• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ja då skulle suget vara enormt
Tveksamt. Modellen är inte direkt den mest populära. På bjudauktioner har jag sett sådan där gå en bit under 10 även senaste två åren. Inga bjudkrig direkt. På två sekunder kunde jag hitta en fullset nyservad till fastpris inom europa för strax över 11 just nu.

Tveksamt. Modellen är inte direkt den mest populära. På bjudauktioner har jag sett sådan där gå en bit under 10 även senaste två åren. Inga bjudkrig direkt. På två sekunder kunde jag hitta en fullset nyservad till fastpris nom europa för strax över 11 just nu.
Intressant, tycker den är supersnygg!
Kan nog passa mina nätta handleder med.
Men nu har jag ju en Chronomat Evo på ingång... varför jag nu köpte den...

Verkligen? När jag letade typ förra året hittade jag inget vettigt under 15-17k? Kan ju haft maximal otur också vad det beträffar. Men flera som skrev till mig på forumet begärde närmre 20k.

15k tycker jag är helt rätt för en som är servad och har tillbehör. Så ja, 20k är ju för mycket.
Håller med om att 15 för en som är servad och har tillbehör låter rimligt.

Denna är ju dock inte servad.

Tycker att de som brukar dyka upp ligger runt 12-13 oservade.

Ja precis, den här är absolut för dyr..

Ville bara kommentera att det finns flera andra personer på forumet som kommer försöka/har försökt bli av med sina reduced i mellanskick för nästan 20k också, tyvärr.

Ja precis, den här är absolut för dyr..

Ville bara kommentera att det finns flera andra personer på forumet som kommer försöka/har försökt bli av med sina reduced i mellanskick för nästan 20k också, tyvärr.
Ja finns alltid någon som lyckas tjäna pengar på sina klockköp.
En dag kanske jag har samma tur!

Verkligen? När jag letade typ förra året hittade jag inget vettigt under 15-17k? Kan ju haft maximal otur också vad det beträffar. Men flera som skrev till mig på forumet begärde närmre 20k.

15k tycker jag är helt rätt för en som är servad och har tillbehör. Så ja, 20k är ju för mycket.

Tycker också jag har sett annonser på 12-13. Var sugen på en röd Schumacher som annonserades länge för 12.

Vad "borde" priset vara?

Vad jag sett senaste tiden verkar suget eller populariteten på "reduced" modellen, då tänker jag främst på den vanliga med svart tavla,
ha ökat en del, det kan dels vara pga storlek och pga värdet på vanliga speedy pro dragit iväg som attans (tillgång och efterfrågan)

det är nog helt enkelt ett billigt sätt att få vad som ser ut som en tritium speedy pro utan att behöva lägga 25-30 k, plus att man dessutom slipper dra upp den hela tiden

Tycker också jag har sett annonser på 12-13. Var sugen på en röd Schumacher som annonserades länge för 12.
har du sett dem för 12-13 k på länk? tycker det snarast är för ett huvud på läder/nato

Vad jag sett senaste tiden verkar suget eller populariteten på "reduced" modellen, då tänker jag främst på den vanliga med svart tavla,
ha ökat en del, det kan dels vara pga storlek och pga värdet på vanliga speedy pro dragit iväg som attans (tillgång och efterfrågan)

det är nog helt enkelt ett billigt sätt att få vad som ser ut som en tritium speedy pro utan att behöva lägga 25-30 k, plus att man dessutom slipper dra upp den hela tiden

har du sett dem för 12-13 k på länk? tycker det snarast är för ett huvud på läder/nato
Den röda Schumachern kostade 12.000 kr på länk och var till salu länge. Tror @Isidor sålde den. Iofs är en standard svart säkert värd någon tusing mer. Men ändå, det är långt till 20.000kr.

Den senare varianten 353950 brukar väl ligga runt 20kkr
Sedan eftersom båda går under namnet "reduced" så försöker väl folk
begära samma för deras 351050?

Denna!
Hemskt pris och falsk information då klockan har visst sålts på japanska marknaden
https://klocksnack.se/threads/nos-omega-speedmaster-michael-schumacher-special-edition.72086/
Vet inget om den Omegan men att Schumi skulle ha fått och delat ut 500 st låter rätt så skumt.

Edit: "Omega Speedmaster Team Michael Schumacher Edition, only 500 pieces (Ref. 35533200) were made specially for the Japanese market to commemorate his 6th F1 World Champion Title, his 4th consecutive with Ferrari. Rumor has it that Michael Schumacher had kept some to give to the Ferrari Team personnel and his close friends. This is no.242 of 500."

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp