• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Sitter och kan inte bestämma mig om det ska bli en Tudor Fxd MN eller Panerai 1384 IMG_0497.jpeg IMG_0351.jpeg
Pannan go for it....

Tänker faktiskt om en Hamilton khaki aviation som en sports/äventyr klocka men det finns en massor där ute. Jag får fundera på vilka funktioner jag vill ha...

Skulle behöva en sommarklocka och fått syn på swatch scuba fifty fathoms med mekaniskt verk, riktigt tuff i blå och billig men verkar bara finnas i fysiska butiken i Stockholm som närmast :/.

Nu har jag ändå gått och funderat ett tag på en polar 16570, så det är väl ett bra kvitto om något att den fortsatt har varit på förstaplatsen för nästa klocka under flera månader 😅

Men kanske får vänta till hösten då folk vill göra sig av med sommarklockan 😎

Min nästa blir nog när jag fyller 50 om 4 år. Då har man väl all anledning att slå på stort så jag funderar en del på en Patek Philippe Calatrava Pilot Travel Time eller en Rolex Daytona Oysterflex i vit guld eller everose.

Den senare har länge varit min drömklocka men jag börjar dra mig mer mot diskreta klockor. Trivs väldigt bra med min Vacheron Overseas som inte väcker så mycket uppmärksamhet medans jag nästan börjat undvika min Rolex submariner på sistone då det känns som att den törstar efter uppmärksamhet.

Men jag hinner säkert ändra mig. Ska bli spännande att se vad det blir, men något alldeles speciellt borde det ju bli.

Eftersom jag saknar en Speedmaster så har jakten på 3572.50/3573.50 börjat. Tänkte avyttra min Navitimer World för detta ändamål då jag tycker den är lite för stor. Känns som att en speedy eller en Black Bay Chrono är mer i linje med vad jag tycker är rimligt och eftersom jag aldrig ägt en Speedmaster borde det helt klart bli en sådan.

Letar med ljus och lykta efter en bra sommarklocka. Inne på några olika alternativ såsom Squale, Breitling, Omega mm. Förra året införskaffades en Rolex Seadweller 4000 för detta syfte, men den är lite för "tråkig" i utförandet (svart urtavla och stållänk). Känns som att sommaren kräver lite mer "fun in the sun" känsla.

Letar med ljus och lykta efter en bra sommarklocka. Inne på några olika alternativ såsom Squale, Breitling, Omega mm. Förra året införskaffades en Rolex Seadweller 4000 för detta syfte, men den är lite för "tråkig" i utförandet (svart urtavla och stållänk). Känns som att sommaren kräver lite mer "fun in the sun" känsla.
Den här tycker jag är somrig
1748678481919.jpeg

Squale blåa, Oris i div poppiga pastellfärger eller Tudors burgundy är min rekommendation.

Bra tråd:

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp