Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min enda ursäkt till min Bratte är att det är en Emergency. Ultimat tool watch..inget bling, helt titan, dubbla batterier (klocka/nödsändare) och inhouseverk. Köpt av pensionerad helikopterpilot från armén.Jag har svårt för parfymklockor, Breitling och Steinhart. Parfymklockor av uppenbara skäl, Steinhart för att kopior inte intresserar mig och Breitling för att designen inte alls tilltalar mig, med något undantag.
Panerai, IWC och Breitling kör en hel del köpta urverk. Inte en chans jag betalar över 20 för sådant. Om det inte sitter Vaucher/JLC/osv i dem.Panerai och Breitling tilltalar mig inte alls. Tycker alla Panerai är likadana och alla Breitlings är för blänkig och/eller direkt fula. IWC är lite sådär, många snygga modeller men inköpta urverk i en del modeller avtänder.
Yes, håller med. Designen är mitt huvudproblem hos Panerai & Breitling. Vad gäller IWC är urverken det största huvudbryt; ca 60k för en ny Ingy med Sellita?Panerai, IWC och Breitling kör en hel del köpta urverk. Inte en chans jag betalar över 20 för sådant. Om det inte sitter Vaucher/JLC/osv i dem.
Nu blev jag nyfiken. Är det hysterin hos folk som är problemet? Att många köper Rolex som en statussymbol och fullkomligt skiter i vad Rolex egentligen står för? I sådant fall är det ju mer en typ av folk man ogillar, inte produkten i sig.Då blir väll jag den första att säga Rolex?
Tidlös design, pålitliga, många smarta lösningar men nej.
Alla dessa kinakopior och denna Rolexhysteri bland folk, även på KS har i mitt tycke gjort dom smaklösa, tyvärr!
Förutom Rolex så utesluts Parfymisar, Hublot och AP
Då blir väll jag den första att säga Rolex?
Tidlös design, pålitliga, många smarta lösningar men nej.
Alla dessa kinakopior och denna Rolexhysteri bland folk, även på KS har i mitt tycke gjort dom smaklösa, tyvärr!
Förutom Rolex så utesluts Parfymisar, Hublot och AP
Ha ha ha ..samma här.
Ja det är den typ av folk som gör att jag dels inte skulle vilja ha en, men det är inte folket jag inte gillar...?Nu blev jag nyfiken. Är det hysterin hos folk som är problemet? Att många köper Rolex som en statussymbol och fullkomligt skiter i vad Rolex egentligen står för? I sådant fall är det ju mer en typ av folk man ogillar, inte produkten i sig.
Rent hypotetiskt, om det nu inte skulle finnas någon alls som köpte en Rolex som statussymbol, då skulle du kunna tänka dig köpa en?Ja det är den typ av folk som gör att jag dels inte skulle vilja ha en, men det är inte folket jag inte gillar...?
Ja det är den typ av folk som gör att jag dels inte skulle vilja ha en, men det är inte folket jag inte gillar...?
Rent hypotetiskt, om det nu inte skulle finnas någon alls som köpte en Rolex som statussymbol, då skulle du kunna tänka dig köpa en?
Förmodligen nej. Hysterin finns på sätt och vis fortfarande kvar hos insatta!Rent hypotetiskt, om det nu inte skulle finnas någon alls som köpte en Rolex som statussymbol, då skulle du kunna tänka dig köpa en?
Är Rolex överskattat???Förmodligen nej. Hysterin finns på sätt och vis fortfarande kvar hos insatta!
edit: har också att göra med att märket i min mening är överskattat.
Det kan jag tycka på sätt och vis!Är Rolex överskattat???
Absolut, åsikten är din men jag vet inte om jag kan hålla med. Men jag förstår, och håller delvis med om att Rolex är väldigt överexponerat, dock inte överskattat.Det kan jag tycka på sätt och vis!
Men en hysterisk insatt, om vi nu ska kalla det så, är i mina ögon mer hysterisk över vad Rolex egentligen står för; kvalitet, superb tidhållning och genuint bra utvecklade klockor. Inte alls samma hysteri som någon som köper en Rolex för att vifta med den framför näsan på så många som möjligt.Förmodligen nej. Hysterin finns på sätt och vis fortfarande kvar hos insatta!
edit: har också att göra med att märket i min mening är överskattat.
Jag håller med dig, så länge man separerar på "hysteri och hysteri".Härlig diskussion, kan definitivt förstå Marcus Baumer resonemang. Har vänner som äcklar mig när de börjar pratar om sin Rolex. Det vet inte varför de köpt den mer är att det är en dyr statussymbol. Samma människor kör Mercedes. Så fort jag ser en snubbe med en ny Rolex gå ur en Mercedes tänker jag alltid, mycket pengar ingen koll.
Däremot träffade jag en snubbe för ett tag sedan, han hade en Rolex på natoarmband och körde en 40 år gammal Alfa Romeo, då tänkte jag direkt, det finns hopp!!
Själv gillar jag inte Rinkeby-Rolex (Breitling), Tag Huer, parfymklockor och Hublot
När det gäller just Porsche så tycker jag ände de skiljer ut sig från övriga exempel då de sitter på resurser och kunskaper utöver det vanliga parfymmärkena genom Porsche Design AG och Porsche Consulting AG (förutom biltillverkningen då) samt att de ofta anlitas av andra välkända märken för att leverera design eller lösa tekniska problem. Gissningsvis så stod de själva bakom den PVD teknik som användes 1972 i Ferdinand Alexander Porsches egendesignade P6150 kronograf med Valjoux 7750 verk, och generellt så är det riktiga klockor man gör, baserade på ett eget formspråk.Typ alla klädesmärken, bilmärken (Porsche) osv.
Utesluts Cartier också då de ska göra smycken?parfymsegmentet är ju uteslutet direkt
Victorinix och montblanc. De ska göra knivar respektive pennor imho.
Undrar om det förs liknande diskussioner på parfymforum, där man "upprörs" över att kniv och klocktillverkaren Victorinox lanserat en parfym (De har en serie för han resp hon) Skomakare bliv vid din läst!parfymsegmentet är ju uteslutet direkt
Victorinix och montblanc. De ska göra knivar respektive pennor imho.
Utesluts Cartier också då de ska göra smycken?
Hehe inte omöjligtUndrar om det förs liknande diskussioner på parfymforum, där man "upprörs" över att kniv och klocktillverkaren Victorinox lanserat en parfym (De har en serie för han resp hon) Skomakare bliv vid din läst!![]()
Har du kikat in på Zenith Elite serien? En del trevligt och stilrent där, lite åt Espada hållet... iaf om man kisar med ögonen.Zenith har nästan helt gått över till olika open heart tavlor, vilket verkligen förstör. Espada som var så himla nära Den Perfekta Klockan hade bedrövlig kerning på Espada, fult typsnitt, och ful färg. Även retrotimer var nära perfekt om det inte varit för storleken.
När jag tittar på en klocka så tittar jag på hela programmet. Det är kanske fånigt och onödigt, men jag vill ha en liten del av allt, snarare än russinet i komposten.