• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

eeee

Cartier
2-Faktor
Om du är nöjd med ditt pris och tycker det är prisvärt för eventuell köpare så håll fast vid det. Får du den inte såld så anser uppenbarligen inte marknaden (åtminstone KS) att den är värd ditt pris. Finns väl ingen anledning att sitta och argumentera i all evighet om detta?
Absolut. Och det handlar inte om ”min” klocka. Kunde lika gärna varit en Rolex... Är så mycket sanningar som flyger runt för att man hört någon som sagt något eller ser ett pris hos en handlare som inte ens har klockan. Och så vidare. Och så lite dryga kommentarer från (en) moderator, som är mer regel än undantag.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Absolut. Och det handlar inte om ”min” klocka. Kunde lika gärna varit en Rolex... Är så mycket sanningar som flyger runt för att man hört någon som sagt något eller ser ett pris hos en handlare som inte ens har klockan. Och så vidare. Och så lite dryga kommentarer från (en) moderator, som är mer regel än undantag.
Om inte jag får sålt en klocka som jag har på annons på två veckor så är jag ganska övertygad själv om att priset är för högt, men det är jag det.
 

eeee

Cartier
2-Faktor
Om inte jag får sålt en klocka som jag har på annons på två veckor så är jag ganska övertygad själv om att priset är för högt, men det är jag det.
Så kan det ju absolut vara. Du som har tillgång (?) till statistik borde sätta samman prisutveckling, tid för annonser innan såld och så vidare. Lite som Chrono har. Vore intressant. Drygar mig inte.
Sen så kan man ju ha klockan ute i fem år innan den blir såld för att man inte vill sälja den för mindre. Blir ju lite en personlig grej i förhållande om man behöver bli av med den oavsett vad eller tycker man vill behålla den om man ej får utsatt pris.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Så kan det ju absolut vara. Du som har tillgång (?) till statistik borde sätta samman prisutveckling, tid för annonser innan såld och så vidare. Lite som Chrono har. Vore intressant. Drygar mig inte.
Sen så kan man ju ha klockan ute i fem år innan den blir såld för att man inte vill sälja den för mindre. Blir ju lite en personlig grej i förhållande om man behöver bli av med den oavsett vad eller tycker man vill behålla den om man ej får utsatt pris.
Det kan ju också bero på att köparna inte kan produkten och därmed inte förstår att priset är rätt satt. Det gäller iofs inte standardklockorna.
 

ScubaKing

Audemars
Om inte jag får sålt en klocka som jag har på annons på två veckor så är jag ganska övertygad själv om att priset är för högt, men det är jag det.

Jag resonerar på samma sätt. Får jag inte sålt klockan på 2 veckor här samt på andra sidor jag annonserar på så sänker jag priset. Men jag är nog inte det bästa exemplet, jag går oftast lite back på mina klockor jag säljer.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag resonerar på samma sätt. Får jag inte sålt klockan på 2 veckor här samt på andra sidor jag annonserar på så sänker jag priset. Men jag är nog inte det bästa exemplet, jag går oftast lite back på mina klockor jag säljer.
Däremellan drar du tillbaka klockan 3 gånger och ändrar priset 11 gånger... :D
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Om inte jag får sålt en klocka som jag har på annons på två veckor så är jag ganska övertygad själv om att priset är för högt, men det är jag det.

Hade man som jag har tjatat om men nu slutat, infört en mer restriktiv bumpningsintervall likt Uhrforums 2 veckor, hade folk tänkt till en extra gång innan man satte sitt pris. Är säker på att många startar med en chansningspris och sänker successivt i och med de oändliga möjligheterna att trycka upp sin annons till toppen igen.
 

JB_XII

Rolex
Hade man som jag har tjatat om men nu slutat, infört en mer restriktiv bumpningsintervall likt Uhrforums 2 veckor, hade folk tänkt till en extra gång innan man satte sitt pris. Är säker på att många startar med en chansningspris och sänker successivt i och med de oändliga möjligheterna att trycka upp sin annons till toppen igen.

Min känsla är att folk vill sätta ett bra pris direkt då den allmänna uppfattningen är att om ens annons inte ryker direkt så måste den prisdumpas till förbannelse eftersom objektet anses omöjligt att sälja av andra.
Sett många prisvärda klockor som finns i annonser som är 1-2 månader gamla. Men som inte säljs för att köparna går i tankarna "oj, den där är inte lätt att sälja sen".

Vad jag vill ha sagt är att jag tror inte någon är nöjd med att deras annons är inne på tredje prisdumpningen :)
Därmed ingen planerad taktik.
 

Rulle

Audemars
Från USA. Där har du fakta.
Länka gärna. Hittar inga nya för 67. Kanske letar dåligt iofs men eftersom du hittar så länka så skulle jag bli glad. (Som är tillgänglig alltså) och gärna på en utan att moms tillkommer eftersom då blir det långt från 65.
nya 973 finns för 65 ny från ungern
Panerai Luminor Submersible 65 221 kr https://chrono24.app/panerai/luminor-submersible--id12754751.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK

Panerai Luminor Submersible 68 005 kr https://chrono24.app/panerai/submersible-pam00973--id13015520.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK

sen 682 från monaco vilket också är utan moms

Panerai 65 542 kr https://chrono24.app/panerai/lumino...0682--id8307670.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Min känsla är att folk vill sätta ett bra pris direkt då den allmänna uppfattningen är att om ens annons inte ryker direkt så måste den prisdumpas till förbannelse eftersom objektet anses omöjligt att sälja av andra.
Sett många prisvärda klockor som finns i annonser som är 1-2 månader gamla. Men som inte säljs för att köparna går i tankarna "oj, den där är inte lätt att sälja sen".

