• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Värt att kika in Citizen's senaste släpp om du är ute efter en integrerad länk!

Namnlös.png
Kollade lite mer på denna efter ditt tips och den ser bra ut! Dock skrämmer storleken lite.
Finns den att se i butik någonstans i Stockholm månntro?

1724230223642.png
 
Nästa år, i maj, fyller jag 40 år. Har tänkt att köpa en fin present till mig själv. En klocka som kan bäras till det mesta, jobb, söndagspromenaden, bröllop, middagar etc.
Ända sen jag började intressera mig för klockor har Rolex GMT-Master (Pepsi) varit min absoluta favorit, men jag har aldrig haft möjligheten att äga en. Så just nu lutar det väldigt mycket åt en sådan. Har siktat in mig på en 16750 som årsklocka (1985). Men jag har också alltid tyckt väldigt mycket om Audemars Piguet Royal Oak. Kanske kan man få tag i en årsklocka, 33 eller 36 mm quartz för runt 150k?
Annat som också lockar är:
  • Rolex Explorer 1016
  • Cartier Santos or massif (men tror de stuckit i pris?)
  • Cartier Santos Dumont Black Lacquer dial

Tar tacksamt emot tankar, idéer och tips.
Gmt som årsklocka kan inte bli fel. Finns många fina för den budgeten.
 
Det lutar kraftigt åt en Speedy, har varit på min önskelista längre än jag minns. En 005 eller 001, behöver bara sälja av en del och göra fysiskt och ekonomiskt utrymme.
 
Nttd eller en Xl, dock jäkla svårt val. Nttd perfekt färg, dock funderar jag på det där med 007 märkningarna på klockan fast jag gillar Bond så känns lite mycket?!
 

Bilagor

  • OmegaSeamaster300M_NoTimetoDie_NTTD007210.90.42.20.01.001-2020WatchVault17_83db8b05-4e7e-40fa...jpeg
    OmegaSeamaster300M_NoTimetoDie_NTTD007210.90.42.20.01.001-2020WatchVault17_83db8b05-4e7e-40fa...jpeg
    370.2 KB · Visningar: 4
  • 3368612407-3341484840.jpeg
    3368612407-3341484840.jpeg
    368.6 KB · Visningar: 5
Kanske ses som ett tråkigt köp för en del men jag har siktet inställt på en rolex sub. Har en Tudor sub idag som behöver en kompis. Vill kunna skifta mellan blått och svart 🙂
 
Jag har siktat in mig på en 36mm Explorer 1, har dock inte bestämt vilken ref det blir.
Så fort ekonomin tillåter efter ett studieuppehåll och föräldraledighet 😅
 
Har bestämt mig för att sälja min Rolex Submariner för att göra plats för fler klockor. Ersätter den med en Tudor BB58. Därefter är jag sugen på någon pilot av något slag.

IMG_5849.png
 
Har bestämt mig för att sälja min Rolex Submariner för att göra plats för fler klockor. Ersätter den med en Tudor BB58. Därefter är jag sugen på någon pilot av något slag.

IMG_5849.png
Är du van ocj kan bära upp en sub bra skulle jag ta en funderare på om det verkligen är en 58:a du ska ha?! Eller kanske bättre med den du postat bild på (för det ser inte ut som en 58:a) snarare nya BB monochrome. Något större men som jag förstått mer lik än modern 58:a. @pnt har en ruskigt fin ute på K&S nu
 
Är du van ocj kan bära upp en sub bra skulle jag ta en funderare på om det verkligen är en 58:a du ska ha?! Eller kanske bättre med den du postat bild på (för det ser inte ut som en 58:a) snarare nya BB monochrome. Något större men som jag förstått mer lik än modern 58:a. @pnt har en ruskigt fin ute på K&S nu

Gillar min sub på 40mm skarpt. Men gillar faktiskt BB58 på 39mm ännu bättre! Så det blir win-win eftersom jag får loss pengar till annat :) Klockan på bilden är en BB58.
 
Gillar min sub på 40mm skarpt. Men gillar faktiskt BB58 på 39mm ännu bättre! Så det blir win-win eftersom jag får loss pengar till annat :) Klockan på bilden är en BB58.
Ok. Kände inte igen modellen iom avsaknad av röd lumeplupp. Men det kanske var en svartvit bild?
Jag älskar min 58:a men önskar att Tudor kunde släpa t-fit även till OG. Men har jag klarat mig 5 år utan så lär det gå ett tag till.
IMG_7117.jpeg
 
Ok. Kände inte igen modellen iom avsaknad av röd lumeplupp. Men det kanske var en svartvit bild?
Jag älskar min 58:a men önskar att Tudor kunde släpa t-fit även till OG. Men har jag klarat mig 5 år utan så lär det gå ett tag till.
IMG_7117.jpeg

I see. Precis du har rätt, på något sätt blev bilden svartvit. Jaa den är så fräsch!
 
Tillbaka
Topp