• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Blivit ruskigt sugen på denna: https://www.rolex.com/watches/datejust/m126234-0017.html

Men verkar väldigt svår att få tag på...
Köpte en sådan, fast med Oyster länk hos Gassan på Schiphol i oktober. Tyvärr finns det ingen kölista där, så inte värt att chansa på att åka dit bara för klockan.
IMG-3eea19d6e5adc080379986904487ffa3-V.jpg
 
Köpte en sådan, fast med Oyster länk hos Gassan på Schiphol i oktober. Tyvärr finns det ingen kölista där, så inte värt att chansa på att åka dit bara för klockan.
IMG-3eea19d6e5adc080379986904487ffa3-V.jpg
Riktigt fin, vad fick du pröjsa för den? Kan man få börja flyga som vanligt snart igen så blir det förhoppningsvis enklare att hitta det man vill ha. Omöjligt här i Svedala vad jag förstått.
 
Jag såg denna också, den ser jäkligt fin ut och jag ställde frågan om skicket, samt om den någon gång blivit polerad.
Svaret var en "lätt putsning av boett och länk". Har dock ingen erfarenhet av CM-Urhandel och försökt söka lite här
på KS för att men försäkra mig om att dem är "pålitliga", du eller någon annan kanske vet något om detta?

Samtidigt så tänkte jag även kika här på KS också om det finns någon som är intresserad av att sälja sin. Förhoppningvis finns
det någon som har goda referenser på forumet och därmed kommer jag ha några alternativ....
 
Jag har suktat efter en rolex sky dweller sedan jag började intressera mig för klockor. I år fyller jag 30 och 2020 var en fantastiskt år jobbmässigt. Det känns lägligt, men svårtillgängligt ?
Ser inte så många här på ks, är det något som äger eller ha ägt en och kan säga något mer om klockan än att den är så fantastiskt fin ?

(lånad bild)
767DCE6F-C050-46C0-A107-021780A8BAFD.jpeg
 
Får hålla med trådstartaren. En Seamaster med referens 2541.80.00 har jag länge suktat efter.
Har någon slags hatkärlek till SMP, ena halvan av mig älskar den och andra halvan tycker att den är rätt så blek.

Golden Eye ligger mig varmt om hjärtat också. Läste att Arecibo-observatoriet där en del scener spelats in har kollapsat rätt så nyligen. 😢
 
Jag såg denna också, den ser jäkligt fin ut och jag ställde frågan om skicket, samt om den någon gång blivit polerad.
Svaret var en "lätt putsning av boett och länk". Har dock ingen erfarenhet av CM-Urhandel och försökt söka lite här
på KS för att men försäkra mig om att dem är "pålitliga", du eller någon annan kanske vet något om detta?

Samtidigt så tänkte jag även kika här på KS också om det finns någon som är intresserad av att sälja sin. Förhoppningvis finns
det någon som har goda referenser på forumet och därmed kommer jag ha några alternativ....
Dålig koll på CM så vågar inte svara på det men har sett att dem Annonserar lite titt som tätt på Blocket så förmodar att dem är reko?

Men absolut bäst att göra sin hemläxa först och som du säger inte fel med lite fler alternativ om det finns :)
 
Dålig koll på CM så vågar inte svara på det men har sett att dem Annonserar lite titt som tätt på Blocket så förmodar att dem är reko?

Men absolut bäst att göra sin hemläxa först och som du säger inte fel med lite fler alternativ om det finns :)
Jag har lagt upp en köpannons nu på forumsdelen
”Köp/Sälj” så hoppas på att få någon respons där. Jag känner att jag spanat färdigt och det är dags att slå till :)
 
Får hålla med trådstartaren. En Seamaster med referens 2541.80.00 har jag länge suktat efter.
Har någon slags hatkärlek till SMP, ena halvan av mig älskar den och andra halvan tycker att den är rätt så blek.

