• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

En väldigt bra film, blev imponerad! Kan mycket väl se att denna får en Oscar. 10/10
maxresdefault.jpg

Senaste Mummy blev en positiv överraskning. Har mkt att spinna på där :) kul med ett nytt "universum" likt DC och Marvel.

Såg Dunkrik går, jag kan förstå varför den har fått höga betyg.
Filmen var bra och effekter och musik var de bra de med.
Jag hade dock mycket större förväntningar på denna film eftersom det var en Nolan film, lever inte upp till den hype som finns enligt mig.
Hade väntat att se den på annat än bio.

Blev en spontanbio! Såg Dunkirk och hade inga förväntningar på förhand, men jäklar vad imponerad jag blev! Helt klart en film i min smak. 8.5/10

Såg nyligen Dunkirk och blev besviken (sannolikt pga höga förväntningar). Visst var den snyggt gjord men den grep aldrig tag om mig. Saknade djup i karaktärerna och en berättelse utanför det man redan visste om det historiska skeendet. Kunde lika gärna sett en dokumentär.

Efterlysning

Letar efter en sci fiction film där ett monster är ombord ett skepp och startar trubbel. Jag såg filmen när jag var väldigt ung, inte äldre än 10 år. Detta måste varit på 90-talet. Kommer ihåg fragment att det var ett monster som hade röd köttig hud, kanske med endast ett öga och som kunde gå igenom väggar. Filmen slutar med att de får ut monstret/ Alien som följer efter rymdskeppet i slutändan. Jag kommer ihåg att denna film fan ärrade mig under många år, var livrädd. Någon som har en aning vilken film detta kan vara?

Det borde vara mitt område då jag har fett sunkig filmsmak, men beskrivningen gör mig lite osäker. Kan det ha varit:
(Alien) Contamination? Italiensk Alien rip-off, slabbiga effekter och cool musik av Goblin vill jag minnas
d091908fb506028bca765e312a4148fc.jpg

Eller
Forbidden World? Stort monster käkar folk, massor av brudar springer runt lättklädda och blodet sprutar. Här knäpper man dock det DNA-absorberande monstret i slutet genom att mata det med en cancerfylld lever (jupp spoiler, men ingen kommer ändå att se den här)
Forbidden-World-images-2f110d94-b1cf-4373-9aa0-5535aff9bdb.jpg

Creature aka The Titan find? Man landar på Titan, hittar ett utomjordiskt museum + ett st rymdmonster som käkar folk. Kommer inte ihåg hur den slutar, men Klaus Kinski är med och den är regisserad av Bill Malone som gjort en annan rulle som skrämde skiten ut mig när jag var liten knatte, nämligen Scared to death (kloakmonster som livnär sig på ryggmärgsvätska via sugsnabel)
tvar-s-titana-creature-aka-titan-find-1985_16669_0.jpg

I och med att du nämnde enögda monster, finns det någon mer än jag som sett denna?
hpzjsnmo.jpg

Aliens, mycket naket, Ron Jeremys kuk sliter sig loss o dödar folk, fick konstigt nog ingen Oscar det året:)

Senast ändrad:
Jag och tjejen såg precis klart på 13 reasons why.
Kort förklarat handlar det om en kille vars klasskompis tagit livet av sig. Efter sig lämnar hon 13 kasettband som förklarar varför hon tog livet av sig och vilka som är "skyldiga" till att hon gjorde som hon gjorde. Dessa skyldiga skall alla lyssna igenom banden och skicka vidare till nästa person. Gör dem inte det så släpps banden till allmänheten.

636268249942475577-2052136067_13-reasons-why-serie-de-tv-sound.jpg

Det jag verkligen gillade var att de fick till Mystiken bra i serien. Detta blandat med en lagom mängd tonårsångest och ett mycket bra spelande på Ljussättningar och färgtoner gjorde till att jag nästan sträckkollade på serien. En annan aspekt av serien jag verkligen gillade var den hägnande frågan "varför?". Jag som själv har haft en soldat som sköt sig själv har jag haft exakt liknande tankar som många av de inblandade i serien, vilket gav serien en helt nyparameter.
"Kunde jag stoppat något?" "Borde jag inte märkt något?" "hen som verkade så glad och trevlig" är ju tankar man själv haft många gånger, och något som fortfarande spökar ibland.

Jacob är en av ganska få personer jag faktiskt tänker på dagligen. Ändå är det snart två år sedan jag senast såg honom...

Jag och tjejen såg precis klart på 13 reasons why.
Kort förklarat handlar det om en kille vars klasskompis tagit livet av sig. Efter sig lämnar hon 13 kasettband som förklarar varför hon tog livet av sig och vilka som är "skyldiga" till att hon gjorde som hon gjorde. Dessa skyldiga skall alla lyssna igenom banden och skicka vidare till nästa person. Gör dem inte det så släpps banden till allmänheten.

636268249942475577-2052136067_13-reasons-why-serie-de-tv-sound.jpg

Det jag verkligen gillade var att de fick till Mystiken bra i serien. Detta blandat med en lagom mängd tonårsångest och ett mycket bra spelande på Ljussättningar och färgtoner gjorde till att jag nästan sträckkollade på serien. En annan aspekt av serien jag verkligen gillade var den hägnande frågan "varför?". Jag som själv har haft en soldat som sköt sig själv har jag haft exakt liknande tankar som många av de inblandade i serien, vilket gav serien en helt nyparameter.
"Kunde jag stoppat något?" "Borde jag inte märkt något?" "hen som verkade så glad och trevlig" är ju tankar man själv haft många gånger, och något som fortfarande spökar ibland.

Jacob är en av ganska få personer jag faktiskt tänker på dagligen. Ändå är det snart två år sedan jag senast såg honom...
Det är nog inte någon serie som jag själv skulle prioritera att titta på, men jag tycker att du föredömligt motiverar varför du tycker om den, och kort vad den handlar om.
Alla andra: läs och lär.

Out of the Furnace från 2013 som får 4 av 5 hillbillies. Ljudbilden är fantastisk och bidrar mycket till stämningen i filmen. Skadar inte med lite Pearl Jam i soundtracket heller. Hyfsad line-up med Christian Bale, Casey Affleck, Sam Shepard, Forest Whitaker, Zoe Saldana med flera.

Tillbaka
Topp