• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

About Time
Jo, fan... Är man måhända en romantiker trots allt?
Samma feeling efter denna som efter Eternal Sunshine...
Se den med henne för fan! Det är inte ofta båda könen kan njuta av en film lika mycket... utan Jason Statham.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Wolf of Wall nyss! Riktigt bra film! Någon annan som uppmärksammade att Leo har klockan på höger arm i början och sen byter till vänster? ;)

Blue Jasmine. För en Woody Allen fantast som mig var det såklart en höjdarfilm. Generellt betyg 4/5 eller 7/10.

About time såg jag här om dagen. Välgjord och handlingen var absolut bra om man tycker om romantik. Dock tyckte jag att den hade svårt att hålla intensitet genom hela filmen och man tröttnade lite på mot slutet. Får nog bli 7/10.

Hobbit 2 med två överlyckliga grabbar i 10 årsåldern. Pappa var också rätt nöjd, gammal Tolkien-nörd som man är.

Bamse i tjuvstaden

Mina småtjejer var med (hade vart creepy annars) och dom var supernöjda. Jag med kan vl tilläggas:)
farbrorb_bosse-743459.jpg

Kollar på A beautiful mind just nu.. Sjukt bra film!

Die fälscher (Falskmyntarna) var rätt bra men kändes lite tunn.
Håller med, gillar den ändå ganska starkt :)
Om du ändå är inne på WWII tema så rekommenderar jag "Napola - Elite für den Führer (Führerns Elit) om du inte redan sett den.

OnT: Såg The Expendables idag, kändes stundtals lite väl B men bjöd endå på en hel del puffrande som i sig var ganska underhållande ;). 6/10

Håller med, gillar den ändå ganska starkt :)
Om du ändå är inne på WWII tema så rekommenderar jag "Napola - Elite für den Führer (Führerns Elit) om du inte redan sett den.

OnT: Såg The Expendables idag, kändes stundtals lite väl B men bjöd endå på en hel del puffrande som i sig var ganska underhållande ;). 6/10

Både Falskmyntarna och Führerns Elit är bra rullar med den speciella WWII-känslan. Är väldigt inbiten och brukar gilla de flesta filmer i de stuken. Gillar också The Reader som inte ger samma känsla men som utspelar sig i samma tid till en början.
Expendables filmerna är bra grejer, gjorda med gamla skådisar som äntligen får komma tillbaka där de hör hemma, bra filmval ;)

Själv så är målet att se alla Bond-rullar, senast var det Octopussy som jag bara sett delar av innan. Men den är oseriöst Bondig med ett antal överdrivna explosioner, precis som det ska vara i filmerna från den tiden. Dock är även detta en film med en skurk som vill ha världsherravälde, kul men överdrivet.
De nya och de gamla Bond-filmerna går inte att jämföra, det är helt olika genrer, men jag gillar alla som jag sett!

Blev lite film i helgen.
Rush, eftersom jag följer F1 så har jag sett fram emot filmen ett bra tag och blev inte besviken. 8/10.
The Wolf of Wall street, riktigt bra och fick 3h att kännas kort. 9/10.
12 Years a slave, som någon sa en Oscars favorit.

Disconnect. Flera gånger under filmen ser man Jason Batemans "Paul Newman Daytona". Bra film om olika personer vars öden sluts samman via mörka händelser på internet. 8/10. (Dubbelt svenskt med Alexander Skarsgård och Mikael Nyqvist)

• Like
Reactions: ssl
Såg The Wolf of Wall Street på bio här om dagen. Ruggigt bra rakt igenom och kul att den höll alla tre timmar! 9/10 får den!

Tillbaka
Topp