• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

First Blood. Har sett den flera gånger och älskar den. Hämndfilmernas hämndfilm. Varje gång blir jag lika besviken över att den inte slutar som boken...

Har sett Captain Phillips. Tyckte den var bra. Ska vara verklighetsbaserad, dock har jag för mig att jag har läst någonstans att den inte riktigt speglar vad som verkligen hände, kan förväxla det med en annan film.
Oavsett så är den helt klart sevärd.
IMDB Betyg: 8,1

Har även sett Rush tidigare i veckan. Otroligt bra film, även lite historia för den F1 intresserade, vilket man är.
Rekommenderas varmt.
IMDB Betyg: 8,3

Anchorman 2. Ojämn som vanligt med WF. Infantil. Jag skrattade så tårarna rann första timmen. Jag kan inte riktigt förklara varför. Sista halvtimmen är en oförklarlig röra av onödig sensmoral. Komedi och pekpinnar trivs inte ihop.

Den senaste på bio var Sune med min 6-åriga son,kul när dom är så stora så man själv får utbyte av rullen med... Sune var helt ok var vi båda överens om, trea i betyg. Böckerna var bättre tyckte vi båda .

Captain Phillips. Grymt actiondrama med makalösa skådespelare. Känns som en dokumentär ibland. Mycket verklighetstrogen.

Rekommenderas varmt!

Sett en film om dagen de senaste dagarna så jag bryter mot "senaste":
1. Frozen ground - 3.5 (av 5)
2. Prisoner - 5
3. Lone Survivor - 4
4. Elysium - 3.5

Såg snabba Cash 2 igårkväll igen, det enda jag började tänka på var Rado när Mrado blev tilltalad. Sen satt jag och försökte berätta mina nybörjarkunskaper om märket till min sambo.

Men hyfsat bra rulle förutom känslan av att alla dör i filmen. Måste kolla på trean och se hur det hela slutar.

Såg snabba Cash 2 igårkväll igen, det enda jag började tänka på var Rado när Mrado blev tilltalad. Sen satt jag och försökte berätta mina nybörjarkunskaper om märket till min sambo.

Men hyfsat bra rulle förutom känslan av att alla dör i filmen. Måste kolla på trean och se hur det hela slutar.

Gillar inte svensk film eller svenska skrivna verk rent generellt… men trean appellerade till mig på ett annat plan än ångest-stekeriet i ettan och kaos-ångesten i tvåan. Trean är grov och knyter ihop säcken… har man sett de två första så måste man se trean… det är en Speedmaster med också :pompus:

Ja kaos är ett ord som beskriver den andra filmen väldigt väl. Samma här, jag brukar vara svårflörtad när det kommer till svenska filmer i detta stuket. Jag hoppas att jag kommer tycka som dig om trean för då kan jag känna att Sverige släppt en skön trilogi.

Om det är en speedmaster med så får jag allt göra mig tid för att se den så snart som möjligt ;)

Skulle vilja se Wolf of Wallstreet men vet inte om jag pallar 3h i en biosalong. Ska tydligen vara en kavalkad av ordet "fuck" filmen igenom också.

12 Years as a Slave - 4/5.

Gripande. Sorglig. Hemsk. Based on a true story. Allt det är bra. Det som drar ner betyget lite är onödigt långa scener när det inte behövs.

Såg The Last Stand med Guvenören, Guzzman och Knoxwille för någon dag sen... Line-upen säger nog allt...

I eftermiddag ska jag gå och se Hobbit 2 ;)

Tillbaka
Topp