• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu säljs den ju till och med på Off-Topic, men denna Daniel Wellington för en tusenlapp. Andrahandsvärdet i vissa kretsar kanske ligger däromkring men känns ju inte jättetroligt på ett klockforum, eller är jag helt ute och cyklar? @wadbro

Får ju en chronostop för samma pengar.... på länk...
upload_2017-3-11_19-28-59.png

Nu säljs den ju till och med på Off-Topic, men denna Daniel Wellington för en tusenlapp. Andrahandsvärdet i vissa kretsar kanske ligger däromkring men känns ju inte jättetroligt på ett klockforum, eller är jag helt ute och cyklar? @wadbro
c.jpg

Minst prisvärda????????????????????????????????????????????? (Vi kan tycka vad vi vill om DW men minst prisvärda...seriöst!)

Senast ändrad:
c.jpg

Minst prisvärda????????????????????????????????????????????? (Vi kan tycka vad vi vill om DW men minst prisvärda...seriöst!)

Jag har alltid tolkat den här tråden som en tråd där man bara vill peka ut när man tycker att prissättningen är felaktig, det behöver inte vara den absolut minst prisvärda för att platsa här. Detsamma (fast tvärtom) med tråden om mest prisvärda. Prisvärdhet är ju en subjektiv upplevelse/uppfattning så är ju svårt att mäta hur som. Min subjektiva upplevelse är att DW:en ligger otroligt långt över vad jag någonsin skulle kunna tänka mig att betala för den, därav inlägget.

Svårt att säga. Jag sökte lite innan jag gjorde mitt första inlägg och hittade inte så mycket om DW sålda andrahand. Skulle gissa på att det inte görs så ofta på nätet, kanske mer mellan kompisar och dylikt. Har dock inga belägg för detta. Många av de jag hittat, t ex på Ebay pendlar från några hundralappar till en övre gräns på ~800-900kr (dock är det ju utan frakt, men men). Då går det möjligen att få klockan till >10% lägre pris. Känns det ju fortfarande som att den ligger högt.

Du har en poäng, men eftersom den taktfulle säljaren valt att i stället sälja objektet under Lifestyle - trängt mellan skjortor och TV-spel - må det kanske vara hänt?

Entusiasterna torde varken se eller bry sig om klockan eller annonsen, och rent tekniskt träffas den väl knappast ens av denna tråd. Se här (där den redan kommenterats): klocksnack.se/threads/frågor-och-funderingar-kring-annonser-på-lifestyle-köp-sälj.59592/

Senast ändrad:
Aha det var samma säljare, intressant. En till grej reagerade jag på - säljaren har skrivit att han ägt klockan i flera år. Men kollade igenom lite tidigare skrivna inlägg, och för ett par månader sedan lade han upp en bild på två nyinkomna klockor varav denna var en av dem. Hur går detta ihop @cedarcanoe?
Att du ägt klockan en längre eller kortare tid spelar ju ingen roll så varför ljuga om det...

Som jag nämnde i frågetråden är har denna med största sannolikhet även ommålad tavla vilket drar ned värdet rejält. Jag sålde min i originalskick i bra skick för 2,5 för ett år sedan.
Samma här sålde nyligen en cosmic dock inte automat , fick 3k för den....
Har aldrig heller sett dessa med blå sunburst tavla, vet att de finns i svart

Skulle vara intressant och höra hur du resonerade vid prissättningen? @cedarcanoe

@cedarcanoe försöker att till ett pris som är nästan 4ggr högre än liknande referenser sälja en Omega Cosmic med fel/omålad/fejk tavla, uppenbart polerad bakboett trots att han hävdar opolerad, som han dessutom hävdar att han haft i sin ägo i flera år, men som i själva verket förvärvades ganska nyligen?
Jag vill inte vara grinig..... men...

Är väl handlares priser och inte privatpersoner i dom annonserna. Kolla vad de gått för här eller på Kaplans så tror jag du träffar mer rätt.

Sålde min för 1,5 år sedan (?) för 11000:- tror jag, den var bara max 4 år gammal och i så gott som nyskick.
En SMP från 2012 (sista produktionsår) skulle jag kunna ge kanske 14.000:- för. En 9 år gammal SMP quartz är kanske värd 9000-12000 beroende på efterfrågan?

Tack för all input! 20k verkar vara i högsta laget, så jag kommer omvärdera prislappen. Den bästa och senaste infon jag kan hitta är en som såldes i början av Feb i år på eBay för £1399 (Uttagen 2007).

@cedarcanoe försöker att till ett pris som är nästan 4ggr högre än liknande referenser sälja en Omega Cosmic med fel/omålad/fejk tavla, uppenbart polerad bakboett trots att han hävdar opolerad, som han dessutom hävdar att han haft i sin ägo i flera år, men som i själva verket förvärvades ganska nyligen?
Jag vill inte vara grinig..... men...

Jag har själv en Cosmic i blå sunburst och blev därför nyfiken på vad de ligger i för värde. Angående tavlan; Såvida jag inte blev grundlurad för ett antal år sedan vid köp via TTT, så kan jag därför bekräfta att kombinationen finns. Det var av en säljare med gott om referenser, vilket visserligen inte garanterar något. Går däremot självklart inte i god för just den här tavlan och klockan i övrigt, priset är exempelvis som vi redan konstaterat uppåt väggarna etc.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp