Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du som har ett fint ex, har du måhända lite koll på vad man kan få betala för en i acceptabelt skick (för att brukas)?Håller med dig i det stora hela, och även jag skulle vilja ha ett exemplar från 1983![]()
Det är knepigt - svårt att hitta modesta värderingar nu, tyvärr.Håller med dig i det stora hela, och även jag skulle vilja ha ett exemplar från 1983![]()
Japp, farfars klocka här med, Rolexen är såklart keepern nr1. Släpper den när jag dör, inte förr.Utan tvekan en Certina Certidate, arvegods från min farfar. Kommer kunna ärvas ner om jag får barn också, tidlös design och kan bäras av bägge könen.
Har samma ref som du och det blev likadant första gången för mig första gången jag drog på mig den. Kändes 100 procent perfekt på armen. Passar lika bra till skjorta som till t-shirt. Osvuret är såklart bäst, men jag har svårt att se att jag någonsin kommer vilja skiljas från min ProPilot. Jag vill gärna tro att detta är en keeper. Denna månad kör jag också OWGM med den:Den här frågan är ju inte superlätt. Det finns ju alltid en chans att man låter nåt vandra vidare.
Men, skulle nog ända säga att min Oris Propilot Date är min keeper. Det är liksom den första "riktiga" klockan jag köpte.
Bild på första gången jag testa den i butik. Hooked direkt.
![]()
Hehe, och min Oris fick vandra vidare ändå då storleken på tavlan störde mig lite för mkt tillslut. :-(Har samma ref som du och det blev likadant första gången för mig första gången jag drog på mig den. Kändes 100 procent perfekt på armen. Passar lika bra till skjorta som till t-shirt. Osvuret är såklart bäst, men jag har svårt att se att jag någonsin kommer vilja skiljas från min ProPilot. Jag vill gärna tro att detta är en keeper. Denna månad kör jag också OWGM med den:
![]()
Ah, jag missade att det var en gammal tråd. Ser nu att jag svarade på ett två år gammalt inlägg.Hehe, och min Oris fick vandra vidare ändå då storleken på tavlan störde mig lite för mkt tillslut. :-(
Men anser fortfarande att det är en riktigt bra klocka.
Här blir det Gshock ist på OWGM!
Certina är omöjliga att slå när det gäller bang for buck! Sanslöst prisvärda klockor.Har haft några enklare klockor innan men denna var min första automat och den som var lite dyrare än bara ngn tusenlapp.
Behålls därför även om nyare inköp står på agendan.
![]()
Helt ok! Hann faktiskt smyga in en 40mm Longines Spirit där emellan också.Ah, jag missade att det var en gammal tråd. Ser nu att jag svarade på ett två år gammalt inlägg.
Edit: Kan aldrig bli fel med G-Shock!
Alla keepers utom hustruns Explorer är sålda. Sonens Explorer byttes ut mot en modern Datejust.Har fem keepers.
- Sonen och hustrun har varsin Explorer 36:a. En 91:a och en 07:a. Dessa skulle jag lätt kunna kränga om det inte vore för att de passar så bra på deras handleder. Har inte heller hjärta att göra det.
![]()
- Rolex Sub 5513 är årsklocka till mig och den klocka jag tar på mig vid speciella händelser. Milgaussen köpte jag i somras. Hustrun lade in en slant som förskott på födelsedagen som snart kommer. Därav en stenhård keeper.
![]()
- Santosen köpte jag förra året och är en perfekt komplementklocka till de andra. Den sitter kanske inte lika stenhårt fast som de andra.
![]()
Det där med keeper verkar ju mest vara en myt...Alla keepers utom hustruns Explorer är sålda. Sonens Explorer byttes ut mot en modern Datejust.
Så mycket var dessa "keepers" värda![]()
Så är det nog. Fruns halväckliga Explorer vägrar hon dock att skiljas ifrån.Det där med keeper verkar ju mest vara en myt...![]()
Hehe, men den är ju bra fin. En 36 mm Explorer måste ju vara perfekt för en kvinna!F
Så är det nog. Fruns halväckliga Explorer vägrar hon dock att skiljas ifrån.
![]()
Den är fantastisk! Hon behandlar den som man bör med en bruksklocka och skicket är därefter. Massor av charm.Hehe, men den är ju bra fin. En 36 mm Explorer måste ju vara perfekt för en kvinna!
Värsta vinnarklockan!