• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

En sån här (Oysterquartz) som i tråden nedan, ett perfekt exemplar ❤️💯! Men det lär ta tid att och när jag kommer vara redo så kommer dom vara 30% dyrare 😁🙈👀

Okej! Ja kanske blir så. Har aldrig provat en panerai så har vårt att uppskatta hur "stor" en 44 mm är😅
Det är stort. Men det är en stor del av charmen med just pannor. Jag hade 44mm luminor på typ 16cm handled och älskade den. Fanns säkert folk som tyckte saker om hur det såg ut men det är inte för deras skull jag köpte den.

Härliga klockor - köp och njut 🙂👍

Någon av dessa två troligen. Men det blir inte före december som tidigast.

Omega Speedmaster Professional Co-Axial eller IWC Pilot's Watch Chronograph. Högst troligen Omegan då modellen är en ikon fast med ny teknik.

Namnlös.jpg

Någon av dessa två troligen. Men det blir inte före december som tidigast.

Omega Speedmaster Professional Co-Axial eller IWC Pilot's Watch Chronograph. Högst troligen Omegan då modellen är en ikon fast med ny teknik.

Namnlös.jpg

Rätt bra läge att plocka upp en Speedmaster nu. Priserna går ner lite och kronan är dessutom stark.

Oerhört svårt att välja. Just nu har jag snöat in på Omega men har svårt att avgöra om jag ska satsa på en Speedmaster Professional eller Semaster. Jag tycker att Speedyn är mer dressad, samtidigt är SMP ”dressad på sitt vis (007), går i kostym om dagarna.

Till det ska tilläggas att jag har ganska smala handleder, trots träning och vikt på +100kg. Min DJ och min Tudor Prince Date Day, båda på 36, är perfekta, så lite orolig för att det blir klumpigt. Finns ju midzise mm men känns inte som samma sak. I-landsproblem.

Oerhört svårt att välja. Just nu har jag snöat in på Omega men har svårt att avgöra om jag ska satsa på en Speedmaster Professional eller Semaster. Jag tycker att Speedyn är mer dressad, samtidigt är SMP ”dressad på sitt vis (007), går i kostym om dagarna.

Till det ska tilläggas att jag har ganska smala handleder, trots träning och vikt på +100kg. Min DJ och min Tudor Prince Date Day, båda på 36, är perfekta, så lite orolig för att det blir klumpigt. Finns ju midzise mm men känns inte som samma sak. I-landsproblem.

Båda klockorna är fina men personligen går Speedmaster före Seamaster.
Sen är det är ju en vanesak med storlek. Om du skulle köra en speedy pro i en vecka skulle en 36a helt plötsligt kännas liten är min erfarenhet.

Tillbaka
Topp