• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken jävla dag! Inte blev det någon klocka heller!

KenKun

Patek
2-Faktor
Ja ni, vart ska man börja?
Det började tisslas om att Rolex skulle höja priserna i början av februari. För att ta det säkra före det osäkra så tänkte jag leka smart och betala av klockan. Safe:ar priset liksom, men mer om det lite senare...

Om man bortser från att det är måndag, så var natten till måndagen rätt värdelös. Min nyfödda knodd vägrade sova!
Känner nu i efterhand att jag borde ha sovit i gästrummet istället, men men....

Just ja, klockan! Hade bokat en Daytona via Rob E. Laddat hela dagen, fört över pengar till kontot. Gick till och med tidigare från jobbet. Här skulle det göras affärer!
Skakade hand med Marcus, som såg på mig med frågande blick efter att jag hade avslöjat mina planer.

- Men det går ju inte... Priset sätts först när du plockar ut klockan.

What, tänkte jag.
- Jag som ville safe:a mig mot den eventuella prishöjningen...
- Aha, den! Det är ju ingen hemlighet, vi fick reda på det i fredags, att Rolex kommer att höja med 5% den första februari
- Men... hur många ligger före mig i kön då?
- Sju
- Hur många kommer du att få in?
- Två
- Hur länge har de väntat?
- Sen mitten av 2015
Ridå!
Avbokade klockan, och tackade för mig.
Nu i efterhand så är det ju rätt logiskt, att priset sätts först när man plockar ut klockan. Fast just då kändes det rätt drygt att få höra det...

Åkte hem, besviken.
Möts av att ena rulltrappan är under reparation, den andra är trasig, och den tredje går nedåt, istället för uppåt.
Hissen var också trasig, vilket var mindre kul för en mamma med tillhörande barnvagn.
Ok, ingen biggie, jag gillar motion, men varför just idag?

Stiger in i den tomma lägenhetshissen. Någon har pruttat, såklart...
Åker upp en våning, en kvinna stiger på. Nu kommer hon tro att det är jag som har släppt mig.
suck.

Väl hemma ber tjejen mig att låna ut mitt cykellås, så att hon kan låsa barnvagnen.
Gick ned till cykelförrådet, med fel nycklar!
Hittar inte de rätta nycklarna!

Vilken jävla skitdag, och inte blev det någon Daytona heller!
gah!
 

Starship

Cartier
Ja ni, vart ska man börja?
Det började tisslas om att Rolex skulle höja priserna i början av februari. För att ta det säkra före det osäkra så tänkte jag leka smart och betala av klockan. Safe:ar priset liksom, men mer om det lite senare...

Om man bortser från att det är måndag, så var natten till måndagen rätt värdelös. Min nyfödda knodd vägrade sova!
Känner nu i efterhand att jag borde ha sovit i gästrummet istället, men men....

Just ja, klockan! Hade bokat en Daytona via Rob E. Laddat hela dagen, fört över pengar till kontot. Gick till och med tidigare från jobbet. Här skulle det göras affärer!
Skakade hand med Marcus, som såg på mig med frågande blick efter att jag hade avslöjat mina planer.

- Men det går ju inte... Priset sätts först när du plockar ut klockan.

What, tänkte jag.
- Jag som ville safe:a mig mot den eventuella prishöjningen...
- Aha, den! Det är ju ingen hemlighet, vi fick reda på det i fredags, att Rolex kommer att höja med 5% den första februari
- Men... hur många ligger före mig i kön då?
- Sju
- Hur många kommer du att få in?
- Två
- Hur länge har de väntat?
- Sen mitten av 2015
Ridå!
Avbokade klockan, och tackade för mig.
Nu i efterhand så är det ju rätt logiskt, att priset sätts först när man plockar ut klockan. Fast just då kändes det rätt drygt att få höra det...

Åkte hem, besviken.
Möts av att ena rulltrappan är under reparation, den andra är trasig, och den tredje går nedåt, istället för uppåt.
Hissen var också trasig, vilket var mindre kul för en mamma med tillhörande barnvagn.
Ok, ingen biggie, jag gillar motion, men varför just idag?

Stiger in i den tomma lägenhetshissen. Någon har pruttat, såklart...
Åker upp en våning, en kvinna stiger på. Nu kommer hon tro att det är jag som har släppt mig.
suck.

Väl hemma ber tjejen mig att låna ut mitt cykellås, så att hon kan låsa barnvagnen.
Gick ned till cykelförrådet, med fel nycklar!
Hittar inte de rätta nycklarna!

Vilken jävla skitdag, och inte blev det någon Daytona heller!
gah!
Priset ska självklart sättas när man lägger handpenning. Samma för bilar, hus, resor och klockor. Man står där på flygplatsen med familjen: "Alltså, priset på eran resa har gått upp med 20000. Om ni ska med måste ni först göra en extra betalning.". Eller: " Din nya bil har levererats. Du kan komma och hämta den. Btw, ta med 35000 för priset har gått upp. "
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Priset ska självklart sättas när man lägger handpenning. Samma för bilar, hus, resor och klockor. Man står där på flygplatsen med familjen: "Alltså, priset på eran resa har gått upp med 20000. Om ni ska med måste ni först göra en extra betalning.". Eller: " Din nya bil har levererats. Du kan komma och hämta den. Btw, ta med 35000 för priset har gått upp. "
Man tycker ju det! Varför går vi klockköpare ens med på detta?
 

Cryssarn

Rolex
jobbigt för dom som har väntat sedan i mitten på 2015 för att sedan få reda på att sen kostar mer sen när den väl kommer.
vad blir det istället nu då?
 

Apansson

Torpare
Bra! Då kan du köpa något roligare än en Daytona... :)
Svårt det där med priset - men man vet ju inte vad de har för betalningsvillkor mot sin leverantör. Det är märkligt om inte Rob E kan pula in en beställning innan prishöjningen och således få det inköpspris som råder innan höjning. Om Rolex inte går med på detta utan endast låter sina AD's beställa det som de blir tilldelade och inte ha någon väntelista hos dem så är det logiskt att priset höjs även för slutkonsument, då Rob E givetvis inte vill ta 5% lägre marginal på klockan, det vore som att lämna ytterligare 5% rabatt till kunden (vilket jag misstänker att en AD inte gör på en Daytona, men man vet ju aldrig med vissa AD's och deras rabattpolitik).
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Bra! Då kan du köpa något roligare än en Daytona... :)
Svårt det där med priset - men man vet ju inte vad de har för betalningsvillkor mot sin leverantör. Det är märkligt om inte Rob E kan pula in en beställning innan prishöjningen och således få det inköpspris som råder innan höjning. Om Rolex inte går med på detta utan endast låter sina AD's beställa det som de blir tilldelade och inte ha någon väntelista hos dem så är det logiskt att priset höjs även för slutkonsument, då Rob E givetvis inte vill ta 5% lägre marginal på klockan, det vore som att lämna ytterligare 5% rabatt till kunden (vilket jag misstänker att en AD inte gör på en Daytona, men man vet ju aldrig med vissa AD's och deras rabattpolitik).
Var något med att det AD betalar först när klockan har sålts, hm...
Men ja, kan hålla med om att Daytona är lite tråkig.

Kom igen nu, det är bara 5% ;)
Det var mest väntetiden som fick mig att dra mig ur. Sju före mig :(
 

Mauritz

Rolex
Daytona är inte tråkig :)
DSC_0447.JPG

Trevlig kväll..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Eing runt lite om du vill ha klockan direkt. Finns ju faktiskt fler butiker i Sverige som säljer modellen.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Som sagt, inte supersvår att få tag på.....lite lustigt är det......går inte att köpa över disk hos AD, och de som äger en blir inte av med den.......xakt vad är tjusningen med att köpa nytt....och är det värt 10 brak att få pilla av lite plast......

image.png
 
Trist dag minst sagt..känner igen det där med sömnlöshet. Har sovit 5 timmar någon enstaka natt sen hon kom för 9 månader sedan, oftast mindre så visst börjar man bli lite sliten.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Reagerar på två saker:
1. Att priset sätts när leveransen kommer. Mina kunder skulle strypa mig om jag gjorde så.
2. Att @ROB-1832 inte kan bjuda på 5% när de garanterat har en marginal som är ett par gånger högre.
 
Topp