32900:-
Är det verkligen dyrt för en nästan ny Pelagos med inhouse?
Nope. Inte särskilt...
Men det hör väl till, antar jag - nästan så att man tror att valda delar av medlemmarna här har bevakning på när det läggs upp en Pelagos i K&S!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
32900:-
Finns väl för 30-ish också, om man nu ska vara petnoga.Finns för 34k på uret
Finns för 34k på uret
Gör det? Jag hittar bara en svart Pelagos av den gamla modellen (ej med inhouse) på uret för 34.695:-
Går att köpa ny i Sverige för ungefär den pengen, går att köpa ny i Italien för under 30k och många andra länder i Europa för under det.32900:-
Går att köpa ny i Sverige för ungefär den pengen, går att köpa ny i Italien för under 30k och många andra länder i Europa för under det.
Går att komma nära det på en del olika återförsäljare om man förhandlar lite!Var i Sverige? Länka gärna
Går att köpa ny i Sverige för ungefär den pengen, går att köpa ny i Italien för under 30k och många andra länder i Europa för under det.
Handlar inte om att vara billigare än c24, tycker inte man måste lägga sig billigast om man inte tex har bråttom att bli av med den, men nu är det ju så att ma. Får en ny likadan för flera tusenlappar billigare än din och det köper jag inte.Finns väl för 30-ish också, om man nu ska vara petnoga.
Trodde nog ändå att vi hade betat av "måste man vara billigare än billigast på C24 för att få annonsera på KS".
Du tänker på gamla pelagos med ETA-verk, då hade jag tyckt att den för 32k är dyr.. Finns en billigare blå Pelagos med in-house på c24 i Italien.. Lugn nu.Går att köpa ny i Sverige för ungefär den pengen, går att köpa ny i Italien för under 30k och många andra länder i Europa för under det.
Vet inte hur du räknar men jag ser en hel del nya med inhouseDu tänker på gamla pelagos med ETA-verk, då hade jag tyckt att den för 32k är dyr.. Finns en billigare blå Pelagos med in-house på c24 i Italien.. Lugn nu.
Se där, måste använt mig av fel sökord. Då hänger jag med.Vet inte hur du räknar men jag ser en hel del nya med inhouse
Då är vi alltså helt säkra på att @Andersbackstrom inte ruckar (get it? ) en krona på priset?Går att köpa ny i Sverige för ungefär den pengen, går att köpa ny i Italien för under 30k och många andra länder i Europa för under det.
Vet inte hur du räknar men jag ser en hel del nya med inhouse
Det finns många fler men orkar inte lägga upp alla.
Har aldrig sagt att hans pris är fast, endast sagt att jag tycker den är felaktigt prissatt och den "minst prisvärda klockan på Köp & Sälj just nu". Nej ingen handlare går ut med det priset och jag tror det är svårt att få ner det till 33 hos svensk handlare, men 35 går nog att få.Då är vi alltså helt säkra på att @Andersbackstrom inte ruckar (get it? ) en krona på priset?
...för det är väl ingen handlare i Sverige som går ut med det priset (i sånt fall, som @Krostiffer säger, länka gärna).
Trusted checkout är 2,5% alltså 750kr. Om din bank sedan tar 10% extra för växling så bör du byta bank. Har som sagt aldrig sagt att man kan få en billigare ny, utan att man kan få en för ungefär det priset. Sen är ju klockan i fråga heller inte ny!Lägg till kostnaden för en C24-trusted checkout där och de faktiska (högre) växelkurserna för som man får betala genom sin bank vid överföring så hamnar en klocka för 30 k på ca 34 k.
Är mer intresserad av vart man hittar en billigare ny Pelagos i Sverige för de pengarna.
Om vi nu ponerar att Anders faktiskt kan tänka sig att göra lite som de svenska handlarna, d.v.s. faktiskt släpper klockan till ett annat pris än vad de skyltar med.Har aldrig sagt att hans pris är fast, endast sagt att jag tycker den är felaktigt prissatt och den "minst prisvärda klockan på Köp & Sälj just nu". Nej ingen handlare går ut med det priset och jag tror det är svårt att få ner det till 33 hos svensk handlare, men 35 går nog att få.
