• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är bästa GADA-klockan?

Ingen santos i tråden?
ACEB57AF-BB01-434C-BFC8-6349C32D27CB.jpeg
Fyller på med en till…

Om jag förbjöds att bära alla klockor jag har utom en så skulle jag välja min Santos… …för den fungerar till allt!

Passar till allt från finmiddagar till strandhäng, går smidigt in under skjortärmen.

Om man tillåter lite svängrum och tar med enkelheten att snabbt byta mellan länk, läder, gummi så adderar det ytterligare till att det är bästa GADA-klockan jag har!

1674081952486.png

Slår ett slag för denna. Kanske inte hade haft den till frack eller djuphavsdykning men annars är det tveklöst den jag använder mest. Trevligt med GMT, en färgklick som kan liva upp en outfit, är inte dyr så behöver inte oroa mig på krogen eller om jag är någonstans otryggt, glider in under manschetten utan problem och funkar lika bra till badbyxor och en T-shirt. Plus att det är ett märke med en intressant historia, så ger ändå upphov till lite mer diskussion med den insatte än en valfri ”parfymklocka” från Ur och Penn.

Bilagor

• 0DEB8ACE-66BB-4FA2-9AF6-545C376BC043.jpeg
    0DEB8ACE-66BB-4FA2-9AF6-545C376BC043.jpeg
    395.8 KB · Visningar: 27
EA6D4424-E3D5-43EB-B018-765B730BF518.jpeg

Mitt tips på GADA får bli Mark XII. Vattentäthet, länk och safirglas borgar för en bekymmersfri vardag samt en design som passar lika bra till bröllopet som till äventyret.

Vill man ha en GADA-klocka med vintage-features såsom en fin patina så blir caset ännu starkare 😊

Senast ändrad:
Jag slår, som så många gånger tidigare och som så många andra ett slag för Rolex Datejust, den är tillräckligt elegant för att passa till kavajen men passar minst lika bra till jeans och t-tröja.

Slitstark, god tillgång på reservdelar, tidlös design.

Som fastighetsskötare har jag såklart ett varierande yrke, här nedan en bild från förra veckans skottning av tak men den hänger med på allt från reparationer av lås till avloppsstopp och jourutryckningar.

Ska man hacka is eller hamra något åker den av, någon måtta får det vara, men då har jag å andra sidan ingen klocka alls.

Så ok, den klarar inte allt men väl 99% och det är bättre än någon annan.

Bilagor

• 5C44516C-6E8D-43F2-AFBA-F7052A473F78.jpeg
    5C44516C-6E8D-43F2-AFBA-F7052A473F78.jpeg
    311.8 KB · Visningar: 26
Min är Aqua Terra quartz.
Den går alltid utan att behöva dras upp.
Själslöst för vissa kanske men jag tycker den är perfekt i samlingen och passar till allt.
Just nu kör vi gympass på lunchen.
ED8E1F89-C5F5-4119-9B39-6407E3EA3BDC.jpeg
Har exakt likadan och instämmer helt. Snygg och respektabel, men ingen kommer att gasta ”öh, har du en Rolex” över konferensbordet.

Riktigt bra tråd, går i tankarna att sälja samlingen och bli en "owg" men är ju inte helt lätt att hitta en klocka som funkar till allt🤣

Tillbaka
Topp