Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, den där i 39mm är riktigt bra och matchar Explorer fullt ut GADA-mässigt. Svåra att hitta då den inte var någon storsäljare, försvann ur sortimentet pga det.En gång i tiden var jag OWG med Omega Railmaster. Den hade jag som enda klocka i många år, så jag skulle vilja nominera den. Många bra förslag i tråden för övrigt!
![]()
Konstigt att de inte sålde bättre tycker jag (som är väldigt partisk). Förr gick de att få till bra priser på begagnatmarknaden, men nu verkar de ha dragit iväg i pris på de flesta säljsidor. För en handfull år sedan kunde man köpa en på länk här på K&S för runt 15k om jag minns rätt.Ja, den där i 39mm är riktigt bra och matchar Explorer fullt ut GADA-mässigt. Svåra att hitta då den inte var någon storsäljare, försvann ur sortimentet pga det.
![]()
#TBT Omega Railmaster 39mm - A Modern Classic You Should Buy Now
Yes, a modern watch is on #TBT, but the discontinued Omega Railmaster in 39mm guise is one of the best retro watches in recent memory.www.fratellowatches.com
Det låter ju ganska sjuktKonstigt att de inte sålde bättre tycker jag (som är väldigt partisk). Förr gick de att få till bra priser på begagnatmarknaden, men nu verkar de ha dragit iväg i pris på de flesta säljsidor. För en handfull år sedan kunde man köpa en på länk här på K&S för runt 15k om jag minns rätt.
Mmm, osannolikt idag. De har stuckit iväg i pris som sagt.Det låter ju ganska sjukt
Bättre förr…Mmm, osannolikt idag. De har stuckit iväg i pris som sagt.
2014 såldes denna för 13,5k:
Avslutad - Omega Railmaster
SÅLD, beklagar bumpen men jag hittar inte SÅLD-knappen. Ref nr 2502.52.00 (41mm), kaliber 2403. Klockan är köpt hos svensk AD 2003 och har fullset. Medföljer gör även några böcker om Omega, kaliber 2500-serien, Railmastern samt ett COSC-certifikat som avser just detta exemplar. Klockan är i...klocksnack.se
2018 gick denna för 18k:
Avslutad - Omega Railmaster 41mm 2502.52.00, prisbump 20180213 (2004)
KLOCKAN ÄR SÅLD! Till salu en lite ovanlig Omega Railmaster från 2004. Referensnummer 2502.52.00. Klockan mäter 41mm, har Omegas cal 2403 coaxial-verk och kupat safirglas. Produktblad: https://www.omegawatches.com/media/pdf/watches/product-sheet/en-gb/25025200-en-gb.pdf Fakta och historik...klocksnack.se
jajamensan, glad i fortfarande är i en era där GS inte har blivit hypad så hårdtBättre förr…
Fn kommer säkertjajamensan, glad i fortfarande är i en era där GS inte har blivit hypad så hårdt
säg inte så, vi får hoppa på tåget innan det lämnar stationenFn kommer säkert![]()
Har vart på gs tåget några ggr, trevligt, snyggt, välgjort, men oxå lite boringsäg inte så, vi får hoppa på tåget innan det lämnar stationen![]()
mmm vad kan räknas som spännande då? Tänker att gada är egentligen lite boring och därför det fungerar så bra.Har vart på gs tåget några ggr, trevligt, snyggt, välgjort, men oxå lite boring?
Jomen så är det, gada blir lite för utslätade då de ska funka till allt, tycker jag vart fall…mmm vad kan räknas som spännande då? Tänker att gada är egentligen lite boring och därför det fungerar så bra.
mmm vad kan räknas som spännande då? Tänker att gada är egentligen lite boring och därför det fungerar så bra.
