• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

Belfort

Omega
Såg senaste Star Wars på bio, ingen höjdare(som man kan tänka sig av denna serie och dignitet), den är för ”hollywoodiferad”. Det ska dras märkliga punchlines, samt så stannar karaktärerna upp i väldigt svåra situationer för att prata med varandra och säga oviktiga saker, det blir på hela taget lite larvigt.
 

Belfort

Omega
Såg Bright på netflix. Skön softarrulle som man kan kolla på om man vill se en film som kommer funka men inte direkt lämnar något stort minne efteråt. Under filmen så tänkte jag ”det här lär blir det en tvåa på, det finns en del av all historia som inte blivit berättad”. Det verkar bli en tvåa.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Såg senaste Star Wars på bio, ingen höjdare(som man kan tänka sig av denna serie och dignitet), den är för ”hollywoodiferad”. Det ska dras märkliga punchlines, samt så stannar karaktärerna upp i väldigt svåra situationer för att prata med varandra och säga oviktiga saker, det blir på hela taget lite larvigt.

Måste säga att jag gillade den.
Ser långt mycket hellre denna än "Random superhjältefilm 76".

Har en kollega som också hade samma kommentar kring just punchlines. Fram tills det var ca 20 minuter kvar kom jag på mig själv med att tänka "fan det var ju inte alls så farligt" - men sen hade Leia och Luke varsitt riktigt cringe-moment och jag är beredd att hålla med.

Kommer lätt att se om!
...gissningsvis om ca två år när jag behöver hjälp att komma ihåg vad som egentligen hände i den förra. ;)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Dunkirk var helt okej men inget som gjorde något djupare avtryck. Blir en 3:a.
American Made med Tompa var lite bättre och får 3,5.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Shit, allvarligt?
Hade sagt att Dunkirk var den bästa filmen jag såg förra året.
Hade givit American Made en trea och Dunkirk snudd på en femma.
Smaken är som baken :)

Fick ingen riktig feeling för Dunkirk. Att de stod där som dumma fån i långa led en bit ut i vattnet och väntade på båtar som la till på ett annat ställe blev bara så fel. Flera andra saker som inte kändes så realistiska och tror det fick mig att tappa lite intresse.

Kom precis på att jag såg En man som heter Ove i julas och den var klart bättre än jag förväntat mig och får en 4:a!
(Läste boken för längesedan och trodde filmen skulle bli trams men den hade ett djup som berörde)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ibland kan en films soundtrack vara enda orsaken att betyget går från vad som i annat fall hade blivit beskedliga 2 till 4. Men vissa låtar skulle man nog kunna placera i vilken film som helst så att den lyfte. Oblivion med M83 i Oblivion är ett sådant exempel. Så det blir en 4:a till slut i betyg för Tompas SciFi-rulle :)


 
Smaken är som baken :)

Fick ingen riktig feeling för Dunkirk. Att de stod där som dumma fån i långa led en bit ut i vattnet och väntade på båtar som la till på ett annat ställe blev bara så fel. Flera andra saker som inte kändes så realistiska och tror det fick mig att tappa lite intresse.

Kom precis på att jag såg En man som heter Ove i julas och den var klart bättre än jag förväntat mig och får en 4:a!
(Läste boken för längesedan och trodde filmen skulle bli trams men den hade ett djup som berörde)
Dunkrik är baserat på en sann historia. Tycker filmen gör rätt i att återspegla vad som faktiskt skedde.
 

Josef B

Bestraffaren
Knappt godkänd för min del. Jag älskar Marvel-filmerna och är väldigt öppen för filmer med science fiction- och fantasytema, brukar leva mig in i dem bra. Men denna kändes rätt blaha? Sedan fattades den röda tråden som brukar vara i en Marvelfilm, denna kändes som en fristående film. Grejen är att jag gillar karaktären Black Panther men när han är med andra superhjältar.
bp1_post_master.jpg
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Knappt godkänd för min del. Jag älskar Marvel-filmerna och är väldigt öppen för filmer med science fiction- och fantasytema, brukar leva mig in i dem bra. Men denna kändes rätt blaha? Sedan fattades den röda tråden som brukar vara i en Marvelfilm, denna kändes som en fristående film. Grejen är att jag gillar karaktären Black Panther men när han är med andra superhjältar.
bp1_post_master.jpg
Håller med. Såg den bara för att se alla filmer som binder ihop hela Marvel universumet eller hur man ska säga. Efter några timmar så tänkte man inte ens på filmen längre, som bortblåst. Fick sätta på första Avengers på kvällen för att göra dagen bättre :hungry:
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Håller med. Såg den bara för att se alla filmer som binder ihop hela Marvel universumet eller hur man ska säga. Efter några timmar så tänkte man inte ens på filmen längre, som bortblåst. Fick sätta på första Avengers på kvällen för att göra dagen bättre :hungry:

Hm. Kanske bara jag som tyckte den var annorlunda (på ett bra sätt) och överraskade positivt.
 

Veratio

Cartier
Tyvärr inte sett Black Panther än, men det kommer.

Såg Three Billboards... i helgen. En av topp 15 filmer of all time. Kul att se bra filmer.
Sett Coco i helgen. Var precis som förväntat, helt ok!
Sett Thor Ragnarok i helgen. Var bra!
 
Topp