• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken blir din nästa klocka?????...

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Nu när Ingenieuren tidigare i tråden är bärgad så måste Rolex oskulden väck! En GMT (fat lady helst efter Denke s fina presentation) eller en SVART ( ja ni läste rätt :rolleyes: ) Explorer II 16570.

Känns som en GMT kan komplettera nuvarande trio bra!

tQeI0oI.jpg


Håller med dig till 100%, en Rolle pepsi skulle sitta som handsken ;)
 

Laurentius

Cartier
Jag har bara haft några olika Omega, Tag Heuer och Baume&Mercier men inser ju givetvis att jag måste prova en Rolex. Jag funderar på en vit Milgauss eller en Explorer II men min vana trogen så kommer jag väl surfa in på något forum efter en blöt utekväll och klicka hem något helt annat!

Lustigt hur saker ändras med åren men ändå är samma; för några år sedan hade jag behövt ett alkolås för att slippa pinsamma samtal/SMS till diverse tjejer, nu hade jag behövt ett alkolås på datorn/telefonen för att inte fylleköpa en massa saker!

Ändå känner jag att det går åt rätt håll;-)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Den här, sarb023...

DSC_0002_zps4bdb3ef7.jpg


Återköp, tveka aldrig när chansen gavs. Den bästa klocka jag haft, tänkte köpa en med svart tavla om jag inte fått chansen köpa tillbaka denna. Skönt att snart ha den tillbaka igen :)

Sen vill jag fortfarande ha en sådan här men är ju inte direkt vanliga:

null_zps935620af.jpg
 

vekktah

Cartier
Svart exp ll (gamla modellen) fr 2008
AP Ro
AP Volcano (måste testa)
Sub/gmt fr 1975
En vitgulds daydate ska jag ha oxå, en vacker dag.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Ja det är ju en SubC, troligast en 114060 som stått på listan ett tag... Men den får tyvärr vänta ett tag p.g.a priset...

Annars är detta en del kandidater i en realistisk budget (just nu) för en annan efter lite sparande som man verkligen skulle kunna tänka sig...

Tudor Snowflake 9411

DSCF3905.jpg


Grand Seiko 45GS 4520-8000 "cape gold"

6113-i.jpg


Omega Speedmaster vintage (kan tyvärr inga Omega-referenser... :bag:)

Vintage_Omega_Speedmaster_145.012-67.jpg


Rolex DJ 1601

ROLEX1601-WHANG108-98.jpg


Hmmmm.. kom just på att alla dessa är vintage... Vad har ni på klocksnack gjort med mig???? :blackeye:
 

durutti

Cartier
Incursore Big Date (svart tavla) är på väg. Kunde inte hålla fingrarna i styr.
Troligtvis hinner jag få hem den innan den tidigare beställda Airman 18 GMT 39mm.
610x610xGlycine-Incursore-Big-Date-Automatic-Watch.jpg.pagespeed.ic.P3HEPfkH5f.jpg


Sen tidigare har jag varianten mad ljusbrun tavla och är mycket nöjd med klockan.
incursore1.jpg
 
Topp