Modellerna som lyfts fram har ju inte utvecklats för att vara GADA utan det är modeller som behållts i en klassisk, tidlös design. Dom följer inga modetrender och har inga nya spännande material. Visst, dom är inga WOW vid första ögonkastet men har man väl skapat en relation vid ett längre ägande kan man ha en vän för livet.Jomen så är det, gada blir lite för utslätade då de ska funka till allt, tycker jag vart fall…
Så vad menar du är den bästa gada’n ?Modellerna som lyfts fram har ju inte utvecklats för att vara GADA utan det är modeller som behållts i en klassisk, tidlös design. Dom följer inga modetrender och har inga nya spännande material. Visst, dom är inga WOW vid första ögonkastet men har man väl skapat en relation vid ett längre ägande kan man ha en vän för livet.
Så är det säkert, jag personligen skulle och har haft många ”gadas” , då haft den som vardagsdinka, sedan har / haft några roliga andra, men vi klocknördar är ej normala, för en normal owg människa är säkert en gada bra..Modellerna som lyfts fram har ju inte utvecklats för att vara GADA utan det är modeller som behållts i en klassisk, tidlös design. Dom följer inga modetrender och har inga nya spännande material. Visst, dom är inga WOW vid första ögonkastet men har man väl skapat en relation vid ett längre ägande kan man ha en vän för livet.
Det har jag ju postat ovan, Explorer/Railmaster i 39mm.Så vad menar du är den bästa gada’n ?![]()
mäste vara blind tror jagDet har jag ju postat ovan, Explorer/Railmaster i 39mm.
Skall också kommentera varför jag skrivit storlek. Har man som jag handleder på 18cm så tycker jag att detta är en perfekt kompromiss mellan sport och dress men don efter person, har man mindre handleder så kan 36mm-versionerna vara bättre val.Det har jag ju postat ovan, Explorer/Railmaster i 39mm.
Dom där är riktigt nice!Certina DS2
![]()
Där har vi den! 200m wr, tålig som en pansarvagn och skäms inte alls för sig intill finskjortanCertina DS2
![]()
Ursäkta frågan kanske.. men vad står OWG för?En gång i tiden var jag OWG med Omega Railmaster. Den hade jag som enda klocka i många år, så jag skulle vilja nominera den. Många bra förslag i tråden för övrigt!
![]()
One Watch Guy, att bara bära en klocka.Ursäkta frågan kanske.. men vad står OWG för?
Tack!One Watch Guy, att bara bära en klocka.
Finns bland normalmänniskor, har jag hört, endast äga en klocka
Ja den där har ju absolut ALLT. Hade den varit 2-3mm mindre så hade jag varit klarOm man silar bort för mkt kan gada dinkan bli lite tråkig, nedan skulle jag kunna köra som gada / owg - funkar till det mesta o så snygg med lite bra / roliga komplikationer,
Blancpain fifty fathoms bathyscaphe quantieme complet phases de lune (sicket namn)
![]()
Alltid är det ngt, därför finns ej den perfekta ? Alt. vansinnigt pris, håller med , 40 skulle va perfektJa den där har ju absolut ALLT. Hade den varit 2-3mm mindre så hade jag varit klar![]()
Håller helt med dig... till 66,6 %Jag sällar mig först till @Stefan S kommentar "Tråden får aldrig något fokus om man inte kan enas om definitionerna."
Därefter skulle jag vilja sätta definitionen av själva "kategorin GADA" till att det 1* främst estetiskt ska vara en så mångsidig klocka som möjligt.
Var det @Pete11 som sa att man 2* bör kunna variera utseendet med att skifta mellan länk och band? Det kan jag också instämma i.
3* Sedan utrustas med åtminstone 5ATM så man kan plaska eller hinner ta av sig klockan om det ska vara riktigt blött.
All övrig misshandel man påstår sig vilja utsätta sin klocka för bör ligga på det personliga planet och inte definiera kategorin i sig. Mina 5¢
Finns bland normalmänniskor, har jag hört, endast äga en kl
Obegripligt. Den som dör med mest klockor.. eller hur är det den går..Finns bland normalmänniskor, har jag hört, endast äga en klocka![]()