• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den ultimata ”schtekarklockan”?

Ska det vara den klocka som känns mest spot on för random generisk fräsare ute på byn så känns en flång ny orepad sub som vad jag förväntar mig att se.

Ska det vara så dyrt och skrikigt som möjligt är väl gränsen någonstans vid stjärnorna.

Ska det vara dyrt, vulgärt men samtidigt åtminstone lite coolt säger jag den där Moser Streamlinern i guld med vantasvart tavla.
F54CD2D3-9DF9-4439-9463-5B656D56987B.png

Men jag vet inte ett skit om stekare ärligt talat, jag tycker mest att det är kul att ha en åsikt - och en ursäkt att posta bilder av den där Mosern
Cool klocka! Men kanske inte så schtekig. Om syftet med klockan är att få ligga så begränsas nog urvalet av möjliga sängkamrater till medlemmar på KS.

Som jag ser det finns det olika typer av stekare.

Dels har vi den interna klubb av yngre personer från samma socialgrupp i stockholmsområdet som spenderar pappas pengar. För dessa handlar det om att inför andra klubbmedlemmar visa att man också är medlem. Om en tongivande person inom gruppen fått för sig att tex klä sig i ett obskyrt märke som ingen jävel hört talas om, så kommer alla andra omedelbart följa efter som en fårskock. I det här fallet handlar det inte om att imponera på medelsvensson, utan om att visa upp tecken på medlemskap som känns igen internt, inom den egna gruppen.

Utanför den här cirkeln av stekare hovrar en massa wannabees: -Sådana som inte känner till de interna koderna på detaljnivå och som inte kvalificerar sig som riktiga stekare, men som gärna vill hänga på ändå. Båda grupperna är ju egentligen ganska patetiska, men epa-stekarna tar priset. ...Man skäms ju å deras vägnar när man ser dem.

Den typiska epa-stekarklockan tycker jag är en tvåtons sub.

Cool klocka! Men kanske inte så schtekig. Om syftet med klockan är att få ligga så begränsas nog urvalet av möjliga sängkamrater till medlemmar på KS.
Det har du alldeles säkert helt rätt i 🙂 jag kan som sagt inget om den kulturen - men jag hoppas innerligt att det inte finns människor som får ligga baserat på sitt klockval 😂 tanken på att det skulle finnas SÅ lättimponerade människor kändes bara för deppig 😂

Måste ju otvivelaktigt vara en TT sub.

Ska det var lite gubbstek så är det väl möjligen en DD men tycker de snarare kan tendera mot lite elegans parat med rätt klädesplagg oh övrig utstrålning.

Rolex Texan är/var hyfsat schtekig?

Klämde föv på en PP nyligen. Vitt guld 37-39 mm. Perpetual, tourbillion och minute repeater. Ingen människa skulle lägga märke till den men en prislapp som säkert låg norr om 5 millar. Scorar 0 på schtekarskalan trots prislappen.

IMG_2436.jpeg

Senast ändrad:
Haha, härlig tråd!

Rolex + helguld eller tvåton + sladdrig länk som roterar klockan runt armen när sagda arm är uppe i luften och vevar i takt till musiken.

Jag sållar mig till skaran som röstar halvguldsub med blå tavla 16613/116613 - passar den typiska, vanliga schtekaren bra med lite guld accentuerat av skränigt blått - mycket schtek per krona. Schtekaren kommer i flera former dock och den ovanligare storschtekaren kör emellertid Nautilus, medan småstads-schtekaren med byggbolag från inlandet som några veckor varje sommar häckar i Båstad och Visby i dröm om storschtekarstatus bär Big Bang i rosguld. Den övervintrade silverrävs-schtekaren som överlevde 80-talet kör Day-Date i helguld med en länk så töjd och slapp att gammelschtekaren när som helst kan tappa klockstackaren, men då kan ha alltid sälja Storebron som inte längre används för att köpa en ny eller plocka fram den slitna Must du Cartier-Tanken ur byrålådan och poppa i ett nytt batteri.
Haha! Imponerande kunskap i ämnet stekeri.

Tillbaka
Topp