• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Seiko SKX009.

Vet att det är en rätt "trist" klocka. Väldigt vanlig och inte särskilt unik i klockkretsar, men det måste väl finnas en anledning till varför den är så poppis? ;)
Blir min första automatiska klocka av lite kvalitet, troligtvis inte den sista. :)

Jag håller på att gå ner i vikt och försöker motivera mig till att fortsätta genom att sätta olika mål och belöningar. Att köpa en sån här är min nästa belöning. Bara 1,6 kilo kvar att tappa innan jag "får" gå och handla. :D

Vad smart idé!
Genom att uppfylla dina utmaningar/mål så belönas du med något som du gillar och i det sammanhanget blir det en underbar klocka!

HEJA HEJA HEJA!!!
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Den jag helst vill ha nu, och som ligger inom en inte allt för orimlig prisram, är Orient Star DJ00001B.

Kanske hinner jag införskaffa en Mako II eller liknande innan. Känner att skulle vilja ha något att variera SKX:en med.
 
En dykare i form av denna är målet. Förhoppningsvis under 2017.
Blancpain-fifty-fathoms-bathyscaphe-flyback-chronograph-16.jpg
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Det är svårt det där. Har en 39:a nu men funderar mer och mer på en 36:a. Är inne på att köpa en, testa båda och se vilken jag gillar bäst. Kanske blir det nästa klocka om en vettig dyker upp. Annars har en Datejust stått på inköpslistan ett tag.
Smart - köpa båda. Att jag inte tänkte på det.
Ska prova lite, så det kan också mycket väl sluta med en 116200 eller 116000.
 
Topp