• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

lofgreno

Audemars
Knappt godkänd för min del. Jag älskar Marvel-filmerna och är väldigt öppen för filmer med science fiction- och fantasytema, brukar leva mig in i dem bra. Men denna kändes rätt blaha? Sedan fattades den röda tråden som brukar vara i en Marvelfilm, denna kändes som en fristående film. Grejen är att jag gillar karaktären Black Panther men när han är med andra superhjältar.
bp1_post_master.jpg
Såg den i måndags och kan inte annat än hålla med. 6/10 från min sida.
Kan nån tex förklara för mig varför Marvel måste envisas med att konstant ta av maskerna på superhjältarna. Det blir ju löjligt när den konstant tas bort och sen tas på under fighterna. Maskerna ska vara på! Punkt!
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Såg den i måndags och kan inte annat än hålla med. 6/10 från min sida.
Kan nån tex förklara för mig varför Marvel måste envisas med att konstant ta av maskerna på superhjältarna. Det blir ju löjligt när den konstant tas bort och sen tas på under fighterna. Maskerna ska vara på! Punkt!

Ja, det var lite töntigt att pantern hela tiden skulle ta av sig masken av någon oklar anledning.
Sen vill jag tillägga att hans livvakter var mycket bättre fighters än han själv. :)
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Nu har jag precis avslutat Thw Cloverfield Paradox. Började igår men somnade när det var 20min kvar. Sög hästpurjo!
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Nu har jag precis avslutat Thw Cloverfield Paradox. Började igår men somnade när det var 20min kvar. Sög hästpurjo!

Håller med. Första var så förbannat bra att förväntningarna när JJ har ett finger med i spelet höjs till skyarna. Kombinera detta med fantasilöshet från skaparna så är det som upplagt för fiasko.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Håller med. Första var så förbannat bra att förväntningarna när JJ har ett finger med i spelet höjs till skyarna. Kombinera detta med fantasilöshet från skaparna så är det som upplagt för fiasko.
Nu håller jag med dig :)
10 Cloverfield Lane var inte heller så bra men den hade iaf Goodman med som lyfte filmen något. Men denna Paradox alltså fy fan :hungover:
 

lofgreno

Audemars
Håller med. Första var så förbannat bra att förväntningarna när JJ har ett finger med i spelet höjs till skyarna. Kombinera detta med fantasilöshet från skaparna så är det som upplagt för fiasko.
Hörde faktiskt att det inte ens skulle vara en "Cloverfield" film från början. Men dom kom på det i efterhand och klippte in lite extra scener... kan ju vara en orsak till att den inte blev så bra...
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
The Room (2003).

Ville beta av den innan jag såg The disaster artist.
Och det må jag säga... vilken film!

Så sjukt värdelös på alla sätt och vis, ändå måste jag säga att jag, uppriktigt, rekommenderar alla att se den.
 

meo_swe

Audemars
Såg precis kong: skull Island.
images

Helt okej rulle nu när jag väntade på att kärringen skulle vakna. Antagligen bättre ned ett par bira i kroppen och fet volym, Men utöver det inget mästerverk.

Hiddleston spelar bra (som alltid) och Jackson är ju samma karaktär som alltid.
 

Veratio

Cartier
The Shape Of Water. Var ju tvungen efter inatt. Tyckte om den. 7/10.

Så sjukt mycket sämre än Three Billboards dock. Det var ju en 10/10.

Sett flera filmer i helgen:

I Remember You. Isländsk skräck. För beige. 3/10.
Only The Brave. Amerikansk smörja. 2/10.
Beck - Utan Uppsåt. Bästa Beck i år (säger kanske inte jättemycket). 5/10.
Walking Out. Lite o-händelse-rik, men bra filmad och fina vyer. 5/10
 
Topp