• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

min fråga var om annonsen passade in här. Eller är alla annonser som postas här per automatik dom mest prisvärda?

Fast detta är, som @Clark Kent säger, som sagt inte tråden för att ställa den frågan. Den är mer för att tipsa om de annonser man verkligen tycker platsar här.
Att då utnämna sina egna annonser brukar aldrig sluta väl.

Spontant så tycker jag dock att din klocka är ganska vettigt prissatt. Klockorna som brukar hamna i denna tråden säljs dock ofta på väsentligt kortare tid än vad din annons varit aktiv.

Fast detta är, som @Clark Kent säger, som sagt inte tråden för att ställa den frågan. Den är mer för att tipsa om de annonser man verkligen tycker platsar här.
Att då utnämna sina egna annonser brukar aldrig sluta väl.

Spontant så tycker jag dock att din klocka är ganska vettigt prissatt. Klockorna som brukar hamna i denna tråden säljs dock ofta på väsentligt kortare tid än vad din annons varit aktiv.
fast jag antar att folk ställer frågan om vad andra tycker ang den annonsen dom postar eller har jag fel? Bara för att man själv tycker något är rimligt prisatt så betyder det inte att alla andra tycker det. Det måste finnas plats för en diskussion. Tack för din synpunkt

fast jag antar att folk ställer frågan om vad andra tycker ang den annonsen dom postar eller har jag fel? Bara för att man själv tycker något är rimligt prisatt så betyder det inte att alla andra tycker det. Det måste finnas plats för en diskussion. Tack för din synpunkt

Ja, och den tråden där man tar den diskussionen tipsade jag om ett par poster upp :)

Det borde väl vara digitalt cert på dessa? Detta papperscert känns lite mysko. Vad är DGNY LLC? Sökning ger ingen AD i USA.
Det borde väl vara digitalt cert på dessa? Detta papperscert känns lite mysko. Vad är DGNY LLC? Sökning ger ingen AD i USA.
Som jag förstått det kan det ibland innebära begränsad garanti men det ska stå på certets vänstra del i så fall.

https://klocksnack.se/threads/rolex-oysterquartz-day-date-19018-71k.88925/

Vad säger panelen om denna? Är inte den kraftigt i landet av en prisvärd OQ eller är det något jag missar?

Nu spekulerar jag mest men jag har följt modellen under ett ganska långt tag och 19018 verkar ha stagnerat lite i utvecklingen. De flesta, som jag har sett, har legat runt 70’ i utpris under de senaste 18-24 månaderna (om man pratar om standardkonfigurationer när det gäller tavlor).

Ja när jag frågade om värde skulle den ju säljas för >12k (internationellt för all del men ändå)...
Tack btw! :)
Den är riktig tjusig men det är ett helt okänt märke, liknande 7733 från kända märken brukar säljas för 3000-7000 kr (slutpris).

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp