• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

Igår ville damen se National Treasure med Nicholas Cage. Tycker ändå den är okej men kände att vi behövde hoppa upp ett snäpp, eller hundra, så introducerade henne för något som kan var en av världens bästa trilogier (räknat de första filmerna så klart), Indiana Jones!

Så gårdagen förgylldes med Raiders of the Lost Ark, alltid ett nöje. :pompus:

Frozen moment! Hyrfilm nu. Handlar ironiskt om tid kan man säga.
Mitt betyg 7,5! Riktigt bra film!

Såg precis Rush.. Jäfla bra rulle! Välspelad, snygg, relativt realistisk. T.o.m. frugan gav den "med beröm godkänt"! Enda minus var väl att man fick hålla tillgodo med Heuer's logo genom hela filmen men ingen klockporr som i Le Mans. ;)

Grown Ups 2
Snabba Cash - Livet De Luxe
Prisoners
Jag har varken sett eller läst någon ur serien. Har hört att det ska vara jävligt bra skit dock. MEN jag kan inte släppa att ena killen på filmaffischerna har en CGA5P (dvs polismodellen av ak5). Det gjordes ett jävligt litet antal av dessa, och det skulle bli ett jävla liv om någon av dessa försvann. Så jag har helt sonika dömt hela serien pga denna affisch :p

• Like
Reactions: Wii
2 guns och gravity!!!

Tyckte att gravity var lite seg, men helt ok
2 guns var ganska kul....denzel w bär en snygg rolle!!!

Anchorman 2 var faktiskt mycket roligare än vad jag trodde så den rekommenderar jag.

12 Years a Slave var också otroligt välspelad, hemsk och rörande film om mörka tider. Behåller ändå spänning och händelserik genom 2 timmar och 14 minuter. Solklar Oscar-favorit.

Sherlock. Ingen film utan miniserie men, enligt mig det bästa på väldigt länge! Benedict Cumberbatch är den bästa Sherlock Holmes någonsin och hela serien är otroligt välskriven och välgjord.

Där har ni min dag!

ÅTERTRÄFFEN, overkligt bra !

Min egen topplista;
Apocalyps now
Taxi Driver
Easyrider
American Grafitti

Min topplista ovan är filmerna som jag skulle kunna klara mig med på samma sätt som en Rolex(OWG).

Zodiac på 9an (?) igår! Grym film, många fina klockor och härliga outfits.
zodiac_movie_image_jake_gyllenhaal_robert_downey_jr.jpg

Little Caesar - en generisk och väldressad gangsterfilm från 1931. Den följer den sedvanliga uppgång och fall-dramaturgin, men sevärd likväl.

Rush var fantastisk, såg även Bad Grandpa och den var lite småkul ibland...

Ska se Wolf of Wallstreet så snart jag har tid - lär ju vara rätt bra.

Med tanken på att han gick bort nyss, bra film :

Har nu EJ sett den här så är det ett Måste, nog den bästa filmen jag sett!!!

Såg Pitch Perfect, den är oerhört oseriös och jag kände mig obekväm under i princip hela filmen. Vet inte vad jag tycker om den som helhet, men det finns i alla fall delar av den som jag tycker om.

Det positiva med filmen är att den har fått mig sugen på att se Breakfast Club, som jag hoppas är bättre än den här filmen!

Tillbaka
Topp