Ja ni, vart ska man börja?
Det började tisslas om att Rolex skulle höja priserna i början av februari. För att ta det säkra före det osäkra så tänkte jag leka smart och betala av klockan. Safe:ar priset liksom, men mer om det lite senare...
Om man bortser från att det är måndag, så var natten till måndagen rätt värdelös. Min nyfödda knodd vägrade sova!
Känner nu i efterhand att jag borde ha sovit i gästrummet istället, men men....
Just ja, klockan! Hade bokat en Daytona via Rob E. Laddat hela dagen, fört över pengar till kontot. Gick till och med tidigare från jobbet. Här skulle det göras affärer!
Skakade hand med Marcus, som såg på mig med frågande blick efter att jag hade avslöjat mina planer.
- Men det går ju inte... Priset sätts först när du plockar ut klockan.
What, tänkte jag.
- Jag som ville safe:a mig mot den eventuella prishöjningen...
- Aha, den! Det är ju ingen hemlighet, vi fick reda på det i fredags, att Rolex kommer att höja med 5% den första februari
- Men... hur många ligger före mig i kön då?
- Sju
- Hur många kommer du att få in?
- Två
- Hur länge har de väntat?
- Sen mitten av 2015
Ridå!
Avbokade klockan, och tackade för mig.
Nu i efterhand så är det ju rätt logiskt, att priset sätts först när man plockar ut klockan. Fast just då kändes det rätt drygt att få höra det...
Åkte hem, besviken.
Möts av att ena rulltrappan är under reparation, den andra är trasig, och den tredje går nedåt, istället för uppåt.
Hissen var också trasig, vilket var mindre kul för en mamma med tillhörande barnvagn.
Ok, ingen biggie, jag gillar motion, men varför just idag?
Stiger in i den tomma lägenhetshissen. Någon har pruttat, såklart...
Åker upp en våning, en kvinna stiger på. Nu kommer hon tro att det är jag som har släppt mig.
suck.
Väl hemma ber tjejen mig att låna ut mitt cykellås, så att hon kan låsa barnvagnen.
Gick ned till cykelförrådet, med fel nycklar!
Hittar inte de rätta nycklarna!
Vilken jävla skitdag, och inte blev det någon Daytona heller!
gah!
Det började tisslas om att Rolex skulle höja priserna i början av februari. För att ta det säkra före det osäkra så tänkte jag leka smart och betala av klockan. Safe:ar priset liksom, men mer om det lite senare...
Om man bortser från att det är måndag, så var natten till måndagen rätt värdelös. Min nyfödda knodd vägrade sova!
Känner nu i efterhand att jag borde ha sovit i gästrummet istället, men men....
Just ja, klockan! Hade bokat en Daytona via Rob E. Laddat hela dagen, fört över pengar till kontot. Gick till och med tidigare från jobbet. Här skulle det göras affärer!
Skakade hand med Marcus, som såg på mig med frågande blick efter att jag hade avslöjat mina planer.
- Men det går ju inte... Priset sätts först när du plockar ut klockan.
What, tänkte jag.
- Jag som ville safe:a mig mot den eventuella prishöjningen...
- Aha, den! Det är ju ingen hemlighet, vi fick reda på det i fredags, att Rolex kommer att höja med 5% den första februari
- Men... hur många ligger före mig i kön då?
- Sju
- Hur många kommer du att få in?
- Två
- Hur länge har de väntat?
- Sen mitten av 2015
Ridå!
Avbokade klockan, och tackade för mig.
Nu i efterhand så är det ju rätt logiskt, att priset sätts först när man plockar ut klockan. Fast just då kändes det rätt drygt att få höra det...
Åkte hem, besviken.
Möts av att ena rulltrappan är under reparation, den andra är trasig, och den tredje går nedåt, istället för uppåt.
Hissen var också trasig, vilket var mindre kul för en mamma med tillhörande barnvagn.
Ok, ingen biggie, jag gillar motion, men varför just idag?
Stiger in i den tomma lägenhetshissen. Någon har pruttat, såklart...
Åker upp en våning, en kvinna stiger på. Nu kommer hon tro att det är jag som har släppt mig.
suck.
Väl hemma ber tjejen mig att låna ut mitt cykellås, så att hon kan låsa barnvagnen.
Gick ned till cykelförrådet, med fel nycklar!
Hittar inte de rätta nycklarna!
Vilken jävla skitdag, och inte blev det någon Daytona heller!
gah!