• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Har jag inte alls. Jämför du bara med eBay så...
Det finns rätt många fler forum än KS och där ligger Sinn klart lägre i pris.

Och vad skrev jag? EBay och alla stora säljforum. Måhända en slarvig formulering men Omega Forums, WUS, Rolex Forums och Chronocentric räknar jag in där.
Men vi kan väl ta Watchrecon som du tipsade om ovan som exempel. För enkelhetens skull tog jag de översta åtta annonserna.

Jag har heller inte räknat in eventuell tull och moms i priserna från Watchrecon.
  • 556:n är specialutgåva och säljs för 10,8´, de fyra senaste 556 har sålts mellan 6´-9,5´om jag tar med andra limiterade varianter. (Inte riktigt rättvis jämförelse)
  • Ezm3 - 12,5´ där de fyra senaste på KS har sålts mellan 7´- 11,5´.
  • EZM13 - 17,3´där de fyra senaste på KS har sålts för 15´,(tre stycken) och en för 17´.
  • UX - 21,5´och här på KS ligger det två som kämpar med att bli sålda för runt 15´ och de två senaste avslutade var 13´-14´.
  • 356 - 11,5 där de fyra senaste på KS har sålts mellan 8´-12´
  • 104 - 10,5´ där de fyra senaste på KS har sålts mellan 7,5´och 10´
Nu var alla exempel från WUS, men första exemplet på tur från Watchrecon från ett annat forum är en U2 från RolexForums för 17,3´där de två försäljningar som finns på KS har varit 13´och 15´. Första exemplet man hittar från Omega Forums är en 856 B-Uhr för 13,8´är de två som har sålts på KS har gått för ca 8´.

Du kan självklart hitta exempel på när det är billigare via tipsen Watchrecon än KS, men generellt så har du faktiskt fel i den här frågan.

Skärmavbild 2018-02-27 kl. 19.50.14.png
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Och vad skrev jag? EBay och alla stora säljforum. Måhända en slarvig formulering men Omega Forums, WUS, Rolex Forums och Chronocentric räknar jag in där.
Men vi kan väl ta Watchrecon som du tipsade om ovan som exempel. För enkelhetens skull tog jag de översta åtta annonserna.

Jag har heller inte räknat in eventuell tull och moms i priserna från Watchrecon.
  • 556:n är specialutgåva och säljs för 10,8´, de fyra senaste 556 har sålts mellan 6´-9,5´om jag tar med andra limiterade varianter. (Inte riktigt rättvis jämförelse)
  • Ezm3 - 12,5´ där de fyra senaste på KS har sålts mellan 7´- 11,5´.
  • EZM13 - 17,3´där de fyra senaste på KS har sålts för 15´,(tre stycken) och en för 17´.
  • UX - 21,5´och här på KS ligger det två som kämpar med att bli sålda för runt 15´ och de två senaste avslutade var 13´-14´.
  • 356 - 11,5 där de fyra senaste på KS har sålts mellan 8´-12´
  • 104 - 10,5´ där de fyra senaste på KS har sålts mellan 7,5´och 10´
Nu var alla exempel från WUS, men första exemplet på tur från Watchrecon från ett annat forum är en U2 från RolexForums för 17,3´där de två försäljningar som finns på KS har varit 13´och 15´. Första exemplet man hittar från Omega Forums är en 856 B-Uhr för 13,8´är de två som har sålts på KS har gått för ca 8´.

Du kan självklart hitta exempel på när det är billigare via tipsen Watchrecon än KS, men generellt så har du faktiskt fel i den här frågan.

Skärmavbild 2018-02-27 kl. 19.50.14.png
Orkar inte ens läsa allt det där. Agree to disagree helt enkelt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja för det skulle ju vara katastrof att medge att du hade fel :)

EDIT: Glad liten gubbe
F3571289-814B-419A-A816-F1BCA5E331A9.png
A530AF31-D279-4521-94C3-104A3A2FC78F.png

Din taktik att alltid skriva en hel vägg med text som om det vore sanning biter inte på mig. Klart man kan välja ut dyra eller billiga annonser och tala för sin sak. Det finns bara en enda marknad där man kan sälja en Sinn med enbart 15% off list och det är KS. Spelar noll roll för mig om du argumenterar motsatsen.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
F3571289-814B-419A-A816-F1BCA5E331A9.png
A530AF31-D279-4521-94C3-104A3A2FC78F.png

Din taktik att alltid skriva en hel vägg med text som om det vore sanning biter inte på mig. Klart man kan välja ut dyra eller billiga annonser och tala för sin sak. Det finns bara en enda marknad där man kan sälja en Sinn med enbart 15% off list och det är KS. Spelar noll roll för mig om du argumenterar motsatsen.

Tänkte ge mig på ett seriöst svar först men avstår. Du har verkligen en skittrist stil ibland och helt utan orsak.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Mitt påstående är: Sinn ligger högt på KS.
Du är fri att tycka motsatsen, det betyder inte att jag måste hålla med dig, därmed inte sagt att jag orkar lägga mer än 2min för att besvara din vägg.

Jag, som precis som du, är medlem på ex tz-uk har också märkt att de ligger en del lägre i pris där. Iaf U1/UX etc senaste åren. Kommer ju ändras sen när/om de kommer utanför EU. Med det sagt så kan marknaderna se olika ut men jag har svårt se Sinn som något premiummärke (många är ju grymt coola dock) som inte tar minst 20% förlust vid försäljning även av nya. Jag hade inte sparat in 17.5 vs 15k för en något begagnad vs ny klocka som exemplet ovan.

Skulle ju dock gärna äga/prova en Sinn UX/U1/EZM men hade ju tagit din seawolf före i den prisklassen :rolleyes:
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Och vad skrev jag? EBay och alla stora säljforum. Måhända en slarvig formulering men Omega Forums, WUS, Rolex Forums och Chronocentric räknar jag in där.
Men vi kan väl ta Watchrecon som du tipsade om ovan som exempel. För enkelhetens skull tog jag de översta åtta annonserna.

Jag har heller inte räknat in eventuell tull och moms i priserna från Watchrecon.
  • 556:n är specialutgåva och säljs för 10,8´, de fyra senaste 556 har sålts mellan 6´-9,5´om jag tar med andra limiterade varianter. (Inte riktigt rättvis jämförelse)
  • Ezm3 - 12,5´ där de fyra senaste på KS har sålts mellan 7´- 11,5´.
  • EZM13 - 17,3´där de fyra senaste på KS har sålts för 15´,(tre stycken) och en för 17´.
  • UX - 21,5´och här på KS ligger det två som kämpar med att bli sålda för runt 15´ och de två senaste avslutade var 13´-14´.
  • 356 - 11,5 där de fyra senaste på KS har sålts mellan 8´-12´
  • 104 - 10,5´ där de fyra senaste på KS har sålts mellan 7,5´och 10´
Nu var alla exempel från WUS, men första exemplet på tur från Watchrecon från ett annat forum är en U2 från RolexForums för 17,3´där de två försäljningar som finns på KS har varit 13´och 15´. Första exemplet man hittar från Omega Forums är en 856 B-Uhr för 13,8´är de två som har sålts på KS har gått för ca 8´.

Du kan självklart hitta exempel på när det är billigare via tipsen Watchrecon än KS, men generellt så har du faktiskt fel i den här frågan.

Skärmavbild 2018-02-27 kl. 19.50.14.png
Snygg research måste jag säga. Svart på vitt helt enkelt.
 

Crentus

Cartier
2-Faktor
Snygg research måste jag säga. Svart på vitt helt enkelt.
@Clark Kent

Hade varit mer intressant att jämföra slutpriser med slutpriser! Fenomenet prisbumpning gäller nog andra sidor också.

UX för 21.5k är helt felaktigt (högre än listpris= varningsklockor) då det gjorts ett mänskligt fel att tolka priset från USD istället för AUD. Den började på 16k och ligger nu på 14.5k med länk. Gummi finns för 13.5k på Ebay inom EU :)

Håller med om att Sinn läggs ut högt här, men som Clark Kent visar säljs de för desto mindre, eller ligger kvar osålda.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
@Clark Kent

Hade varit mer intressant att jämföra slutpriser med slutpriser! Fenomenet prisbumpning gäller nog andra sidor också.

UX för 21.5k är helt felaktigt (högre än listpris= varningsklockor) då det gjorts ett mänskligt fel att tolka priset från USD istället för AUD. Den började på 16k och ligger nu på 14.5k med länk. Gummi finns för 13.5k på Ebay inom EU :)

Håller med om att Sinn läggs ut högt här, men som Clark Kent visar säljs de för desto mindre, eller ligger kvar osålda.
Det är klart att slutpriserna är det mest intressanta men det är betydligt svårare att ta reda på.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
@Clark Kent

Hade varit mer intressant att jämföra slutpriser med slutpriser! Fenomenet prisbumpning gäller nog andra sidor också.

UX för 21.5k är helt felaktigt (högre än listpris= varningsklockor) då det gjorts ett mänskligt fel att tolka priset från USD istället för AUD. Den började på 16k och ligger nu på 14.5k med länk. Gummi finns för 13.5k på Ebay inom EU :)

Håller med om att Sinn läggs ut högt här, men som Clark Kent visar säljs de för desto mindre, eller ligger kvar osålda.

Jag känner att jag egentligen har sagt mitt i frågan :) Kan bara konstatera och det kan alla google-kunniga att KS priser i stort är konkurrenskraftiga med andra säljforum, och framförallt inte generellt dyrare. Sen att man kan plocka ut enskilda annonser där säljpriset är högt till skillnad från nypriset, det kan du göra på samtliga säljplattformar och säger ju ingenting i det stora hela.

Tipset om ”billigare” exempel var WatchRecon och jag tog de översta annonserna och valde inte ut vad som passade mig.

Sen är det är omöjligt att jämföra slutpriser utanför eBay eller auktionssidor, så där får det nog anses vara samma pris/prut-faktor oavsett forum.
 
Topp