Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aha, då är jag med.För att ta ett exempel så diskuterades ett nytt klockmärke, tror det hette Kabúr, i en tråd. Det hänvisade till något mytologiskt djur på Österlen. Detta är ju inget specifikt för klockor, utan varumärkesbyggande kring en historia är ju rätt vanligt. Det kan bara bli rätt krystat ibland.
Syftar det på de tjänster du skulle tvingas utföra för att fixa kontanterna för en Mille?![]()
![]()
![]()
SMP-C är en grym klocka (dock utan mikrojustering, trots halvlänkar fick jag den aldrig att sitta bra på min handled). Även Aqua Terra och Speedy. Men det är väl tråkigt att ha alla klockor från samma märkeJag vill ha mycket klocka för pengen, därför går Rolex bort. Ca 75 papp för en ny 116610LN är ju bara helt absurt. Ca 90 för SD är också galet.
Nä, Omega växer mer och mer i min bok. Där går det fortfarande att fynda. @laketwig har med sina fina bilder gjort mig sugen en svart SMP ceramic
![]()
Den känns som ett fynd i jämförelse med 116610. Även en äldre Aqua Terra vore ett trevligt komplement till min Speedy Pro.
![]()
Avslutar med en Speedy Pro-bild för att fullända i mitt tycke en bra och prisvärd Omegatrio.
![]()
Alla bilder är snodda på nätet.
Du har helt rätt. Lite spridning är bara kul.SMP-C är en grym klocka. Även Aqua Terra och Speedy. Men det är väl tråkigt att ha alla klockor från samma märke![]()
Ja det stämmer, men gillar den bättre.JLC du bifogade är riktigt läcker! Det utseendet är väl den förra generationen? Har för mig att den har uppdaterats, eller så har jag drömt det.![]()
Håller med dig!Ja det stämmer, men gillar den bättre.
Jag köper sub argumentet till viss del att den är tråkig, men vem är alla!? Ser aldrig sub på jobbet eller stan. Har dock en polare med en sub men han träffar jag allt för sällan dessvärre...Oj, det är nog väldigt många klockor man inte skulle köpa. Har snarare problemet att hitta klockor jag skulle vilja köpa.
Skulle aldrig köpa en Rolex 116610 eller 114060 av den enkla anledningen att alla har dem och det är första valet när gemene svensson ska köpa "en schysst klocka" typ. Tråkiga, själlösa och gör ingenting för mig. Det är en fantastisk bra och fin klocka på det sättet, men jag skulle aldrig bära den.
Vidare skulle jag aldrig betala för en Hublot, Breitling, IWC eller TAG Heuer. Trista märken som inte har något spännande alls i sina sortiment, tyvärr.
Obs: ej vintage-nörd på något vis, jag gillar moderna ur mer.
Jag ser ändå många kunder med Rolex submariner, det är nog i alla fall en i veckan. Tycker man ser rätt många ute med det också! Nördar och kollar folks klockor för ofta kanskeJag köper sub argumentet till viss del att den är tråkig, men vem är alla!? Ser aldrig sub på jobbet eller stan. Har dock en polare med en sub men han träffar jag allt för sällan dessvärre...
Jag argumenterar inte emot och tänker snarlikt har en sub aka Svennebanan klocka. Men som sagt ser inte ofta en sub utanför KS!Jag ser ändå många kunder med Rolex submariner, det är nog i alla fall en i veckan. Tycker man ser rätt många ute med det också! Nördar och kollar folks klockor för ofta kanske![]()
Att den är vanlig på KS är ju argument nog att inte köpaJag argumenterar inte emot och tänker snarlikt har en sub aka Svennebanan klocka. Men som sagt ser inte ofta en sub utanför KS!
Undrar just vilket klockmärke Ringholm sportar ?
Jag håller medYes, håller med. Designen är mitt huvudproblem hos Panerai & Breitling. Vad gäller IWC är urverken det största huvudbryt; ca 60k för en ny Ingy med Sellita?![]()