• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din keeper?

Har sagt det förr men tror aldrig jag kommer släppa denna..
50D355F4-BC54-49F8-BDD0-3B21225B4955.jpeg

Mina 3 absoluta keeper. Yema:n fick jag när jag tog segelflyg cert. Seiko:n köpte jag för att fira motorflyg certet. Rolex:en köpte jag för den var snygg trotts avrådan från både AD och vänner. "hur kan man va så dum att köpa en klocka som ingen vill ha", men så jä..a dum var jag på den tiden :)

IMG_1232.JPG
Haha ja det var ju dumt! :D

Grattis!

Starkt! Jag brukar inte vara så orolig men den där hade jag fan bara burit selektivt... Riktigt grym!
ibland gör man (läs: jag) logikvurpor - och jag lär få ångra det 🙊

det gick ju ett liknande exemplar på kissoBajslowskis i veckan för orimliga pengar som iofs hade cert et. al. med - men 270ksel + 23.5% slagavgift är helt stört..

Under mina snart tre år här på KS har sammanlagt 40 klockor passerat min handled. Av dessa 40 är endast en klocka som är helt immun mot mina utrensningar och det är min Seiko SNJ025P1 Arnie reissue. Och det beror egentligen enbart på att jag älskar Arnold Schwarzeneggers filmer :D

PXL_20201110_080830617.PORTRAIT-01.COVER.jpg

Möjligen om jag köper originalet så rycker den 🤔

Jo jag fick hjärnsläpp och sålde men lyckades köpa tillbaka den för några månader sedan från den mycket vänlige @TeQu! Jag gör aldrig om det misstaget även om jag fick en god vän på köpet!
Va kul at du fikk kjöpe den tilbake! :)Tråkigt å kjöpe en beggad fra noen andre når man har hatt den så lenge og kjöpt den selv.

Min Rolex Explorer 114270 är min keeper. Det har varit med mig på många äventyr och båda klockan och jag har ärr som vittnar om att det har varit spännande och på riktigt. Good times helt enkelt.

Den är också orsaken till att Klocksnack Explorers Club bildades, vilket givetvis ökar affektionsvärdet.

Jag har också valt att låta gravera mitt heraldiska vapen på bakboetten för att slutligt markera att detta verkligen är min keeper.

F212DCD9-3C8F-4EF2-8B44-F8F7FF8D890C.jpeg

D779D285-A80A-416C-8E5D-D806DEB1148B.jpeg

ibland gör man (läs: jag) logikvurpor - och jag lär få ångra det 🙊

det gick ju ett liknande exemplar på kissoBajslowskis i veckan för orimliga pengar som iofs hade cert et. al. med - men 270ksel + 23.5% slagavgift är helt stört..
Fast att bara "äga den" gör väl inte mkt för nånting eg? Just nu är den värd pengar, troligen framövernockså, men jag tror inte den minskar i värde såpass mkt att du intw anaer värdeminskningen "värd det" att få bruka klockan resten av livet.

Vad spelar det för roll om den där minskar 80kni värde, eller om en annan klocka gör det, speciellt om det är en keeper? :)

Kul att se att du använder den. Skulle själv vilja ha en från 83❤

Fast att bara "äga den" gör väl inte mkt för nånting eg? Just nu är den värd pengar, troligen framövernockså, men jag tror inte den minskar i värde såpass mkt att du intw anaer värdeminskningen "värd det" att få bruka klockan resten av livet.

Vad spelar det för roll om den där minskar 80kni värde, eller om en annan klocka gör det, speciellt om det är en keeper? :)

Kul att se att du använder den. Skulle själv vilja ha en från 83❤
Håller med dig i det stora hela, och även jag skulle vilja ha ett exemplar från 1983 🤠

Tillbaka
Topp