• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken blir din nästa klocka?????...

Kollade in denna idag.

4JXFapY.png

Har skrivit att min nästa blir en 14270 med hålad boett. Och det ÄR verkligen min intention. Men nu verkar det som något annat kommer emellan. Igen! Tror det är tredje gången det händer. Först var det en Snowflake, sen en 5513 och nu kanske en...

;)

Min nästa blir med stor sannolikhet en Sjöö Sandström. Vilken är dock oklart i dagsläget. Men iaf blir det en ny klocka som jag sätter den historiska prägeln på. Givetvis då även en klocka som det är meningen att jag skall bära lång tid framöver. Blir ett svårt val, men jag har inte bråttom någonstans.

Jag har börjat bli lite besatt av tanken på att köpa en Oyster Perpetual och sedan bära den på ett skinnato från Singular efter att ha sett den här bilden på TZ-UK. Just nu känns det, trots att den är rätt lik min Explorer, som det mest lockande alternativet.

rolex_1.jpg

Är sugen på en Jaeger-LeCoultre Master Compressor Memvox, tycker att den är riktigt snygg och att alarmfunktionen är sjukt cool. Tycker att ref. 146.8.97/1 ligger relativt rimligt i pris också, för en stor Jaeger med inhouseverk med den komplikationen.

iTYXlOG.jpg

Jag bestämde först en DD, sen ändrade jag mig till en 1655.
Men jag hade, om inte fel, så i alla fall inte rätt.... Som vanligt. Måste jobba med min impulskontroll!
Hoppas på unboxing imorgon. :nailbiting: :smug:

Nu har den varit längst fram i tanken i flera veckor. Jag har bestämt mig för att skaffa en:
661183d1332595266-fs-rolex-submariner-ceramic-sub-c-116610-black-dial-subcdial.jpg

Skulle verkligen vilja köpa den ny.
Men klockkontot är skralt och lär så förbli ett tag framöver pga husköp, så frågan är om det är dags att slimma samlingen eller vara tålmodig.

Tillbaka
Topp