Vad jag vill ha sagt är att jag tror inte någon är nöjd med att deras annons är inne på tredje prisdumpningen :)
Därmed ingen planerad taktik.

Håller inte riktigt med, och med ett längre bumpintervall skulle köparna inte behöva se samma klocka dag ut och dag in och eventuellt undra varför den inte säljs.

Jag är också övertygad om att en korrigering till rätt pris skulle nås i färre antalet prisändringar. Nu vet man att man kan göra omtag varje dag och det är inte ovanligt att man ser en prissänkning från 15.000 till 14.800 vilket naturligtvis är helt meningslöst då så små prissänkningar rimligtvis ligger inom det normala prutspannet. Ingen sitter med fingret på avtryckaren vid 15´och tänker att ”om den bara sänks 200sek till” :)

EDIT: Så små prissänkningar skulle man slippa med 2-veckorsregeln.

Men uppenbarligen håller ingen admin med mig då förslaget är framfört vid flertalet tillfällen utan åtgärd, så jag släpper det återigen :)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Håller inte riktigt med, och med ett längre bumpintervall skulle köparna inte behöva se samma klocka dag ut och dag in och eventuellt undra varför den inte säljs.

Jag är också övertygad om att en korrigering till rätt pris skulle nås i färre antalet prisändringar. Nu vet man att man kan göra omtag varje dag och det är inte ovanligt att man ser en prissänkning från 15.000 till 14.800 vilket naturligtvis är helt meningslöst då så små prissänkningar rimligtvis ligger inom det normala prutspannet. Ingen sitter med fingret på avtryckaren vid 15´och tänker att ”om den bara sänks 200sek till” :)

EDIT: Så små prissänkningar skulle man slippa med 2-veckorsregeln.

Men uppenbarligen håller ingen admin med mig då förslaget är framfört vid flertalet tillfällen utan åtgärd, så jag släpper det återigen :)
Jag håller med i det mesta du skriver, men skulle gärna ta det ännu längre. Förbjud prisbump helt! Sätt ett pris som verkar rimligt och sedan får spekulanter pruta bäst dom vill. Som det är nu är det många spekulanter som inte hör av sig för att dom väntar på prisbumpar, andra är rädda att pruta för att verka snåla. Ser man att annonsen legat länge kan man prova att pruta mer, är säljaren ovillig så är han, inte mer med det.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag resonerar på samma sätt. Får jag inte sålt klockan på 2 veckor här samt på andra sidor jag annonserar på så sänker jag priset. Men jag är nog inte det bästa exemplet, jag går oftast lite back på mina klockor jag säljer.
Samma här. Jag säljer inte för att tjäna utan för att jag vill sälja och då sälja fort för att jag är otålig. Oftast går jag back...
 

Roffe

Panerai
2-Faktor

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Håller inte riktigt med, och med ett längre bumpintervall skulle köparna inte behöva se samma klocka dag ut och dag in och eventuellt undra varför den inte säljs.

Jag är också övertygad om att en korrigering till rätt pris skulle nås i färre antalet prisändringar. Nu vet man att man kan göra omtag varje dag och det är inte ovanligt att man ser en prissänkning från 15.000 till 14.800 vilket naturligtvis är helt meningslöst då så små prissänkningar rimligtvis ligger inom det normala prutspannet. Ingen sitter med fingret på avtryckaren vid 15´och tänker att ”om den bara sänks 200sek till” :)

EDIT: Så små prissänkningar skulle man slippa med 2-veckorsregeln.

Men uppenbarligen håller ingen admin med mig då förslaget är framfört vid flertalet tillfällen utan åtgärd, så jag släpper det återigen :)
Du och jag är ju de eviga förespråkarna för att ändra bumpningsreglerna. Märkligt att ledningen inte hört oss än. Eller så begriper de inte.. ;)
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Du och jag är ju de eviga förespråkarna för att ändra bumpningsreglerna. Märkligt att ledningen inte hört oss än. Eller så begriper de inte.. ;)
Jag håller med er! Det är ganska irriterande att se samma klockor bumpas om och om, vissa utan prisreglering och andra med en minimal sänkning.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Håller inte riktigt med, och med ett längre bumpintervall skulle köparna inte behöva se samma klocka dag ut och dag in och eventuellt undra varför den inte säljs.

Jag är också övertygad om att en korrigering till rätt pris skulle nås i färre antalet prisändringar. Nu vet man att man kan göra omtag varje dag och det är inte ovanligt att man ser en prissänkning från 15.000 till 14.800 vilket naturligtvis är helt meningslöst då så små prissänkningar rimligtvis ligger inom det normala prutspannet. Ingen sitter med fingret på avtryckaren vid 15´och tänker att ”om den bara sänks 200sek till” :)

EDIT: Så små prissänkningar skulle man slippa med 2-veckorsregeln.

Men uppenbarligen håller ingen admin med mig då förslaget är framfört vid flertalet tillfällen utan åtgärd, så jag släpper det återigen :)
Jag håller med till fullo!
 
Topp