Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte konstigt med tanke på att det är en av de två schyssta modellerna i Omegas sortiment.Rob E:s erbjudande i slutet av 2015 bidrog så klart för att sen späs på igen under erbjudandet 2016. Erbjudandet gällde ju hela omega, men det känns som att det blev 99% speedys köpta på den dealen.
Helt fel imho, TAG är fortfarande stendött när det gäller nya modeller, det är ju INGEN som köpt 02 och den enda som köpt den keramiska 01an är ju Chrisse. Vad gäller vintage är det dessutom flera här som sålt sina 2016 just för att priserna nu är löjliga.Ett väldigt tjat om Daytonan. PADIn tvärdog när den väl levererades. Breitling och kanske nytillverkade (Tag) Heuer växer i anseende på forumet. Speedy fortsätter att vara väldigt populär, och Robs rabatter fyller på med nya förmågor.
Jag tycker (jag är partisk) att Rolex Explorer (observera att jag inte lägger till en "2:a") var årets hetaste trend! Den lyckade nya versionen har ökat intresset både för gammalt och nytt, och alla med god smak och stil har skaffat en. Förutspår att den kommer bli mainstream 2017.
![]()
Jo, absolut, jag håller med dig. Men är det inte en del av hypen, att speedy är väldigt populär på just ks?Inte konstigt med tanke på att det är en av de två schyssta modellerna i Omegas sortiment.
De har bubblat sedan 1884!!Får nog lägga till Breitling på bubblare också
Speedyn lär vara topp 2 av de flest sålda Omegamodellerna.Jo, absolut, jag håller med dig. Men är det inte en del av hypen, att speedy är väldigt populär på just ks?
För inte står väl speedy för majoriteten av alla omegas sålda klockor i övriga sverige (utanför ks)?
Men jag kan ha fel, är ju ny på det här även om jag läst väldigt mycket på ks senaste året...
Speedy och? Planet Ocean? Aqua Terra? Annat?Inte konstigt med tanke på att det är en av de två schyssta modellerna i Omegas sortiment.
Hur många är vi egentligen? @vaniljglass @Airbus @Freddie L @sveolOch hur många nya Explorer har landat på forumet? 2-3st? Nej, knappast en hype som motsvarar exempelvis BB-hypen eller DD-hypen 2015 då varenda jäkel köpte DD eller BB.
Speedmaster och ploppen.Speedy och? Planet Ocean? Aqua Terra? Annat?
Är för enkelt att säga Seamaster då det ju innefattar ett gäng underfamiljer..
Av ren nyfikenhet; hur många av Seikos 13 871 modeller anses sjyssta?
Spännande. Den givna frågan är ju: Var då på forumet?...kanske nytillverkade (Tag) Heuer växer i anseende på forumet...
Haha, det där skriver du ju bara för att du tror att @yonsson skulle bry sig. Har mycket svårt att tro att Padin har gått någon förbi....Gruppköpet av Padi var kanske stort i vissa kretsar men gick nog den större massan förbi.
PADI är det en surfplatta eller?Spännande. Den givna frågan är ju: Var då på forumet?
Haha, det där skriver du ju bara för att du tror att @yonsson skulle bry sig. Har mycket svårt att tro att Padin har gått någon förbi.
Ursäkta min okunnighet, och även OT för den delen.Speedmaster och ploppen.
Jag svarade på vilka två modeller som är kul från Omega, inte på vilka som säljer bäst.Ursäkta min okunnighet, och även OT för den delen.
Ploppen? Menar du då ploprof? Säljer den bra alltså?
Själv känns det som jag ser 90% speedmaster och 10% övrigt omega på ks, men i verkligheten ser jag 5-10 aqua terror och smp på en speedmaster. Men som sagt var är jag färgad och klickar på speedytråden flera ggr varje dag. Å andra sidan borde jag vara lika färgad att leta efter speedys irl... Förlåt för kanske off topic...
Ok, då förstår jag. Själv anser jag speedmaster vara guds gåva till människan (om den bara var exakt som den är, men ändå vattentät), men ploprof skulle jag kanske möjligtvis kunna tänka mig som bojsten (om den bara vägde lite mer).Jag svarade på vilka två modeller som är kul från Omega, inte på vilka som säljer bäst.![]()
Ok, I stand corrected. Den försvann från min radar när den hamnade i subforum. Kom ni fram till vem som hade det lägsta serienumret?https://klocksnack.se/threads/release-seiko-turtle-padi-srpa21.57853/
Och hur kan möjligtvis PADIN anses ha dött? Releasetråden har över 40 sidor sedan i slutet av juli. Över 90 exemplar sålda bara i STHLM dessutom vilket troligtvis är största mängden av en modell som sålts i Sverige på ganska många år.