Golden Eye ligger mig varmt om hjärtat också. Läste att Arecibo-observatoriet där en del scener spelats in har kollapsat rätt så nyligen. 😢

Tycker inte att bilderna gör klockan rättvis, IRL upplever jag tavlan som betydligt trevligare att titta på. Samt att länken är riktigt skön :)

PXL_20201224_105221259.PORTRAIT~2.jpg
PXL_20210103_112227645.PORTRAIT~2.jpg
 
Tack!

Det är Yacht Master 40 16623.

Yacht master.jpg


En av de stora anledningarna till varför jag blev aktiv här igen, är för att jag innerligt hoppas det är någon som besitter denna ögonsten och
som är villig till att sälja den till rätt bud :) Har suktat efter denna klocka i några år nu. När jag uppnått 50 inlägg så hade jag tänkt lägga en köpannons.....:)
Jag har ägt en 16623. Köpte den ny på RobE. Håller så klart med om att det är den vackraste yachtmaster förutom den i helguld som kom 1992. Den vita tavlan med svarta onyxindex är originalet.
 
Jag har ägt en 16623. Köpte den ny på RobE. Håller så klart med om att det är den vackraste yachtmaster förutom den i helguld som kom 1992. Den vita tavlan med svarta onyxindex är originalet.
Den i helguld är också fantastisk! Det var synd att du hunnit sälja 16623 annars hade jag erbjudit mig att köpa den av dig. Som sagt, jag har velat köpa den här
klockan under väldigt lång tid men har varit tvungen att samla ihop mina vuxenpoäng först med att köpa de saker som täcker ens basbehov i livet, bostad exempelvis.

Nu har jag dock tillräckligt med poäng i den potten och även råd att köpa denna fantastiska klocka. Det är synd bara att dem har slutat tillverka modellen
och den nya 126621 med everose guld tilltalar mig inte alls tyvärr....
 
Den i helguld är också fantastisk! Det var synd att du hunnit sälja 16623 annars hade jag erbjudit mig att köpa den av dig. Som sagt, jag har velat köpa den här
klockan under väldigt lång tid men har varit tvungen att samla ihop mina vuxenpoäng först med att köpa de saker som täcker ens basbehov i livet, bostad exempelvis.

Nu har jag dock tillräckligt med poäng i den potten och även råd att köpa denna fantastiska klocka. Det är synd bara att dem har slutat tillverka modellen
och den nya 126621 med everose guld tilltalar mig inte alls tyvärr....
Det skulle du gjort för jag sålde den opolerad för 75000 kr och köpte den för samma summa som du nu tittar på. Den tiden kommer tillbaka för den som har tid att vänta. Det är specialverktyg för att polera den bezelen eftersom delar av den ska blästras. Bara AD som har dessa verktyg så kolla noga att de inte förstört den.
 
Det skulle du gjort för jag sålde den opolerad för 75000 kr och köpte den för samma summa som du nu tittar på. Den tiden kommer tillbaka för den som har tid att vänta. Det är specialverktyg för att polera den bezelen eftersom delar av den ska blästras. Bara AD som har dessa verktyg så kolla noga att de inte förstört den.
Tack för infon! Det är detta jag rädd att råka ut för vid ett eventuellt köp och därav också min ivrighet att hitta en "seriös" säljare här på klocksnack. Detta då det
känns som ett relativt säkert kort om man köper från någon här som har ev. referenser eller allmänt gott rykte.
 
Suktar efter en riktigt bra, mer dressig klocka och återkommer ständigt till Citizen Chronomaster. Den klassiska, vita CTQ57 eller nån av dessa skönheter;
1609709851276.png


Tudor Royal börjar också växa sig fast mer och mer, framförallt den här i 38 mm;
1609709992388.png
 
Tycker inte att bilderna gör klockan rättvis, IRL upplever jag tavlan som betydligt trevligare att titta på. Samt att länken är riktigt skön :)

PXL_20201224_105221259.PORTRAIT~2.jpg
PXL_20210103_112227645.PORTRAIT~2.jpg
Kan tänka mig att länken är skön, hur är den på armen? Jag gillar lite äldre länkar som känns lite mer "flexibla".
Originallänken till min Speedmaster 005 ligger fortfarande oanvänd, kör en vintage-länk på den med rejält rassel istället :).
 
Kan tänka mig att länken är skön, hur är den på armen? Jag gillar lite äldre länkar som känns lite mer "flexibla".
Originallänken till min Speedmaster 005 ligger fortfarande oanvänd, kör en vintage-länk på den med rejält rassel istället :).

Skulle väl inte säga att det finns så mycket flex i länken. Dock lyckades jag få en bra "tighthet" på länken så att den varken är för lös eller för tight när handleden är varm/kall. Vilket var bra då claspen saknar mikrojusteringar.
 
Jag såg denna också, den ser jäkligt fin ut och jag ställde frågan om skicket, samt om den någon gång blivit polerad.
Svaret var en "lätt putsning av boett och länk". Har dock ingen erfarenhet av CM-Urhandel och försökt söka lite här
på KS för att men försäkra mig om att dem är "pålitliga", du eller någon annan kanske vet något om detta?

Samtidigt så tänkte jag även kika här på KS också om det finns någon som är intresserad av att sälja sin. Förhoppningvis finns
det någon som har goda referenser på forumet och därmed kommer jag ha några alternativ....
Jag kollade på annonsen nu. De har varit i den blästrade ytan. Bezelen är förstörd. Du kan se att den är flammig. Sen tror jag mig våga påstå att länkens kanter fått en rundad form i stället för en skarp. Jag har ju haft en likadan som är köpt ny så just den här modellen har jag tittat på några gånger.
 
Jag kollade på annonsen nu. De har varit i den blästrade ytan. Bezelen är förstörd. Du kan se att den är flammig. Sen tror jag mig våga påstå att länkens kanter fått en rundad form i stället för en skarp. Jag har ju haft en likadan som är köpt ny så just den här modellen har jag tittat på några gånger.
Tack för att du tog dig tiden att kolla, uppskattas verkligen! För ditt tränade öga och tidigare ägare av samma modell så kan jag tänka mig att du ser detta ganska omgående, tyvärr är jag själv än så länge en lekman och detta är något som antagligen hade gått mig obemärkt förbi om inte du hade nämnt det.

Jag fortsätter leva på hoppet att någon "nappar" på min köpannons här på KS.


Återigen tack!
 
Tycker inte att bilderna gör klockan rättvis, IRL upplever jag tavlan som betydligt trevligare att titta på. Samt att länken är riktigt skön :)

PXL_20201224_105221259.PORTRAIT~2.jpg
PXL_20210103_112227645.PORTRAIT~2.jpg
Ja... Det får nog bli en Goldeneye här också.

Köpte en vit alpinist som borde dyka upp här i veckan. Sen blir det en Hamilton khaki aviator pilot day date, sen en Goldeneye. Den samlingen känns som en ganska rimlig trippel. Snyggt, användbart, brett rent utseendemässigt och framför allt inte så vansinnigt dyrt.

Jäkligt lagom helt enkelt.
 
Tack för att du tog dig tiden att kolla, uppskattas verkligen! För ditt tränade öga och tidigare ägare av samma modell så kan jag tänka mig att du ser detta ganska omgående, tyvärr är jag själv än så länge en lekman och detta är något som antagligen hade gått mig obemärkt förbi om inte du hade nämnt det.

Jag fortsätter leva på hoppet att någon "nappar" på min köpannons här på KS.


Återigen tack!
Här är min recension när jag precis hade köpt min. Den kan fungera som referens när du tittar på begagnat. Jämför den gärna med bilderna i annonsen. https://klocksnack.se/threads/rolex-yacht-master-40-mm-ref-16623.57064/
 
Här är min recension när jag precis hade köpt min. Den kan fungera som referens när du tittar på begagnat. Jämför den gärna med bilderna i annonsen. https://klocksnack.se/threads/rolex-yacht-master-40-mm-ref-16623.57064/
Läste hela innan idag för några timmar sedan, just nu ger den mig lite ångest då du 2016 hade möjligheten att köpa den helt ny haha.
Jag får helt enkelt utlysa någon form av belöning till den som lyckas spåra upp en säljare som har det exemplar jag är ute efter.
 
Tillbaka
Topp