• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nej men det var ett "dåligt" köp. Tycker inte det behöver vara rena bedrägeripriser för att skriva i den här tråden.
Håller inte med alls. Folk jämför ofta med nån pakistansk eller rysk C24-klocka osv, det är upp till köparen att undersöka om priset är rimligt. Denna tråd är inte för klockor som kostar 900kr under Uretpriser, det har aldrig varit syftet.

Håller inte med alls. Folk jämför ofta med nån pakistansk eller rysk C24-klocka osv, det är upp till köparen att undersöka om priset är rimligt. Denna tråd är inte för klockor som kostar 900kr under Uretpriser, det har aldrig varit syftet.
Det handlar inte om att den var 900kr billigare än uret utan att den var tusentals kronor dyrare än andra som sålts. Procentuellt sett var den 30-40% dyrare.

En säljare som lägger sig mycket högre i pris än likvärdiga som sålts på senare tid lär ju knappast få den såld till det priset, eftersom en köpare oftast kollar historiken på liknande modell. Det är då det hemska bumpandet börjar och pågår ofta i veckor innan priset är i linje med tidigare sålda.
Tycker överprisade klockor har ökat på sista tiden tyvärr.

Detta är ingen jämförelse med Pakistan utan med ett svenskt företag med många nöjda kunder.

Det handlar inte om att den var 900kr billigare än uret utan att den var tusentals kronor dyrare än andra som sålts. Procentuellt sett var den 30-40% dyrare.
Kan meddela dig att klockan är såld för det begärda priset. Hade flera intresserade kunder. Visst, du kanske inte var en av de men det var runt 5 pers på blocket som ville köpa den :) Tycker vi slutar diskussionen här då den inte leder någon vart. Alla tycker olika, vissa föredrar F2F affär före en internetbeställning tillexempel.
Ha en fortsatt bra kväll
Mvh

https://klocksnack.se/threads/omega-smp-chrono-2007-prisbump-kan-visas-i-gbg-10-14-april.68358/
Tycker inte denna är så värst prisvärd om man jämför med andra likadana t om nyare som sålts här på forumet. Nollställer ju inte ens perfekt... @Adam John
Jag rådfrågar alltid professionella handlare och kollar upp tidigare priser innan jag sätter ett pris, om du har vidare frågor om priset får du gärna skicka PM istället för att hänga ut mig på forumet...

Tycker själv inte att priset är så illa som nämnt tidigare av @Bruset men man har ju alltid rätt till sin åsikt.

Huvudmålet med annonsen är dessutom ett byte.. :)

Jag rådfrågar alltid professionella handlare och kollar upp tidigare priser innan jag sätter ett pris, om du har vidare frågor om priset får du gärna skicka PM istället för att hänga ut mig på forumet...

Tycker själv inte att priset är så illa som nämnt tidigare av @Bruset men man har ju alltid rätt till sin åsikt.

Huvudmålet med annonsen är dessutom ett byte.. :)
Jag tycker inte att det är en uthängning av säljaren utan mer konsumentupplysning om själva försäljningspriset och annonsen, inte bytesvärdet. Säljaren pingas för att få chansen att kommentera.

Man får sätta vilket pris man vill. Och det kan ju vara så att vi just har lärt oss att det förr i tiden gick att göra ordentliga kap här på KS. Åtminstone som köpare...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp