Av någon märklig anledning håller SS och Sinn väldigt höga begagnatpriser i Sverige. Jag säger inte att det är fel men det är väldigt märkligt.Vem vill ha en breitling utanför Göteborg?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Av någon märklig anledning håller SS och Sinn väldigt höga begagnatpriser i Sverige. Jag säger inte att det är fel men det är väldigt märkligt.Vem vill ha en breitling utanför Göteborg?
HahaaVem vill ha en breitling utanför Göteborg?
Av någon märklig anledning håller SS och Sinn väldigt höga begagnatpriser i Sverige. Jag säger inte att det är fel men det är väldigt märkligt.
Ss känns rent spontant kallt utanför Sverige eller?Av någon märklig anledning håller SS och Sinn väldigt höga begagnatpriser i Sverige. Jag säger inte att det är fel men det är väldigt märkligt.
Ss känns rent spontant kallt utanför Sverige eller?
Sant sant, här är det sportrolex i stål som gällerSkulle säga att det är svårt att ens hitta relevanta prisjämförelser utanför Sverige. Men varken här eller på Blocket brukar SS säljas snabbt så jag gissar att ägarna ofta överskattar andrahandsvärdet.
Har jag inte alls. Jämför du bara med eBay så...Fast du har fel om priserna på Sinn. Jämför med all stora säljforum och eBay så har du snudd på alltid bättre priser på KS.
För en som börjar få upp klockintresset, vart då? Pma gärna om du inte vill skriva ut.Har jag inte alls. Jämför du bara med eBay så...
Det finns rätt många fler forum än KS och där ligger Sinn klart lägre i pris.
Inget ont menat mot just denna annonsen/annonsören men rent spontant känner jag att den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu inte ligger osåld i ett halvår...https://klocksnack.se/threads/sjöö-sandström-royal-steel-worldtimer-vit-tavla-svart-gummi.79172/
Är inte det här ett riktigt bra pris?
Kolla watchreconFör en som börjar få upp klockintresset, vart då? Pma gärna om du inte vill skriva ut.
Hänger gärna och dreglar på fler ställen
Har jag inte alls. Jämför du bara med eBay så...
Det finns rätt många fler forum än KS och där ligger Sinn klart lägre i pris.
Orkar inte ens läsa allt det där. Agree to disagree helt enkelt.Och vad skrev jag? EBay och alla stora säljforum. Måhända en slarvig formulering men Omega Forums, WUS, Rolex Forums och Chronocentric räknar jag in där.
Men vi kan väl ta Watchrecon som du tipsade om ovan som exempel. För enkelhetens skull tog jag de översta åtta annonserna.
Jag har heller inte räknat in eventuell tull och moms i priserna från Watchrecon.
Nu var alla exempel från WUS, men första exemplet på tur från Watchrecon från ett annat forum är en U2 från RolexForums för 17,3´där de två försäljningar som finns på KS har varit 13´och 15´. Första exemplet man hittar från Omega Forums är en 856 B-Uhr för 13,8´är de två som har sålts på KS har gått för ca 8´.
- 556:n är specialutgåva och säljs för 10,8´, de fyra senaste 556 har sålts mellan 6´-9,5´om jag tar med andra limiterade varianter. (Inte riktigt rättvis jämförelse)
- Ezm3 - 12,5´ där de fyra senaste på KS har sålts mellan 7´- 11,5´.
- EZM13 - 17,3´där de fyra senaste på KS har sålts för 15´,(tre stycken) och en för 17´.
- UX - 21,5´och här på KS ligger det två som kämpar med att bli sålda för runt 15´ och de två senaste avslutade var 13´-14´.
- 356 - 11,5 där de fyra senaste på KS har sålts mellan 8´-12´
- 104 - 10,5´ där de fyra senaste på KS har sålts mellan 7,5´och 10´
Du kan självklart hitta exempel på när det är billigare via tipsen Watchrecon än KS, men generellt så har du faktiskt fel i den här frågan.
Orkar inte ens läsa allt det där. Agree to disagree helt enkelt.
Ja för det skulle ju vara katastrof att medge att du hade fel
EDIT: Glad liten gubbe
Din taktik att alltid skriva en hel vägg med text som om det vore sanning biter inte på mig. Klart man kan välja ut dyra eller billiga annonser och tala för sin sak. Det finns bara en enda marknad där man kan sälja en Sinn med enbart 15% off list och det är KS. Spelar noll roll för mig om du argumenterar motsatsen.
