• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har själv en Cosmic i blå sunburst och blev därför nyfiken på vad de ligger i för värde. Angående tavlan; Såvida jag inte blev grundlurad för ett antal år sedan vid köp via TTT, så kan jag därför bekräfta att kombinationen finns. Det var av en säljare med gott om referenser, vilket visserligen inte garanterar något. Går däremot självklart inte i god för just den här tavlan och klockan i övrigt, priset är exempelvis som vi redan konstaterat uppåt väggarna etc.
Ja färgen finns säkert, det är typsnittet som avslöjar ommålningen.

Tack igen för all hjälp med prissättningen. Jag har nu uppdaterat priset efter att ha letat efter försäljningar på uretvintage, eBay och Kaplans. Det är dock fortfarande högre än vad den del verkar tycka den ska kosta. Men enligt min uppfattning så känns det här som ett rimligt värde i nuläget. Men vi får se helt enkelt om jag har fel igen.

2000kr-ish

Jag har köpt helt nya för den pengen flera gånger

+1, överlag känns skx just nu väldigt överprisad på K&S. Bra klocka men för tre lax finns det mkt roligare (och bättre) tycker jag personligen. Alternativt köpa en ny för som du säger ~1.5-2k skulle jag gjort om jag inte hitta en bra begagnad för det priset.

(Ägt en sedan fem år tillbaka, innan dess x antal)

Inget skämt som sådant, utan ser helst till att täcka vad jag lagt ut för klockan plus det arbete jag lagt ner för att fräscha till den ytterligare :) Sen är ju inte priset ristat i sten, som säljare börjar jag hellre lite högt för att det ska kunna förhandlas ner än att priset sätts lågt och förhandlas ner till ännu lägre. :)

Sen måste du inte köpa den såklart, alla har sin marginalkostnad. Du är välkommen med ett bud om du ens är en intressent. Men om du gillar att sitta och kritisera folk så.. whatever floats your boat ;)

Inget skämt som sådant, utan ser helst till att täcka vad jag lagt ut för klockan plus det arbete jag lagt ner för att fräscha till den ytterligare :) Sen är ju inte priset ristat i sten, börjar hellre lite högt för att förhandlas ner än att priset sätts lågt och förhandlas ner till ännu lägre :)

Sen måste du inte köpa den såklart, alla har sin marginalkostnad. Men om du gillar att hänga ut folk så.. whatever flotts your boat ;)

Du får ju så klart sätta vilket pris du vill...men du övervägde aldrig att sätta ett pris så att varken du eller köparen behövde förhandla överhuvudtaget?

Sen så är det inte realistiskt annat än i extrema undantagsfall, (vissa Patek, vintage Rolex och dyl.), att förvänta sig att man kan hämta hem hela summan man har lagt på en flera år gammal klocka som det dessutom finns stort utbud av redan på begagnatmarknaden.

Du får ju så klart sätta vilket pris du vill...men du övervägde aldrig att sätta ett pris så att varken du eller köparen behövde förhandla överhuvudtaget?

Sen så är det inte realistiskt annat än i extrema undantagsfall, (vissa Patek, vintage Rolex och dyl.), att förvänta sig att man kan hämta hem hela summan man har lagt på en flera år gammal klocka som det dessutom finns stort utbud av redan på begagnatmarknaden.

Visserligen, men å andra sidan finns det för få ute på K&S vilket gör det svårt för mig att sätta en prislapp. De som finns tillgängliga matchar inte mitt utbud. Av den anledningen satte jag den lite högre, med förväntan av att priset kommer bumpas ner. Marknaden kommer ta ut sin rätt till slut oavsett! Men det ligger absolut något i det du säger :)

Visserligen, men å andra sidan finns det för få ute på K&S vilket gör det svårt för mig att sätta en prislapp. De som finns tillgängliga matchar inte mitt utbud. Av den anledningen satte jag den lite högre, med förväntan av att priset kommer bumpas ner. Marknaden kommer ta ut sin rätt till slut oavsett! Men det ligger absolut något i det du säger :)

https://klocksnack.se/search/5594802/?q=skx007&o=relevance&c[title_only]=1&c[node]=11

Där har du 8 sidor med referenspriser :)

Sålde min för ett år sedan med extra superoyster länk från strapcode för 1500kr inkl frakt.

Inte för att vara den @classeknut men Seiko SKX 007/009 måste vara bland de klockor som det sålts flest exemplar av på forumet. Jag skrattade för mig själv när jag såg din annons. Den kostar ju mer än vad nya kostar, och utöver det är den fyra år gammal och med delar utbytta. Tror att du bör tänka om prissättningen. Kommer vara väldigt svårt för dig att få den såld för det priset här på forumet. De flesta brukar ligga för under 2.000:-, och dina NATO-band höjer inte mer än med någon hundring eller två, ledsen.

Ganska lätt att kolla hur tidigare försäljningar har sett ut prismässigt.
Då slipper man både trist prutning och en massa bumpar. Inte bra när det börjar likna Blocket med överpriser.

Vill inte rata sönder annonsen men håller med om att priset känns högt trots safirglaset, sen skulle den väl även må bra av en service om något år eller två då den är 5 år gammal?
Höjer safirglaset värdet? När jag läste att den hade utbytt glas tänkte jag att det måste innebära negativt premium...

Tack för er input grabbar, värdefull info inför framtida försäljningar. Inga hard feelings från min sida då jag respekterar era åsikter. Nu ville det sig inte bättre än att annonsen är avslutad och parterna inblandade är nöjda.

Trevlig helg, knäpper en för er ikväll :D:D

Höjer safirglaset värdet? När jag läste att den hade utbytt glas tänkte jag att det måste innebära negativt premium...
Jag vet inte, tänker att det höjer värdet om en urmakare gjort bytet samt trycktestat klockan efteråt, annars håller jag med dig om att det känns som att det sänker värdet, hur vet man annars att klockan ens är tät? Speciellt när det står att det var en spricka i det gamla och därav bytet...

Jag vet inte, tänker att det höjer värdet om en urmakare gjort bytet samt trycktestat klockan efteråt, annars håller jag med dig om att det känns som att det sänker värdet, hur vet man annars att klockan ens är tät? Speciellt när det står att det var en spricka i det gamla och därav bytet...
Jag hade hellre tagit repigt originalglas än nytt am safir...

Utefter den förre ägaren skedde byte + trycktest hos en "ordentlig" urmakare :D. Jag tycker safirglas är bättre och definitivt tåligare. Men smaken är som baken :)

Den är använd med kärlek, det adderar affektion! Köpt lokalt och tryggt, hos en underbar liten firma. Uret.se vill man väl inte stötta? :( Men okej, bumpade 1k!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp