• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken blir din nästa klocka?????...

En sån här blir det förmodligen

tm2MZRi.jpg
Kör 116622 med blåa tavlan Danne, riktigt fin!

Antingen IWC portgieser chrono anthony zimmer
XNtiszK.jpg

Eller Zenith El Promero Pilot
a9zRVvz.jpg

Någon som har lite mer info eller erfarenhet av respektive modell? Hur är kvaliten jämförelsevis?

Mitt nästa köp blir förhoppningsvis en Omega Seamaster Cosmic 2000, kanske så snart som imorgon.

Annars ser jag verkligen fram emot att äga min första Rolex, kan man få någon äldre, i relativt fint skick, för drygt 8k? :meh:

Nästa nya klocka blir förmodligen en Swatch Sistem51 (om den känns rätt) när den kommer ut på marknaden. Hört något om oktober, någon som vet?
swatch_sistem51_1.jpg

Tack för påminnelsen! Tycker att det finns något djupt obehagligt i ett automatiskt verk som varken går att serva eller justera och som delvis är gjort av plast. Ogillar dessutom stjärnbilder och band som inte går att byta. Kan ändå inte låta bli att älska den här klockan.

Mitt nästa köp blir förhoppningsvis en Omega Seamaster Cosmic 2000, kanske så snart som imorgon.

Annars ser jag verkligen fram emot att äga min första Rolex, kan man få någon äldre, i relativt fint skick, för drygt 8k? :meh:

Inte omöjligt att hitta en sönderpolerad 6694 för dem pengarna.. men annars skulle jag spara ett tag och kanske sälja av något som inte används så ofta för att göra plats för en skön sub :) Vad är det för typ av Rolex du gillar/vill ha?

Då jag nyligen har avslutat ett förhållande och snarast ska avsluta samboskap kommer först och främst nya möbler prioriteras då jag nog står utan halva uppsättningen av detta snart. Sen blir det vintage kronograf - Speedy eller Autavia lutar det åt för tillfället.

Har en tid sneglat på bronsboetter, och inspirerad av martinhook har jag nu slagit till på en Ancon. Pateköppningstråden får dröja, men jag återkommer med en paketöppningsdito om sisådär en vecka eller så beroende hur lång tid tullen tar på sig.

:happyhappy:

Inte omöjligt att hitta en sönderpolerad 6694 för dem pengarna.. men annars skulle jag spara ett tag och kanske sälja av något som inte används så ofta för att göra plats för en skön sub :) Vad är det för typ av Rolex du gillar/vill ha?

Jo, jag sparar nog ett tag. Har sett en del Rolex:ar för 15k+ i alla fall. :)
Skulle absolut helst vilja ha en Submariner, dock ligger den ganska lång utanför min prisklass, men jag skaffar förmodligen en så småningom.

Antingen IWC portgieser chrono anthony zimmer
XNtiszK.jpg

Eller Zenith El Promero Pilot
a9zRVvz.jpg

Någon som har lite mer info eller erfarenhet av respektive modell? Hur är kvaliten jämförelsevis?

Rent generellt tycker jag IWC har bättre finish än Zenith men dock är den där pilotmodellen riktigt fin och dessutom ett fint anrikt urverk i till skillnad från IWC. Hade kört på Zenithen.

Nä, du får ingen Rolex i relativt fint skick för åtta laxar, däremot kan du säkert få en DJ från TRF för $1200-1500!

Min nästa blev spontant en Enicar. Med flyt har jag en nästa till under eftermiddagen och nästa imorgon också. Jag gillar nästa!

Tillbaka
Topp