• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken blir din nästa klocka?????...

Bärs den större eller mindre än sina 42mm? En supersnygg klocka på alla vis som jag suktar efter, men då man sitter med handleder på 6,5" så får man välja bort sånt som är för stort...:/

Skulle säga att den bärs precis som 42mm och jag måste säga att 42 är en riktigt bra storlek, jämfört med min SubC så känns den helt klart större men den sitter lite plattare så den är nära på perfekt...

Testa en!
 

Sten

Cartier
Skulle säga att den bärs precis som 42mm och jag måste säga att 42 är en riktigt bra storlek, jämfört med min SubC så känns den helt klart större men den sitter lite plattare så den är nära på perfekt...

Testa en!

Då jag är van med min 14060m som är ganska "slank" så känns allt över 40mm stort, men det blir väl nog att åka och testa en samt även en vit Milgauss. Det är nåt som är väldigt tilltalande med en vittavlad Rolex just nu...
 
D

Deleted member 1265

Guest
Mer konfunderad än någonsin.
Kan bli daydate (vitguld), aquanaut, eller dussinklockan;) nautilus
Kan också bli en oerhört kort mellanlanding med en explorer.
 

Bodén

Panerai
Har blivit vansinnigt sugen på en sånhär.

gJABUsZ.jpg
 

hollow123

Rolex
Nästa riktiga klocka blir nästan säkert en tidig Breitling Superocean, de dyker upp ibland till riktigt bra pris...

Breitling-Superocean-A17360-1591-1_zps9e2763ca.jpg



Gillar också dem modellen, enda anledningen att jag inte köpt den är pga att sekundvisaren inte har B:ett, fan va dum i huvudet man kan vara, och före det så var det Breitling shark modellen som jag gillade starkt.
breitling11.jpg

33990d1245935983-zeigt-doch-mal-eure-uhren-sammlung-100_4969.jpg
[/quote]

Superocean är trevlig! Har en här i familjen :)
Ykd9p9W.jpg
 
D

Deleted member 1265

Guest
Är i vanliga fall en renodlad länkkille. Blir beklämd varje gång jag ser en Sub, i synnerhet de nya, på vilken man har bytt bort den fantastiska länken mot ett tradigt NATO. I detta fallet vidhåller jag dock att klockan gör sig absolut bäst på svart läder. :)
lite sensation här för då är vi iallafall två på ks som inte är förtjusta i(för mig milt uttryckt) nato! Tjoho! :)
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Ångest! IWC, Rolex eller Panerai ligger alla nära till hands. Ska dock bara köpa en klocka i det närmaste. Just det, tänkte mig en Longines Master Kronograf också.
 
Blev kär i den här på BaselWorld i våras och nu börjar den säljas.


8871727202334_TIM_241594__000__S1_64796_png_1.png


Hyffsat billig och/eller prisvärd - hur man nu ser på det. Kvarts, men cool-design från ett i mina ögon bra och initiativrikt märke. Mötte designern bakom klockan, Francois Nunez, i Basel och jag gillar hans filosofi bakom designen.
Och som sagt - billig nog för att impulsköpa :)
 

Bolio

Panerai
Har blivit lite nytt på slutet så nu måste jag lugna mig ett tag men vad nästa blir är klart och det blr en Blancpain för den som är intresserad kan jag ge ett litet tips och det är att Reffen börjar på 5000, lite hemlig måste man få vara ibland :D.
 

TKVF

Panerai
Har blivit lite nytt på slutet så nu måste jag lugna mig ett tag men vad nästa blir är klart och det blr en Blancpain för den som är intresserad kan jag ge ett litet tips och det är att Reffen börjar på 5000, lite hemlig måste man få vara ibland :D.
Jag funderar på en FF. Dykklockornas klocka. Och den är ju så snygg. Synd att Blancpain inte har någon AD i Göteborg. Får springa till Stockholm för att känn på den varje gång. Känns för övrigt som Blancpain är ett litet märke i Sverige, men det beror kansle mycket på just antalet AD.
 

Camo00

Patek
Jag funderar på en FF. Dykklockornas klocka. Och den är ju så snygg. Synd att Blancpain inte har någon AD i Göteborg. Får springa till Stockholm för att känn på den varje gång. Känns för övrigt som Blancpain är ett litet märke i Sverige, men det beror kansle mycket på just antalet AD.

Vad ligger de på ungefär?
 

Glenn3

Breitling
2-Faktor
En sådan här blir det nog...igen...


Men en sån här drömmer jag om ibland...men mer fokus på husbudgeten än klockbudgeten just nu. Kanske får nämna detta under nästa löneförhandling.
 
Topp