Mitt påstående är: Sinn ligger högt på KS.Tänkte ge mig på ett seriöst svar först men avstår. Du har verkligen en skittrist stil ibland och helt utan orsak.
Är det? Varför?https://klocksnack.se/threads/omega-seamaster-prisbump-och-bytesbump.87566/
Det är ändå ett mycket bra pris (?)
Mitt påstående är: Sinn ligger högt på KS.
Du är fri att tycka motsatsen, det betyder inte att jag måste hålla med dig, därmed inte sagt att jag orkar lägga mer än 2min för att besvara din vägg.
Kvantiteten av nyare 2531.80 på marknaden minskar och priset ( år 2000-2002) ligger på ca. 18500-20000. Klockan framstår dock kanske som outdated/gammeldags?Är det? Varför?
17 k för en oservad 2531.80 är dyrt, lägg till 5-6 k för en service så är du uppe i en relativ ny smp c.Kvantiteten av nyare 2531.80 på marknaden minskar och priset ( år 2000-2002) ligger på ca. 18500-20000. Klockan framstår dock kanske som outdated/gammeldags?
Snygg research måste jag säga. Svart på vitt helt enkelt.Och vad skrev jag? EBay och alla stora säljforum. Måhända en slarvig formulering men Omega Forums, WUS, Rolex Forums och Chronocentric räknar jag in där.
Men vi kan väl ta Watchrecon som du tipsade om ovan som exempel. För enkelhetens skull tog jag de översta åtta annonserna.
Jag har heller inte räknat in eventuell tull och moms i priserna från Watchrecon.
Nu var alla exempel från WUS, men första exemplet på tur från Watchrecon från ett annat forum är en U2 från RolexForums för 17,3´där de två försäljningar som finns på KS har varit 13´och 15´. Första exemplet man hittar från Omega Forums är en 856 B-Uhr för 13,8´är de två som har sålts på KS har gått för ca 8´.
- 556:n är specialutgåva och säljs för 10,8´, de fyra senaste 556 har sålts mellan 6´-9,5´om jag tar med andra limiterade varianter. (Inte riktigt rättvis jämförelse)
- Ezm3 - 12,5´ där de fyra senaste på KS har sålts mellan 7´- 11,5´.
- EZM13 - 17,3´där de fyra senaste på KS har sålts för 15´,(tre stycken) och en för 17´.
- UX - 21,5´och här på KS ligger det två som kämpar med att bli sålda för runt 15´ och de två senaste avslutade var 13´-14´.
- 356 - 11,5 där de fyra senaste på KS har sålts mellan 8´-12´
- 104 - 10,5´ där de fyra senaste på KS har sålts mellan 7,5´och 10´
Du kan självklart hitta exempel på när det är billigare via tipsen Watchrecon än KS, men generellt så har du faktiskt fel i den här frågan.
Jag hade inte sparat in 17.5 vs 15k för en något begagnad vs ny klocka som exemplet ovan.
@Clark KentSnygg research måste jag säga. Svart på vitt helt enkelt.
Det är klart att slutpriserna är det mest intressanta men det är betydligt svårare att ta reda på.@Clark Kent
Hade varit mer intressant att jämföra slutpriser med slutpriser! Fenomenet prisbumpning gäller nog andra sidor också.
UX för 21.5k är helt felaktigt (högre än listpris= varningsklockor) då det gjorts ett mänskligt fel att tolka priset från USD istället för AUD. Den började på 16k och ligger nu på 14.5k med länk. Gummi finns för 13.5k på Ebay inom EU
Håller med om att Sinn läggs ut högt här, men som Clark Kent visar säljs de för desto mindre, eller ligger kvar osålda.
@Clark Kent
Hade varit mer intressant att jämföra slutpriser med slutpriser! Fenomenet prisbumpning gäller nog andra sidor också.
UX för 21.5k är helt felaktigt (högre än listpris= varningsklockor) då det gjorts ett mänskligt fel att tolka priset från USD istället för AUD. Den började på 16k och ligger nu på 14.5k med länk. Gummi finns för 13.5k på Ebay inom EU
Håller med om att Sinn läggs ut högt här, men som Clark Kent visar säljs de för desto mindre, eller ligger kvar osålda.
Helt klart denna. Om man är sugen på att testa så slå till direkt för den går nog snabbt
Är väl varken dyr eller billigt? Sett till vad de gått för på KS
https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-ii-216570-vit.88670/
Helt klart denna. Om man är sugen på att testa så slå till direkt för den går nog snabbt
https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-ii-216570-vit.88670/