Ja men min jämförelse från början var att klockan går att köpa utomlands billigare än 33k, inte att det var billigare hos ad och "listpriserna" på de jag länkat högre upp är betydligt lägre prisade. Sedan har jag också sagt att jag tycker det är högt prissatt även jämfört med svenska handlare men aldrig att svensk handlare kan matcha eller förbättra det priset.Om vi nu ponerar att Anders faktiskt kan tänka sig att göra lite som de svenska handlarna, d.v.s. faktiskt släpper klockan till ett annat pris än vad de skyltar med.
Ska man jämföra något så måste det ju bli de bådas "listpriser".
Har aldrig sagt att den var dyr, men när det finns ett flertal nya klockor till salu 10% lägre än klockan i fråga som också är lätt begagnad så skulle jag precis som jag sagt i den här tråden säga att den inte är prisvärd.Bara för det inte är billigast i Europa så innebär det inte dyrt, ta en funderare på era inlägg..
Jo, när man lägger upp en klocka i tråden för Den minst prisvärda klockan på KS så säger man att den är för dyr. Läs trådstarten.Har aldrig sagt att den var dyr, men när det finns ett flertal nya klockor till salu 10% lägre än klockan i fråga som också är lätt begagnad så skulle jag precis som jag sagt i den här tråden säga att den inte är prisvärd.
Var på trådstart står det? Jag har aldrig skrivit att klockan i fråga är dyr, utan skrivit att jag inte tycker den är rätt prissatt. Vad du gör för antaganden baserat på din trådstart spelar mindre roll.Jo, när man lägger upp en klocka i tråden för Den minst prisvärda klockan på KS så säger man att den är för dyr. Läs trådstarten.
Titeln säger uttryckligen MINST PRISVÄRDA och postar du en klocka här så bör du ju rimligen anse det. Det här är inte KLOCKAN ÄR INTE RIKTIGT RÄTT PRISSATT tråden.Var på trådstart står det? Jag har aldrig skrivit att klockan i fråga är dyr, utan skrivit att jag inte tycker den är rätt prissatt. Vad du gör för antaganden baserat på din trådstart spelar mindre roll.
Vad är det du inte förstår? Den här tråden startades för att varna om annonser där klockor lades ut till ett bedrägligt högt pris.Var på trådstart står det? Jag har aldrig skrivit att klockan i fråga är dyr, utan skrivit att jag inte tycker den är rätt prissatt. Vad du gör för antaganden baserat på din trådstart spelar mindre roll.
Bedrägligt är dock ett starkt ord. Jag fick en klocka postad i den här tråden (för en herrans massa sidor sedan). Den klockan såldes några veckor senare för utsatt pris och jag tror inte den köparen kände sig det minsta blåst.Vad är det du inte förstår? Den här tråden startades för att varna om annonser där klockor lades ut till ett bedrägligt högt pris.
Det var tanken med tråden i alla fall, sen har den inte använts så som du märkerBedrägligt är dock ett starkt ord. Jag fick en klocka postad i den här tråden (för en herrans massa sidor sedan). Den klockan såldes några veckor senare för utsatt pris och jag tror inte den köparen kände sig det minsta blåst.
KS pris och rimligt pris är ofta två olika saker...
Vad den startades som och vad den är nu skiljer sig ganska mycket.Vad är det du inte förstår? Den här tråden startades för att varna om annonser där klockor lades ut till ett bedrägligt högt pris.
Nej det är tydligt. 75% av länkarna här känns som "jag-tycker-inte-riktigt-att-priset-är-så-bra-att-jag-blir köpsugen-själv"Det var tanken med tråden i alla fall, sen har den inte använts så som du märker
Ja, jag tycker det är den minst prisvärda på KS av det jag sett. Har aldrig sagt att jag inte tycker det, endast sagt att jag inte uttryckligen sagt att den var dyrTiteln säger uttryckligen MINST PRISVÄRDA och postar du en klocka här så bör du ju rimligen anse det. Det här är inte KLOCKAN ÄR INTE RIKTIGT RÄTT PRISSATT tråden.