Nu är ju denna såld, men den såg riktigt fin ut till ett ok pris. Annan stil än Explorer, men ändå.Tack för snabb respons! Jo, jag tog och pm;ade lite frågor till säljaren inatt varav en av dessa gällde precis tidsavvikelsen och gångreserven. Inväntar svar!
Bra synpunkt, om tidigare ägare behållit fullsuttet så troligtvis är man noggrann med resterande saker kring klockan också!
@JB_XII Fullsett för mig är trevligt och ger en liten extra chans till att klockan har bytt ägare på ett ärligt sätt genom åren (behöver naturligtvis inte stämma). Jag har funderat över natten på detta och just urverket och urtavlan är något som jag är fundersam över med. Hur kan repan på urtavlan ha uppstått? Kan det vara så att den har fått sig en rejäl törn tidigare där glaset har gått sönder och skadat urtavlan (i och med det även urverket?). Jag skulle bli glad om det är som du säger @Moorflax, att det är en miss i annonsen och att det är glaset som är repat och inte urtavlan (har mailat säljaren och frågat om detta!). Blir mörkrädd dock om det skulle skett vid eventuell service. När det gäller glaset så har det bytts borde det vara graverat med en en "S" rolexkrona vid kl 6 om jag inte fått för mig fel?
God morgon! Jo jag har snöat in mig lite på en Exp1. Var i veckan på luxuarywatches och kände på en 14270 (år 1999) och passade då även på att se mer på just datejust. Dessa är också fina och utbudet av datejusts är betydligt större än exp,1 så tanken har absolut slagit mig att det skulle vara lättare att hitta en i bättre skick till bättre pris
https://klocksnack.se/threads/fynd-rolex-datejust-16234-97-fullset.83311/
Senast ändrad: