Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Alla är braNästa klocka går aldrig att bestämma sig för. Pendlar mellan en Tudor Pelagos ultra, Exp2 16570, Seadweller 16600. Även fått upp ögonen för Panerai, då främst dykaren i 42mm![]()
Ja dom är ju det. Därför har jag så svårt att bestämma migAlla är bra![]()
Slår ett slag för Panerai Sub, kör 44mm om du vågarNästa klocka går aldrig att bestämma sig för. Pendlar mellan en Tudor Pelagos ultra, Exp2 16570, Seadweller 16600. Även fått upp ögonen för Panerai, då främst dykaren i 42mm![]()
Jag har nog dessvärre för klena handleder för detSlår ett slag för Panerai Sub, kör 44mm om du vågar![]()
Det trodde jag också att jag hade! Började med en Quaranta, jobbade mig upp till 42mm och ett halvår senare insåg jag att en Panna ska vara 44mmJag har nog dessvärre för klena handleder för det![]()
Okej! Ja kanske blir så. Har aldrig provat en panerai så har vårt att uppskatta hur "stor" en 44 mm ärDet trodde jag också att jag hade! Började med en Quaranta, jobbade mig upp till 42mm och ett halvår senare insåg jag att en Panna ska vara 44mm![]()
Det är stort. Men det är en stor del av charmen med just pannor. Jag hade 44mm luminor på typ 16cm handled och älskade den. Fanns säkert folk som tyckte saker om hur det såg ut men det är inte för deras skull jag köpte den.Okej! Ja kanske blir så. Har aldrig provat en panerai så har vårt att uppskatta hur "stor" en 44 mm är![]()
In och prova, köp det du tycker sitter bra på digOkej! Ja kanske blir så. Har aldrig provat en panerai så har vårt att uppskatta hur "stor" en 44 mm är![]()
Håller med. Panerai ska vara större. Deras boettform och bandbredd gör att det inte ser lika stort ut som vissa andra märken.Det trodde jag också att jag hade! Började med en Quaranta, jobbade mig upp till 42mm och ett halvår senare insåg jag att en Panna ska vara 44mm![]()
Någon av dessa två troligen. Men det blir inte före december som tidigast.
Omega Speedmaster Professional Co-Axial eller IWC Pilot's Watch Chronograph. Högst troligen Omegan då modellen är en ikon fast med ny teknik.
![]()
Oerhört svårt att välja. Just nu har jag snöat in på Omega men har svårt att avgöra om jag ska satsa på en Speedmaster Professional eller Semaster. Jag tycker att Speedyn är mer dressad, samtidigt är SMP ”dressad på sitt vis (007), går i kostym om dagarna.
Till det ska tilläggas att jag har ganska smala handleder, trots träning och vikt på +100kg. Min DJ och min Tudor Prince Date Day, båda på 36, är perfekta, så lite orolig för att det blir klumpigt. Finns ju midzise mm men känns inte som samma sak. I-landsproblem.
Rätt bra läge att plocka upp en Speedmaster nu. Priserna går ner lite och kronan är dessutom stark.