• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken blir din nästa klocka?????...

Blir en glycine airman base 22 gmt med svart tavla och på länk. Dyker förhoppningsvis upp om ett par veckor. Tack till denke som hjälpt till och fixa de.

Nästa klocka... När tillvaron stämmer - 114060 eller 116610.

Men närmare tillhands ligger ett anständigt ur till frun. Tänker blek/off-white/pärlemor-tavla på lagom diameter boett och länk. Antar Airking/DJ eller liknande. Constellation har också föresvävat mig.

Jag tror att mitt hjärta tillhör denna snygging;
image.jpg

On ett par veckor kommer min Rolex GMT BLNR som jag beställde för några månader sedan.

Men innan dess så behöver jag en "chilla hemma efter kostymjobb" klocka.
Har tvekat länge nog, nu blir det en Tudor BB, röd, perfekt storlek och djäkligt snygg.
Dessutom till ett fantastiskt pris så man inte behöver ta av den när bilen ska tvättas eller när man gör andra tunga jobb ;)

On ett par veckor kommer min Rolex GMT BLNR som jag beställde för några månader sedan.

Men innan dess så behöver jag en "chilla hemma efter kostymjobb" klocka.
Har tvekat länge nog, nu blir det en Tudor BB, röd, perfekt storlek och djäkligt snygg.
Dessutom till ett fantastiskt pris så man inte behöver ta av den när bilen ska tvättas eller när man gör andra tunga jobb ;)

Funkar inte BLNR eller någon annan av dina klockor som "chilla hemma efter kostymjobb"-klocka? ;)

Funkar inte BLNR eller någon annan av dina klockor som "chilla hemma efter kostymjobb"-klocka? ;)

Nja.. BLNR är mer en "jeans och pike en strålande sommardag på stan" klocka. :)
Och de andra är jag så rädd om att jag skulle förbanna mig själv om jag fick en djup repa i dem när jag bara satt själv i soffan.
En repa när man har roligt i goda vänners lag är å andra sidan är så värt det! ;)

Nettopp kjøpt inn en Explorer 2 og tissot visodate så da mangler jeg er diver/beater. Mye mulig en Helson shark diver.

Velar ganska hårt mellan olika alternativ som jag gjort en längre tid nu. Dock har jag väl kommit så långt att det börjar stå mellan två modeller och inte 7 som innan :)

nu lutar det mest åt Rolle 16200 eller en Omega Pie Pan. Lite olika klockor men båda tilltalar mig mycket så valet är ganska svårt!

Nu svänger det ordentligt. På två dagar hAr jag gått från "en sub är väl nästan självklart när man ska fylla 25." Men nu verkar det inte bättre än att jag köpt en lägenhet.
Ska bara göra klart med banken. Men det blir nog ingen sub :( får trösta mig med en ds1 day date om det blir affär.

Nu svänger det ordentligt. På två dagar hAr jag gått från "en sub är väl nästan självklart när man ska fylla 25." Men nu verkar det inte bättre än att jag köpt en lägenhet.
Ska bara göra klart med banken. Men det blir nog ingen sub :( får trösta mig med en ds1 day date om det blir affär.

Inte så illa pinkat att köpa en lya istället :) Du fyller ju 25,5 också :)

Blir 25 i år så vill lyxa till året med en rolex, tänker en beg/vintage i första hand. Har ganska smala armar och gillar de äldre DJ. Vad tror ni man kan få ge för en i bra skick kartong. Lite lines gör inget men inte sönderdingad på glaset eller betzeln haha

Blir 25 i år så vill lyxa till året med en rolex, tänker en beg/vintage i första hand. Har ganska smala armar och gillar de äldre DJ. Vad tror ni man kan få ge för en i bra skick kartong. Lite lines gör inget men inte sönderdingad på glaset eller betzeln haha

Så fort jag får råd..

Tycker det är den snyggaste klockan just nu..
men kanske svart urtavla ?? Nästan lika stort problem som pengarna :)

1399645541081.jpg

Har fortfarande inte köpt den där Speedyn :D. Suben fick lämna, en Hublot kom in, den fick lämna, en Panerai kom in.

Så överst på listan står en någon trevlig Radiomir eller Speedyskrället :p

Tillbaka
Topp