Absolut, du har rätt i det och det visste jag ju förstås.Men som du vet fungerar generalisering alltid på forum för att skapa lite debatt. Och det är just debatten som är intressant.
Jag kan hålla med att en SMP från Omega är det första "hen" köper som har blivit torr bakom öronen. Min första klocka själv var en 2254.50. Jag tyckte själv jag kände mig som en sell-out, men stod fast vid mitt köp av några anledningar:
1) Vill ha en klocka som jag tyckte var snygg och snygg i min bok kräver snygga visare (Därav tittade jag aldrig mer på en Rolex). Och svärdvisarna på en 2254.50 är i mitt tyckte bland det coolare som finns. Och ja, jag tycker nya SMP med skelleton-visarna är riktigt trista.
2) Jag vet att Rolex har vanliga index och finns utan förstoringsglas. Men merparten Rolex man ser här på KS, har förstoringsglasen och imo tycker jag det ser ut som en finne på en annars ok slät hy
Jag tycker det finns otroligt många fina klockor här på KS bland annat Grand Seiko, som folk av någon anledning dissar utan att veta ett smack om. Snacka om att grupptrycket skapar "likes" på Rolex.
Nä gå nu till Klockmaster på Globen och spana in deras High Beat GS med ljus pärlemortavla. Ni som gillar Rolex borde förresten gilla storleken på GS, rätt små allt från 37-41.
Jag gillar dock min klockor big-fat-and-juicy
P.S Jag älskar min nya Hour Vision. Ganska unik på forumet med den, inget grupptryck alls.