flygplatsen i Bukarest, 1 st Submariner, 1 nyare GMT, 1 st Datejust. På Wiens flygplats, 1 st Royal Oak i guld, 1 st helguld Day Date som var riktigt fläskig, 1 st Explorer 1 36 mm, 1 Daytona och någon sorts Breitling digitalur.

Huga, tillbaka till förorten. :)

/gustav

Var i GBG och träffade på en trevlig pcg Gmt i grymt skick.
e8y9e9e2.jpg

Var på rangen idag. Hör ett gött vrål vänder mig om ser en vag bekant till pappa glida in i en röd Carrera 4s cab, när han går förbi mig senare ser jag en Submariner Gold Steel. Sneglade skamset mot bagen där min Seamaster ligger o vilar...

Såg denna skönheten på flygplatsen i Antalya. Bars utav en skön mysgubbe med lika mycket pondus som smak för fina klockor.
bW7VrkQ.jpg

(Notera min diskreta "jag ska bara kolla klockan på telefonen" ninja fotografering)
Efter att jag tog bilden fick jag sätta mig ner för att dölja min upphetsning, speciellt efter att enbart sett turk-kopior hela veckan

Trots att man läser på högskola finns det en hel del godbitar att titta på! Bara lilla gångbiten på 150m till caféet för att köpa kaffe resulterade i:

Rolex Submariner
Rolex GMT
Breitling Avenger av något slag (tror jag)
Tag Heuer Carrera
+ några jag inte lyckades helt se vad det var men som jag vet om att det inte är skräp.

Någon mer som sett nått trevligt idag?

Trots att man läser på högskola finns det en hel del godbitar att titta på! Bara lilla gångbiten på 150m till caféet för att köpa kaffe resulterade i:

Rolex Submariner
Rolex GMT
Breitling Avenger av något slag (tror jag)
Tag Heuer Carrera
+ några jag inte lyckades helt se vad det var men som jag vet om att det inte är skräp.

Någon mer som sett nått trevligt idag?

Kan lägga till en Rolex Explorer II med vit tavla.

Såg en fin TAG Heuer Monaco precis på en kille på en annan avdelning, riktigt fin! Kan det vara en KSare?!

Litet sidospår men på gatwick i helgen så kom där fram inte mindre än 4 herrar och berömde mig för min AP. En av dom var dock väldigt skeptisk till äktheten då jag sportade mjukisbyxor och en jiu-jitsu t-shirt med ett par slitna adidas skor. Så det blev till att plocka av den och låta han känna o klämma lite.

Fantastiskt kul :)

Jag har varit på många platser och jag ser oftast högkvalitativa klockor så som facit, diesel, casio, festina, etc.

Litet sidospår men på gatwick i helgen så kom där fram inte mindre än 4 herrar och berömde mig för min AP. En av dom var dock väldigt skeptisk till äktheten då jag sportade mjukisbyxor och en jiu-jitsu t-shirt med ett par slitna adidas skor. Så det blev till att plocka av den och låta han känna o klämma lite.

Fantastiskt kul :)

Lol och du gav klockan till honom? Jag skulle sägas "ursäkta, jag måste gå, har brottom" för att dölja min paranoida rån-rädsla.

Såg nåt udda på hotellet idag, en gammal välklädd gubbe i 70 års åldern som drog upp vänsterarmen och tittade på någon guldig chrono av okänt märke. Suckade lite och drog upp högerarmen och blottade fram en till!?! guldig sak som jag tror efter lite googlande var en IWC Da Vinchi chrono i guld. Pimpad gubbe! En klocka på varje arm såg stenhårt ut på honom!

Tillbaka
Topp