Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Själv tycker jag att Seiko är extremt prisvärda om man letar efter sin första automatiska klocka. Som student med liten budget är jag urnöjd med min SKX031
Kanske inte, men tyckte jag kunde dyka in i diskussionen ovan. Men det var väl inte relevantInte det tråden handlar om
Är inte problemet att den klocka man har råd med, vill man inte ha?Alla är olika men i min värld så ska man inte behöver prioritera bort andra saker för att köpa en klocka. Köp en klocka man har råd med och inte behöva sälja så fort plötsliga utgifter dyker upp.
Han kan höra av sig när han tröttnat.Synd! En kille som jag har kontakt med, han fick ett bra pris och lovade att släppa den för bra pris när han är klar igen det är en flippare så säg till när du är redo så kanske jag kan lösa det
Eller hur! Jag är ju subjektiv, men faktiskt. Men mer förvånad är jag över Mondian, en sån härlig pjäs med alla de rätta attributen.https://klocksnack.se/threads/bulova-vintage-kronograf-helt-original-sÄnkt-pris.83195/
Tycker det e konstigt att ingen klippt denna eller @Weberg s Mondia för den delen!
Jag är sugen på en chronograph och har faktiskt missat din annons. Jag gillar det jag ser men jag har svårt att placera Mondia i ett fack. Vad gör de för klockor? Vad är de för någon typ av tillverkare? Vem gör de klockor åt?Eller hur! Jag är ju subjektiv, men faktiskt. Men mer förvånad är jag över Mondian, en sån härlig pjäs med alla de rätta attributen.
Jag är helt opartisk och hade jag inte haft 45678 liknande klockor redan så hade jag klippt denna. Mondia och Movado är båda kopplade till mitt favoritmärke Zenith så detta är inte kattskitJag är sugen på en chronograph och har faktiskt missat din annons. Jag gillar det jag ser men jag har svårt att placera Mondia i ett fack. Vad gör de för klockor? Vad är de för någon typ av tillverkare? Vem gör de klockor åt?
Har inte hela historien själv, men Zenith tillverkade Mondia under många år, och tog fram märket som ett billigare alternativ till de dyra och mer avancerade Zenith-modellerna. Ungefär samma förhållande som Tudor har till Rolex, kanske man skulle kunna säga. Idag är det sålt och nåt helt annat...Jag är sugen på en chronograph och har faktiskt missat din annons. Jag gillar det jag ser men jag har svårt att placera Mondia i ett fack. Vad gör de för klockor? Vad är de för någon typ av tillverkare? Vem gör de klockor åt?
Jag är helt opartisk och hade jag inte haft 45678 liknande klockor redan så hade jag klippt denna. Mondia och Movado är båda kopplade till mitt favoritmärke Zenith så detta är inte kattskit
Tack för bra svar.Har inte hela historien själv, men Zenith tillverkade Mondia under många år, och tog fram märket som ett billigare alternativ till de dyra och mer avancerade Zenith-modellerna. Ungefär samma förhållande som Tudor har till Rolex, kanske man skulle kunna säga. Idag är det sålt och nåt helt annat...
Naturligtvis dåligt men det finns inga regler mot att vara en tölpVad tycker vi om att ha en säljesannons uppe och inte svara på PM likt "jag köper klockan, ge mig swish nr - här är min adress"
Säljaren har varit aktiv efter meddelande ovan. Blir fan lack
Vad tycker vi om att ha en säljesannons uppe och inte svara på PM likt "jag köper klockan, ge mig swish nr - här är min adress"
Säljaren har varit aktiv efter meddelande ovan. Blir fan lack
Snarare föredömligt enkelt och rakt på sak tycker jag. En köpare i min smak.Om det var så du skrev så var det i ärlighetens namn inte supertrevligt formulerat, så kanske inte helt oväntat att du inte fått svar Brukar ju heta köp säljaren men vissa säljare kanske köper köparen också
Snarare föredömligt enkelt och rakt på sak tycker jag. En köpare i min smak.
Ogillar klart mer köpartypen som skriver en halv uppsats om allsköns frågor och sedan när det väl gäller "Ja, jag ska ha den men jag måste bara fundera lite" och sedan hör man inget merInte i min och frågan var ju vad vi tyckte
Ogillar klart mer köpartypen som skriver en halv uppsats om allsköns frågor och sedan när det väl gäller "Ja, jag ska ha den men jag måste bara fundera lite" och sedan hör man inget mer
Om det var så du skrev så var det i ärlighetens namn inte supertrevligt formulerat, så kanske inte helt oväntat att du inte fått svar Brukar ju heta köp säljaren men vissa säljare kanske köper köparen också
Har goda referenser och satt med mobilen, hade inte lust att skriva en uppsats om hur gärna jag vill köpa klockan.
PS. Använde inte exakt de orden, hade några smileys med också
Jag har inte mycket att tillägga men du kan ju först fråga efter en mer specifik tidsavvikelse än "den tickar på bra" så du får ett hum om den är i behov av serviceHej alla!
Jag har länge varit och jagat efter en 36mm rolex explorer och har nu funnit denna på köp/sälj;
https://klocksnack.se/threads/114270-fullset.84197/
Vad tycker ni? Jag är rädd att min iver att få tag på den perfekta klockan har gjort mig lite omdömeslös. Sitter och kallsvettas med fingret på köpknappen...
Tack!
Okänd servicehistorik=räkna med en service på priset, hade det genomförts en service på klockan så hade förmodligen dokumentation funnits.Hej alla!
Jag har länge varit och jagat efter en 36mm rolex explorer och har nu funnit denna på köp/sälj;
Vad tycker ni? Jag är rädd att min iver att få tag på den perfekta klockan har gjort mig lite omdömeslös. Sitter och kallsvettas med fingret på köpknappen...
Tack!
Hej alla!
Tack!
Hur kan det bli en repa på tavlan? Är det glaset som avses eller är det någon fumlig som försökt serva?Hej alla!
Tack!
Inte den mest prisvärda. Är du på jakt efter just en Exp 1? Annars skulle jag även kolla in Datejust. Räkna med Service inom kort om du går på denna.Hej alla!
Tack!
Tack för snabb respons! Jo, jag tog och pm;ade lite frågor till säljaren inatt varav en av dessa gällde precis tidsavvikelsen och gångreserven. Inväntar svar!Jag har inte mycket att tillägga men du kan ju först fråga efter en mer specifik tidsavvikelse än "den tickar på bra" så du får ett hum om den är i behov av service
Bra synpunkt, om tidigare ägare behållit fullsuttet så troligtvis är man noggrann med resterande saker kring klockan också!Okänd servicehistorik=räkna med en service på priset, hade det genomförts en service på klockan så hade förmodligen dokumentation funnits.
Vill du betala premium för fullset?
Skicket verkar ok, men utan gångavvikelse eller servicehistorik är det svårt att veta hur verket mår.
Repan på tavlan kan man kanske leva med? Men inget som hamnar på plus sidan direkt...
Hur kan det bli en repa på tavlan? Är det glaset som avses eller är det någon fumlig som försökt serva?
God morgon! Jo jag har snöat in mig lite på en Exp1. Var i veckan på luxuarywatches och kände på en 14270 (år 1999) och passade då även på att se mer på just datejust. Dessa är också fina och utbudet av datejusts är betydligt större än exp,1 så tanken har absolut slagit mig att det skulle vara lättare att hitta en i bättre skick till bättre prisInte den mest prisvärda. Är du på jakt efter just en Exp 1? Annars skulle jag även kolla in Datejust. Räkna med Service inom kort om du går på denna.