• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

Med två inlägg kan jag i alla fall inte var tokdyr på klockorna som jag nu har ute till försäljning :)
60.900:- ink värdefrakt för pam682 tycker i alla fall jag är ett bra pris. Har fått bud på 55 o 56 så jag kan ha fel...
Aqua Terran verkar även den svårsåld idag, kanske beror på säljaren...jaja motvind gör en starkare.
Trevlig fredag och helg på er.

https://klocksnack.se/search/11125127/?q=Pam682&o=date&c[title_only]=1&c[node]=11
De senaste har gått för ~60, även de som varit oanvända så över 60 för en använd är inte billigt.
Av de annonserna så ligger endast en under 60 (även en annan som saknar stämplat cert) och alla är avslutade. Men ok, kanske inte var så prisvärt som jag först trodde.
Tittade på en Pam682 hos Nymans i våras.
65k rakt av utan att jag ens försökt pruta.
Det var en rejäl rabatt, i så fall kan jag köpa att det inte är speciellt prisvärt med 60 för en begagnad.

Skillnad på list och vad man faktiskt får/kan köpa ett objekt för idag :D
Vad kan man köpa den för, ny? Argumenterar inte emot eller drygar m
https://klocksnack.se/search/11125127/?q=Pam682&o=date&c[title_only]=1&c[node]=11
De senaste har gått för ~60, även de som varit oanvända så över 60 för en använd är inte billigt.
Inte senaste försäljningarna. Ligger ett par tre efter sommaren som i alla fall i annons ligger upp emot 70 och strax där över.
https://klocksnack.se/search/11125580/?q=682&o=date&c[node]=11

Med två inlägg kan jag i alla fall inte var tokdyr på klockorna som jag nu har ute till försäljning :)
60.900:- ink värdefrakt för pam682 tycker i alla fall jag är ett bra pris. Har fått bud på 55 o 56 så jag kan ha fel...
Aqua Terran verkar även den svårsåld idag, kanske beror på säljaren...jaja motvind gör en starkare.
Trevlig fredag och helg på er.
Tror folk inte har koll på vad ett komplett gummi till AT kostar, för 2 år sedan så fick jag en listprisuppgift på runt 7,5K (inkl viklås/ändlänkar). Sen vet dom inte hur bra det är (min subjektiva åsikt).

Av de annonserna så ligger endast en under 60 (även en annan som saknar stämplat cert) och alla är avslutade. Men ok, kanske inte var så prisvärt som jag först trodde.

Det var en rejäl rabatt, i så fall kan jag köpa att det inte är speciellt prisvärt med 60 för en begagnad.
Har du läst trådtiteln?
Den heter inte ”Rimligt prissatta klockor på K&S”.
(Ingen säger att den är dyr, men för 53 hade den varit ett kap).

Har du läst trådtiteln?
Den heter inte ”Rimligt prissatta klockor på K&S”.
(Ingen säger att den är dyr, men för 53 hade den varit ett kap).
Ta det lugnt nu. Jag har redan skrivit att den kanske inte var så prisvärd som jag först trodde. Speciellt inte med tanke på vad som framkommit gällande rabatt hos AD. Den är dock fortfarande billigast på KS just nu.

Jag är dock benägen att tro att den går att köpa för 59 om man prutar ;)

Ser ingen anledning till att personen skulle fara med osanning men tar det med en nypa salt. Man ska ju vara källkritisk. Så det bästa är väl att ringa Nymans och kolla.
Ringde Nymans @dräpdrulle De hade ingen 682. De sa att 682 var discontinued och ersatt med ny referens med uppdaterat urverk. De syftar säkerligen på 973 som har OP-verk som delas med andra märken och klockor i Richemont-gruppen.
Gällande rabatt så var inte rätt person där. Pratade dock med en mycket trevlig och serviceinriktad kvinna som välkomnade mig med frågor till rätt person via mail.

Edit: 682 är även borta från Panerais www.

Ringde Nymans @dräpdrulle De hade ingen 682. De sa att 682 var discontinued och ersatt med ny referens med uppdaterat urverk. De syftar säkerligen på 973 som har OP-verk som delas med andra märken och klockor i Richemont-gruppen.
Gällande rabatt så var inte rätt person där. Pratade dock med en mycket trevlig och serviceinriktad kvinna som välkomnade mig med frågor till rätt person via mail.

Då är det bara att klämma av från ch24 om du är på jakt.

Tillbaka
Topp