• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

Om du inte redan sett alla dessa så klipp ngn av dem: Silo, Foundation, The Boys, Peacemaker, Slow Horses, Masters of the Air, The Expanse, Bad Monkey, For all Mankind, SAS Rouge Heroes, Resident Alien, Shrinking, The Day of the Jackal, The White Lotus, Le Bureau des Légendes.

Silo,The Day of the Jackal, The White Lotus ✅

Men resten skall jag ta mig en titt på 👏🏻🙏🏻 (tack) började bakifrån med Le Bureau des Légendes kollade lite trailer jag älskar ju franska filmer/serier så den kommer jag börja med, STORT tack 😉

Någon som har förslag på något guldkorn tv-serie? Har hamnat i ett dö läge 😪 verkar tunt där ute. Inga Spanska serier bara allt annat är välkommet 🙏🏻😉

Länge sen den kom någon bra film tycker jag. Senaste bra jag såg var Oppenheimer.
Har jag missat något bra som kommit de senaste åren?

Länge sen den kom någon bra film tycker jag. Senaste bra jag såg var Oppenheimer.
Har jag missat något bra som kommit de senaste åren?
Udda men sevärd Mickey 17
Finns att se på hbo MAX
IMG_4306.png

Själv såg jag denna med min mamma och pappa, där det slutade med att både jag och morsan hade lite tårar :). Filmen heter Soshite chichi ni naru(Like Father, Like Son) vilket kortfattat sagt handlar om hur ett par föräldrar upptäcker hur deras sån inte är deras biologiska barn och följderna därpå. Väldigt djup och känslofylld, fantatiskt regisserad av Hirokazu Koreeda. Rekommenderas!! Bonus om ni vågar se den med era föräldrar.
IMG_3363.png

Sinners, riktigt bra under första delen, spårar ut lite mycket på slutet, riktigt coolt visuellt filmad
IMG_0853.jpeg
Enig. Såg den med frugan igår kväll. Hade varken läst på om den eller sett någon trailer eller liknande. Så hade ingen aning om vad som väntade! Blev därför ett stort jävla WTF ungefär där i mitten. Men ändå gillade jag filmen och delar din uppfattning om den visuella upplevelsen

Enig. Såg den med frugan igår kväll. Hade varken läst på om den eller sett någon trailer eller liknande. Så hade ingen aning om vad som väntade! Blev därför ett stort jävla WTF ungefär där i mitten. Men ändå gillade jag filmen och delar din uppfattning om den visuella upplevelsen
Rocky road to Dublin🎶🎶

Jag och frugan kollade på The Menu som har 7,2 på imdb. Rekommenderar INTE, framförallt inte om man vill ha nått lättsmält en lördagkväll som inte kräver att man sitter och funderar på vad manusförfattaren och regissören ville ha sagt med filmen.

The Menu IMDb

Mission: Impossible – The Final Reckoning
https://www.imdb.com/title/tt9603208/

Bra film! Men den gav inte riktigt samma känsla eller storydjup som ettan och trean.
Känns verkligen som att de har skrivit filmen runt stunt-scenerna – inte tvärtom.
Men jäklar, Tom Cruise kan verkligen flyga uppochner! 😉

Dock missade jag om han hade nåt på armen. Har för mig att han brukar bära någon IWC-klocka i vissa av filmerna?
Någon som såg vad han hade denna gång?
Jag har själv en svaghet för kult-uret Casio G-Shock DW-6900U-1ER, som han bar i John Woos film M:I:2. 😄⌚

Bilagor

• Mission_Impossible_–_The_Final_Reckoning_Poster.jpg
    Mission_Impossible_–_The_Final_Reckoning_Poster.jpg
    24.6 KB · Visningar: 1
  • Mission_Impossible_–_The_Final_Reckoning_Poster.jpg
    Mission_Impossible_–_The_Final_Reckoning_Poster.jpg
    24.6 KB · Visningar: 1
Tillbaka
Topp