• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken blir din nästa klocka?????...

Har kärat ned mig i denna:

nNVQWFV.jpg


En vacker dag...

Den är grym!
 
Tror att nästa köp är en 116000. Känns som ett bra komplement till Sub C nu när man är fast i Rolexträsket. Annars skulle en IWC Mark XII eller XV kunna vara kul.
 
En 14060 delvis årsklocka och min första rolex kommer på torsdag. Jag som trodde att nästa köp skulle bli en 16760 eller 16710 som alltid varit min drömklocka. :)
 
Min nästa blir Aqualand förhoppningsvis. Var en ute idag på KS men den gick så himla fort att man knappt hann blinka
 
Jag är riktigt sugen på en vintage DJ eller Air king. Vill ju ha fullset så det begränsar utbudet något. Bara skicka PM om någon vill sälja så tar vi det därifrån.
 
Jag är ny här på forumet även om jag har läst trådar i några år. För mig lutar det åt en Sub no-date, gamla modellen. Såvida inte någon har ett bättre förslag? ;) Det blir också min första klocka sedan mellanstadiet, men jag känner att det är dags att bli vuxen nu.
 
Jag är ny här på forumet även om jag har läst trådar i några år. För mig lutar det åt en Sub no-date, gamla modellen. Såvida inte någon har ett bättre förslag? ;) Det blir också min första klocka sedan mellanstadiet, men jag känner att det är dags att bli vuxen nu.


Skulle säga ett bättre förslag skulle vara 14060M istället, då får du det uppgraderade urverket. Samma klocka annars som sagt.
 
Det blir flera Speedmasters. Ännu lite oklart vilken/vilka men är sugen på Apollo Soyuz och Moon to Mars. Tips mottages tacksamt!
 
Jag inte bestämma mig om det ska bli en GMT eller Submariner. Gått och sugit på denna karamell länge nu. Snart dags att slå till, men kan inte bestämma mig. Inte heller om jag ska köpa en ny eller en smått begagnad. Ajajajaj. Dessa i-landsproblem.
 
Sneglar lite på 2 st klockor på Chrono24.
Årsklockor 1969. ( föddes då).
En Omega Dynamic och en Genève.
Svårt att välja då båda är i fint skick och snygga. Dynamic är manuell och Genève automat. Några tips? Mvh Janne
 
Tillbaka
Topp